Koenigsegg CCXR: alkohollal 1000 lóerő felett

2007.11.26. 10:50

Márciusban már hallhattunk a svéd sportkocsigyártó legújabb szörnyetegéről, sőt, a brit TopGear májusban össze is törte az egyetlen működő prototípust, de a végleges, szériagyártású változatról csak most közölték az első hivatalos képeket, és jó néhány adat is csak most látott napvilágot.


Galéria - kattintson a képre

A Koenigsegg gyakorlatilag nem tett mást, csak kihasználta a 85% etilalkohol-tartalmú E85 üzemanyagban rejlő lehetőségeket. Az alkohol nagy kompressziótűrésének, illetve az égéstérben jelentkező hűtőhatásának köszönhetően büntetlenül növelhették a két Rotrex centrifugálkompresszor nyomását 1,5 barra.
Így a 4,7 literes V8-as motor teljesítménye eléri az 1018 lóerőt 7200-as percenkénti fordulatszámon, a legnagyobb forgatónyomatéka pedig 1060 Nm lett 6100-nál. A CCXR 2,9 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, elméleti végsebessége pedig 400 km/h felett lehet, bár ez utóbbit eddig még senki nem próbálta ki. A Koenigsegg szerint az autó fogyasztása szabványos vegyes ciklusban 22 liter E85 100 kilométeren, de ez is legalább annyira elméleti adat, mint a végsebesség. Ha valaki egy ilyen szupersportkocsit hajt, az aligha fogja megállni indokolatlan gyorsítások nélkül, ezek pedig alaposan megdobják a fogyasztást, és az 500 g/km-es minimális szén-dioxid-kibocsátást is.

Még nem biztos, hogy az E85 üzemű Koenigsegg sportkocsi gyorsabb lesz, mint a Bugatti Veyron, de ahhoz kétség sem fér, hogy árban a CCXR lesz az első a két típus közül, egy-egy példányáért ugyanis 1,5 millió eurót kérnek.