Már a legkisebb Toyota is hibrid!

2025.06.02. 05:49

  • A Toyota végre hibriddé tette legkisebb modelljét, az Aygo X-t is, így mostantól a teljes európai kínálatukban van hibrid hajtás. Ehhez kellett némi orrhosszabbítás (plusz 76 mm), de a miniautó ettől még mindig kicsi és városi.
  • Külsőre az eleje lett új: modernebb fényszórók, lökhárító és motorháztető, de hátul szinte csak a HEV logó jelzi a változást. Belül továbbra is szűkös, a műanyagok olcsók, de van új váltókonzol, ami a hátsó ülésekig ér.
  • Az új hibrid hajtáslánc a Yarisból érkezett: 1,5 literes benzinmotor, e-CVT váltó, 116 lóerő. A kompakt méretek miatt az akkupakkot nem hosszában, hanem keresztben, az ülések alá építették be – ilyen még nem volt Toyotánál.
  • Jön a GR Sport változat is: sportos lökhárító, kéttónusú fényezés, sportos belső, és feszesebb, de még városbarát futómű. Az új Aygo X év végére érkezik, árát még nem tudni, de a jelenlegi indulóára 6,7 millió forint.

A Toyota nálunk kapható legkisebb modellje, az Aygo X már egy ideje kilóg a sorból és nem csak a mérete miatt. Ez az egyedüli Toyota modell, ami nem kapható hibrid hajtáslánccal. A facelift viszont most ezt pótolja, ezzel pedig a Toyota büszkén kijelentheti, hogy minden modellje hibrid lett.

A frissítés nagy, a méret parányi

Az Aygo X 2022 óta kapható, és a három év alatt több mint 287 ezer darabot adtak el belőle. Az A szegmensbe tartozó csöppség eleje teljesen megváltozott. Újak a fényszórók, a lökhárítók, a motorháztető, a hibrid hajtáslánc miatt pedig az elülső túlnyúlást 76 milliméterrel hosszabbították. A csaknem nyolc centis méretkülönbség észrevehetetlen, az Aygo X még mindig kicsi, cuki, bár az eleje már egy komolyabb, modernebb autó képét mutatja.

Oldalprofilja változatlan, a tengelytáv maradt 2430 milliméter, a teljes hossz pedig csaknem 378 centi. Emiatt a hátsó ajtó is ugyanolyan, mint eddig, kicsit felfelé ívelően nyílik és nagyon vékony – ezt sem ajánlott lefejelni.

A hátulja sem változott sokat, a féklámpák picit mások, valamint már a csomagtérajtón ott díszeleg a HEV logó. A csomagtartó maradt 231 liter, ami nem sok, de egy ekkora autótól nem is várhatunk el többet/nagyobbat.

A beltér dizájnja ugyanúgy jópofa, de a fíling még mindig bunkeres, a műanyagok olcsó hatást keltenek, a hely pedig szűkös. Ezen tud segíteni a vászontető, ami egy választható extra. A váltókonzolt átrajzolták, elnyújtották a hátsó üléssorig. Emiatt hátul már nem lehet átcsúszni az egyik ülésről a másikra – vagy csak nagyon kényelmetlenül.

Már ez is hibrid

A frissített Aygo X esetében is jó ötlet volt meglépni a hibrid hajtáslánc bevezetését. Ezzel nemcsak a teljes Toyota paletta lett hibrid, hanem ebben a szegmensben ők lettek az elsők, akik hibrid autót adnak. Csaknem 1:1-ben átemelték a Yaris és Yaris Crossból ismerős 1,5 literes motort a hibrid hajtáslánccal együtt. Így az Aygo X már 116 lóerős és csak eCVT váltóval kapható.

Az Aygo kis mérete miatt viszont a hibrid aksik nem egymás elé, hanem egymás mellé kerültek a hátsó üléssor alá - ez az első, hogy a Toyota így helyezett be akkumulátort autójába.

Emellett az Aygo X-et több helyen plusz hangszigeteléssel bővítették, vagyis halkabb utazást is ígérnek.

 Már ez is (lehet) GR Sport

További újdonság, hogy már az Aygo X is kérhető GR Sport felszereltségben. Ezzel a pakkal sportosabb első lökhárítót, felniket, sportosabb belteret és kéttónusú, exkluzív fényezést kapunk, ami valójában a CH-R-ről ismerős mustársárga.

A külső változtatásokon túl a futóművet is áthangolták a sportos vezetés jegyében, de azt ígérik, hogy ettől nem lesz kényelmetlenebb a városi közlekedésben.

Az új Aygo X az idei év végén kerül piacra. Hazai ára még nem ismert, a jelenlegi 6,7 millió forinttól kapható.