- Bemutatták Kínában a Dongfeng Nissan N7 elektromos szedánt.
- Az ötméteres szedánba 58 kWh-s vagy 73 kWh-s LFP akkumulátort szerelnek.
- A hatótáv 510 és 625 kilométer között lehet.
- 218 és 272 lóerős kivitel is lesz.
- 400 voltos architektúrát alkalmaztak az N7-nél, 19 perc tölthető 10-ről 80 százalékra.
- Váratlanul olcsó: Kínában 5,9 és 7,3 millió forintnak megfelelő jüan között mozog az ára.
A Shanghai Autószalonon bemutatták a Nissan termetes, elektromos szedánját, az N7-et. Az autó hivatalosan Dongfeng Nissan márkanév alatt készül, hiszen a kínai és japán márkából egyesült vegyesvállalat fejlesztette. Emiatt Dongfeng és Nissan alaktrészek is vannak benne. Európaiaknak rossz hír, hogy mivel kifejezetten kínai piacra fejlesztették, nem is hagyja el azt. Hiába van kiterjedt kereskedői hálózata a Nissannak Európában és Amerikában is, az N7-et egyelőre nem fogják máshol forgalmazni.

Kár érte, mert ha lehet hinni a számoknak, akkor ígéretes autótól esik el a két piac. A közel ötméteres szedán alatt alapból egy 58 kWh-s akkumulátor van, de extra pénzért elérhető 73 kWh-s akkuval is. Maradtak a 400 voltos architektúránál az ár alacsonyan tartása érdekében, azonban mind a két akkumulátor LFP kémiájú. Előbbivel az alapkivitel a kínai CLTC szabvány szerint 510 kilométer megtételére képes, míg utóbbival az N7 akár 625-öt is elmegy egy töltéssel – ez rendkívül alacsony fogyasztásra utal.

A hajtásláncot nem bonyolították túl: minden modellnél egy villanymotor dolgozik a hátsó tengelyen. Az erősebb változat 272 lóerős, a gyengébb 218 lóerős. Mindkét modellváltozat nyomatéka 305 Nm. Bár nem használtak 800 voltos rendszert, mint mostanában a komolyabb kínai gyártók, a töltés így sem lassú: 10-ről 80 százalékra mindössze 19 perc alatt lehet feltölteni az N7 akkumulátorát. Azt nem árulták el, hogy ez előbbi adat melyik akkura vonatkozik, ahogy azt sem, hogy maximum hány kilowattal tölthető az autó.
Az N7 legnagyobb versenyelőnye valószínűleg az ára lesz. Hiába egy közel ötméteres szedán kívül-belül modern technológiával, a kisebb akkumulátorral mindössze 119 900 jüanról, átszámítva 5,9 millió forintról indul a kisebb akkumulátorral. Az alapot az Air felszereltség jelenti, de elérhető lesz majd még egy Pro és egy Max kivitel is valamivel drágábban. A csúcsot a nagy akksis N7 625 Max jelenti, ami 149 900 jüanba, átszámítva csupán bő 7,3 millió forintba kerül majd. Ebben viszont már olyan extrák is elérhetők, mint a 12 pontos masszázsülések, a 2,5K felbontású központi kijelző, a 14 hangszórós prémium hifi vagy a legmodernebb vezetéstámogató és segítő rendszerek – például a teljesen automata parkolás.
