Láthatatlan újdonság: Volvo S80 2009

2009.02.26. 16:06

Modellfrissíteni muszáj, még akkor is, ha a tervezőknek nem jut eszébe semmi, és épp pénz sincs rá. A szabály alól a Volvo sem kivétel: néhány nap múlva kiállítják Genfben az S80 átdolgozott változatát, amelyről csak a legelvetemültebb márkarajongók állapítják meg ránézésre, miben különbözik a korábbitól.

Kívülről egyetlen részlet alapján lehet kapásból felismerni a 2009-es S80-ast: az új jelvényről, amely elveszítette korábbi kék hátterét, és tenyérnyire nőtt. Állítólag a hűtőmaszk is nagyobb egy kicsivel - bár nem feltűnő a különbség - és néhány fokkal ferdébben dől hátra, de ez egyáltalán nem feltűnő, ahogy a krómcsíkok szaporodása sem, pedig most már a hátsó lámpa alá, az első légbeömlőkbe és a küszöb fölé, az ajtókra is jutott belőlük. A Volvo szerint ezzel alacsonyabbnak és szélesebbnek láttatják az autót, de persze méretváltozásról szó sincs - ahhoz teljes elemeket kellett volna lecserélni, és a Volvónál most üres a kassza. Ami pénz mégis akadt, azt inkább a műszerfal csinosítására és a kárpitok cseréjére fordították. Kicserélték a műszereket, a lebegő középkonzol fémkeretet kapott, és a bőr kárpitok anyagát is lecserélték - állítólag így belülről jobb minőségűnek tűnik majd az S80-as.

A motorpaletta is átalakul: a DRIVe változat 1,6 literes dízele mellett két átdolgozott, 2,4 litered turbódzel váltja le a korábbi gázolajos öthengereseket. Az egyszerűbb változat 175 lóerős, 420 Nm a maximális nyomatéka, és 100 kilométeren 5,8 liter üzemanyagot fogyaszt. A dízeles csúcsváltozatokba azonban ugyanennek a motornak a két turbós, 205 lóerős kivitele kerül, szintén 420 Nm-es nyomatékcsúccsal, és 6,2 l/100 km-es átlagfogyasztással.

Az S80-as újabb változata már kétféle futóművel készül, a vevő kívánságának megfelelően. A Comfort jelzésű - ahogy a nevéből is sejthető - kényelmesebb rugózást biztosít, míg az elöl 20, hátul 15 mm-rel alacsonyabb Sport futóműbeállítás, amely merevebb rugókat, keményebbre hangolt lengéscsillapítókat és vaskosabb kanyarstabilizátorokat tartalmaz, rázósabb, de kanyarban stabilabb és kiszámíthatóbb érzést nyújt.

Az S80 felújított változatát állítólag még a tavasz folyamán bevezetik egész Európában, bár ezt csak az veszi majd észre, aki direkt odafigyel rá.