Új Dodge Ram: stílusos pick-up

2008.01.16. 13:32

A Ford F-150-es mellett egy másik népszerű amerikai pick-up is új formában mutatkozik be az idei Detroit Motor Show-n.


Galéria - kattintson a képre

A Dodge Ram tervezői is ragaszkodtak a típus hagyományaihoz, ha nem is olyan mereven, mint a Ford az F-150 esetében. Megmaradt a jellegzetes, csőrös orr és a különálló létraalváz, de az új Ram valamivel elegánsabb, nyúlánkabb jelenség, mint közvetlen elődje. A vetélytársakhoz képest kifejezetten izgalmas a formaterv: egyszerű síkok és egyenes élek helyett lágy ívek határolják az autót. Még a plató oldalfala is illeszkedik a formához, így az új Ram kevésbé hat munkagépnek, mint bármelyik hasonló méretű amerikai kisteherautó. Ebben a kategóriában nem divat megadni az autó légellenállására vonatkozó adatokat, de a Dodge kivételt tett, nem is véletlenül. A 0,422-es formatényező egy személyautó esetében szégyenteljesen magas érték lenne, de a közvetlen konkurencia a nyomába sem ér.


Galéria - kattintson a képre

A Ram műszaki szempontból is igényesebbnek tűnik, mint az F-150-es, ha nem is sokkal. Itt is merev tengelyt találunk hátul, de laprugók helyett tekercsrugókkal. Ráadásul a Ram nem csak négy- vagy ötsebességes automatával, de hatsebességes kézi váltóval is készül. A motorválaszték három tagú: az alapkivitelhez 3,7 literes, 210 lóerős V6-os jár, a középső lépcsőfokot a 4,7 literes, 310 lóerős V8-as jelenti, a csúcsmodellbe pedig az 5,7 literes HEMI motor új, 380 lovas, 548 Nm csúcsnyomatékú kivitelét szerelik. Ez utóbbi motorral a hátsókerék-hajtású Ram állítólag 7 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-s sebességet, ami egy ekkora monstrum esetében több mint félelmetes lehetőség.

A Dodge kisteherautójából a konkurensekhez hasonlóan számtalan változat készül, két- és négykerék-hajtással, négyféle differenciálmű-áttétellel, háromféle kabinhosszal és ötféle felszereltséggel, így vidéki munkagépnek ugyanúgy használható, mint munkába járni a kertvárosból, vagy csajokat felszedni a gettóban. Ráadásul a Ram ideális megoldás mindenféle szállítási feladatra. Platója akár 830 kilogrammig terhelhető, és 4,1 tonnás utánfutókat is képes elvontatni.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.