- Októberben végleg leáll a Porsche 718 Boxster és Cayman (982-es széria) gyártása, hogy helyet adjanak a következő generációnak, ami már tisztán elektromos lesz.
- Az új, villanyos 718 érkezése viszont bizonytalan: a Porsche szerint csak középtávon várható, tehát leghamarabb 2026-ban, de akár 2029-ig is csúszhat.
- A most kifutó generáció 2016 óta volt piacon, és a csúcsot a GT4 RS illetve Spyder RS változatok jelentették, 500 lóerős szívómotorral.
- A magyarországi készletek erősen megcsappantak, a legolcsóbb elérhető 718 egy 77,6 milliós piros Spyder RS, és már csak a GT4 és GT4 RS konfigurálható a Porsche weboldalán.

Már jó ideje tudni, hogy a Porsche 718 Boxster és Cayman utódja elektromos lesz. Ennek fejlesztése hosszú idő, így a mostani 718-ak gyártása is tovább tart. De sajnos ennek eljött a vége, októberben leállítják a negyedik generációs Boxster/Cayman gyártósorait, közölte a gyártó a Car and Driverrel.
Az elektromos 718-as utódjának érkezése viszont még mindig bizonytalan. A Porsche szerdai éves közgyűlésén Oliver Blume vezérigazgató azt mondta, hogy az új 718-as „középtávú tervként” érkezik, vagyis még olyan 2-5 évet várhatunk rá.
A 982-es Boxster/Cayman 2016 óta kapható és a közel tíz év alatt a Cayman GT4 RS-ben és Spyder RS-ben teljesedett ki: ebben a 911 GT3 szívó négyliteres motorja volt 500 lóerővel és 450 Nm nyomatékkal.
Ennyi idő alatt aki akart egyet (és volt rá pénze) az már vett magának, de októberig még a lemaradóknak is van esélye, bár a modell még mindig nem olcsó. A Porsche Budapest raktárában a legolcsóbb 71 877,6 millió forint - ennyi pénzért egy piros Sypder RS-t kapunk. A konfigurátorukban is már csak a GT4 és GT4 RS készíthető.
