- A Huawei új XHUD-AR rendszere kiterjesztett valóságot használva bővíti a Head-up kijelző funkcióit.
- Azonosítja és kiemeli a környező járműveket, gyalogosokat, és csökkenti az AR ikonok elmozdulását.
- Valós időben mutatja az irányokat, kezeli az autó rázkódását, és különböző biztonsági figyelmeztetéseket ad.
- Több kínai autógyártó már használja a Huawei jelenlegi AR-HUD technológiáját.
A Head-up kijelző (HUD) nem tartozik a legfontosabb, világmegváltó extrák közé (szerintem), viszont kétségtelenül hasznos. Főleg, ha képes olyan dolgokat is megjeleníteni, mint a navigáció, sebességhatár (ilyet például az új Minik is tudnak). A Huawei az új HUD rendszerével ezt bővítené kiterjesztett valósággal (AR) és más-más hasznos funkcióval.
A Huawei XHUD-AR rendszer képes azonosítani és kiemelni a környező járműveket és gyalogosokat, alkalmazkodik az éjszakai vezetéshez, és 95 százalékban csökkenti az AR ikonok, jelek elmozdulását.

A vállalat először a 2021-es müncheni IAA Mobility kiállításon mutatta be AR-HUD rendszerét, amely egy 70 colos virtuális képet vetített ki 7,5 méterre a vezető elé. Azóta a technológia jelentős fejlesztéseken ment keresztül, a legújabb verzió, az XHUD-AR pedig már valós időben képes irányt mutatni és kiküszöbölni az autó rázkódását.
Az XHUD-AR más funkciókra is képes, ilyenek például:
- az éjszakai vezetési módok,
- a holttérfigyelés,
- a gyalogosjelölés,
- a sávváltási, lassítási és fékezési figyelmeztetések jelzése,
- és az akadálykerülési ajánlásokat,
Jelenleg több autógyártó, köztük a SAIC, a BAIC, a Seres, a Changan, a Chery, a BYD és a JAC is használja Huawei AR-HUD technológiáját, vagyis a Huawei Kínában már most egy előkelő helyen van, ha HUD rendszerről van szó. Azt még nem tudni, hogy mikor lesz kész a piacra dobható verziója az XHUD-AR-nak.
