Újabb nagy ígéret omlott össze, ezúttal a Stellantis és az Amazon a hunyó

2025.05.30. 06:16

  • Két évvel ezelőtt állt össze a Stellantis és az Amazon azzal az ígérettel, hogy létrehozzák az "okos-vezetőfülkét", amelyből a sofőr okoslakásának kütyijeit is irányíthatja.
  • Eddig tartott az ígéret.
stellantis brands

Kudarcba fulladt az Amazon és a Stellantis próbálkozása, hogy létrehozzák a SmartCockpitnek elnevezett elektronikai rendszert, amellyel meg akarták változtatni a vezetés élményét – adta hírül a Reuters.

A fejlesztést leállítják, bár ezt csak azután ismerték el, hogy a hírügynökség a kiszivárgó információk nyomán elkezdett szimatolni az ügy körül. Az elképzelés az volt, hogy a Stellantis hozza az autókat, az Amazon pedig az online kereskedelem támogatása során kifejlődött technológiai tudását. A vállalatok azt kommunikálják, hogy a kudarc ellenére más területeken folytatják az együttműködést.

Az autósoknak viszont le kell mondaniuk arról a lehetőségről, hogy hazafelé menet az autójukból irányítsák okoslakásuk megannyi kütyüjét. A projektet 2022 elején indították útnak azzal az ígérettel, hogy 2024-ben vagy 2025-ben már megjelennek az autókban az okos-vezetőfülke első kunsztjai. Közben a Stellantisnál lecserélték a vezérigazgatót, és a cég részvényei 2024-ben elvesztették értékük 40 százalékát. Ennek hátterében a gyenge eladások álltak főként az Egyesült Államok autópiacán.

A Reuters nem tudta kideríteni, hogy konkrétan mi állhat az ügy hátterében. Lehetséges, hogy a Stellantis erejét leköti annak a több tucat autónak a gyártása és fejlesztése, amelyeket 14 márkanév alatt kínál. Az autógyártók egyik terve, hogy különleges szoftvereiket előfizetéses rendszerben fogják értékesíteni az autósoknak. Minél szerteágazóbb egy cég szervezete, annál macerásabbnak látszik egy ilyen új üzletág bevezetése. Az autógyártó a jövőben a Google Android platformjára építheti digitális kínálatának csúcsát, miközben az Amazon bosszankodhat, mert éppen a Google-lel akarta felvenni a versenyt az autóipari terjeszkedéssel.