- Az elmúlt év rekordot hozott a romániai autógyártásban, ám ezt 2025-ben nehéz lesz megismételni azt követően, hogy az év első két hónapjában két számjegyű visszaesés volt az autóiparban.
- A Dacia a Bigsterben bízik.

Január után, februárban is csökkent az autóipari termelés Romániában – ismertette a Maszol.ro magyar nyelvű erdélyi hírportál a Romániai Autógyártók Egyesületének (ACAROM) közleményének adatait. Februárban 45 797 autót szereltek össze az országban. Ez 5 százalékkal marad el az egy évvel korábbi 50 488 járműtől.
A Renault-csoporthoz tartozó Dacia 26 417, a Ford Otosan pedig 19 380 autót gyártott. Januárban 19 százalékkal csökkent az ágazati termelés volumene éves összevetésben. Az év első két hónapjában 85 260 személygépkocsit gyártottak Romániában, ami 14 százalékos visszaesést jelent 2024 azonos időszakához képest. Akkor 99 216 darabot szereltek össze.
A szakemberek a termelés felfutására számítanak azt követően, hogy megindul Craiován a Ford Puma, Puma Gen-E nevű elektromos verziójának, a mioveni üzemben pedig a Dustert leváltó Bigster gyártása. A termelés csökkenése a külkereskedelemben is megmutatkozott, a januári gép- és gépjármű export értéke 2,2 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi értéktől. A gépek és gépjárművek Románia legfontosabb exporttételei, januárban 44,8 százalékát adták a kivitel értékének. Tavaly rekordot döntött a romániai autóipar azzal, hogy 560 670 személygépkocsit gyártottak az országban.
