Összefogás: az eddigi legnagyobb töltőhálózat épül Európában

2025.04.03. 14:04

  • A legnagyobb töltőhálózatokat üzemeltető cégek szövetkeznek Európában.
  • A szövetség négytagú: az Atlante, az Ionity, a Fastned, illetve az Electra állt össze.
  • Az összefogás neve Spark Alliance.
  • A céljuk, hogy kiépítsék a legnagyobb töltőhálózatot Európában.
  • A tervek szerint 1700 új töltő épülne, összesen 11 ezer töltőponttal, Európa 25 országában.

Szövetkeznek a legnagyobb töltőhálózatokat üzemeltető cégek Európában. Az Atlante, az Ionity, a Fastned és az Electra célja, hogy Európa legnagyobb, közös töltőhálózatát építsék ki. – adta hírül a Reuters. A friss szövetség neve Spark Alliance.

A négy hatalmas cég célja, hogy összesen 1700 új töltőt építsenek, ahol összesen 11 ezer villanyautót lehet majd tölteni. A tervek szerint a töltőkből Európa összesen 25 országába jutna.

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Az összehasonlítás kedvéért: ez több töltő, mint amennyit a legnagyobb rivális, vagyis a Tesla üzemeltet az öreg kontinensen. Quentin Wilson brit autós újságíró és a FairCharge EV lobbicsoport alapítója szerint azonban a Tesla egyelőre még így is előnyben van, hiszen a rendszerük egyszerű és felhasználóbarát.

Utóbbi miatt a Spark Alliance is egyszerűsítene: 2025 júniusától bármelyik cég applikációján keresztül üzemeltethető lesz a szövetség összes töltője, így nem kell négyféle appal bajlódni. A szövetség tagjainál akár 400 kilowattos töltőket is igénybe vehetnek a villanyautósok. A szövetség fellendítheti a versenyt, amivel végül az elektromos autót használók is jól járhatnak.

Eközben az Európai Bizottság célkitűzése még mindig messze van: ők azt szeretnék, hogy 2030-ig összesen 3,5 millió töltőpont legyen Európában. Ez nem tűnik megvalósíthatónak a jelenlegi telepítési ütemmel: a mostani tempó nagyjából a harmada annak, amire szükség lenne a kitűzött cél eléréséhez.

Aurelien de Meaux, az Electra vezérigazgatója elmondta, hogy az Európai Bizottság célkitűzése egyáltalán nem reális, és Spark Alliance-nál elsősorban a minőség és nem a mennyiség lesz a prioritás.

Forrás: Reuters