Jön az Audi takarékos E modellcsaládja?

2009.01.19. 13:27

A legújabb hírek szerint az Audi E1-től E5-ig új típusjelzéseket vezet be a közeli jövőben, kifejezetten takarékosságra kihegyezett modelljei számára.


Audi Roadjet, alias E4

Brit sajtóhírek szerint öt E jelzésű típus fejlesztését kezdték meg, amelyek közt lesz városi törpe, alumíniumkarosszériás családi autó és sportkocsi is. A legkisebb az E1-es lesz, ez állítólag a VW Up! néven emlegetett városi kiskocsijára épül majd. A típus várhatóan benzin- és dízelmotorral, illetve tisztán elektromos hajtással is kapható lesz. Állítólag az E1 sikerétől is függ majd, hogy az Audi belevág-e a folytatásba. A következő típus, az E2 a Detroitban bemutatott VW BlueSport Audi változata lehet, egy könnyű kétüléses roadster dízelmotorral, esetleg elektromos vagy hibrid hajtással, attól függően, hogy a premier idején hol tartanak majd a fejlesztések. Az E2-essel nagyjából egy időben érkezhet az E3-as, az A3-as következő generációjára épülő alumíniumkarosszériás családi kompakt. Ezt a típust szánják az egykori A2-es szellemi utódjának, de a nagyobb méretű modelltől sikeresebb szereplést várnak, mint amire néhány éve az első alumínium kisautó képesnek mutatkozott.

A sorozat két legnagyobb tagjáról, az E4-ről és az E5-ről egyelőre találgatni is csak óvatosan mer a szaksajtó, annyira képlékeny, hogy a két típusjelzés pontosan mit takarhat. Az E4-esről úgy vélik, a 2006-os Roadjet tanulmány szériaváltozata lehet, amelyet elsősorban az amerikai piac igényeinek megfelelően alakítanak ki. A magas építésű, az A3-as és az A4-es közti rés kitöltésére alkalmas típus az E3-ason alapulhat, de annál tágasabb és persze valamivel drágább lehet. Az E5 jelzést pedig várhatóan egy könnyű építésű, de az E2-nél jóval nagyobb sportkocsi kapja majd.

Ha a pletyka igaznak bizonyul, akkor az E modellek bemutatására 2011 és 2014 között kerülhet sor. Ami az összes modellben közös lesz, az a könnyű építésmód és a takarékos üzem, bár valószínűleg még az Audi szakemberei sem döntötték el, hogy hibrid, elektromos vagy dízelmotoros hajtással, netán ezek valamilyen kombinációjával érik-e el a céljukat.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.