- Megmutatta a Mercedes a Vision V elektromos kisbusz koncepciót.
- Extrém külsőt és luxusautós belsőt kapott.
- 65 colos mozivászon a hátsó sorban.
- A koncepció valószínűleg a 2026-ra ígért elektromos V-osztály előfutára.
Miután az utóbbi időben a luxusautók közé beszivárogtak a kisbuszok, a Mercedesnél is úgy érezhetté, hogy nem maradhatnak ki a buliból és egészen magasra pozicionálják a V-osztályt. A 2026-ra ígért következő generáció előfutára lehet a most megmutatott Vision V koncepcióautó, aminek nem csak a külső megjelenése lenyűgöző, az utastér hátsó részében semmihez sem fogható luxust ígér, bár egyelőre csak koncepció szinten.

Az autó orra egyfelől elegáns, másfelől éppen annyira extrém és túlzó, mint amilyennek egy koncepcióautónak lennie kell. Nagyon hasonló élmény ér az autó hátuljánál is, de nem csak a teljes kört leíró fénytest látványától, a szinte már-már kupésan lecsapott far miatt is. Itt azonban nem áll meg az őrület, a beltér is igazán extrémre sikeredett.

Rengeteg a látványos, fényes, csillogó üvegfelület van az autóban, ami mögött különböző funkcionális- vagy dísztárgyakat – jellemzően hangszórókat – helyeztek el. A műszerfal egy nagy táblából áll, amit három kisebb, érintőkijelzős szekcióra osztottak szét, mégsem ez a legnagyobb megjelenítő felület az autóban. A hátsó utasok beszállása után kiemelkedik az első ülések mögül egy 65 colos (165,1 cm) képátlójú, 4K képfelbontású kijelző, illetve hét különálló projektorral a beltér további felületeire is képesek vetíteni, ezzel fokozva a hangulatot. Hogy teljes legyen a moziélmény, a Vison V-ben egyszerre 42 hangszóró szórakoztatja a hátsó utasokat.

A kényelemre nem lehet panasz, látszólag elképesztő bőrfotelekben tespedhetnek az utasok a hátsó sorban, sőt, akár vízszintbe is dönthetik az üléseiket és alhatnak egyet két tárgyalás között. Sem lábtérben, sem kényelmi extrákban nem szenvedhetnek hiányt, de ha mégis untakoznának, az ülések közötti karfából kihajtogathatnak maguknak egy spéci sakktáblát is.
A Vision V csupán egy koncepció, de azt már tudjuk, hogy a Mercedes fejleszti a 800 voltos architektúrával ellátott VAN.EA platformot. A padlólemez akár két villanymotoros hajtásláncot is támogathat a jobb gyorsulás érdekében, de nagy akkumulátorral és visszafogottabb teljesítménnyel akár 500 kilométeres hatótávja is lehet rajta egy elektromos kisbusznak.
