BMW X3 xDrive18d: éhezőművész négykerék-hajtással

2009.04.10. 14:52

A BMW legkisebb terepjárója új, minden eddiginél gyengébb és takarékosabb alapmotort kap.

Az xDrive18d-be - ahogy az a típusjelzésből is sejthető - a 118d-ből és a 318d-ből ismert, visszafogott teljesítményű kétliteres dízelmotor kerül. A négyhengeres 143 lóereje nem tűnik soknak a magas karosszériához és a viszonylag nagy ellenállású összkerék-hajtású erőátvitelhez képest, de az 1750-es percenkénti fordulatszámon jelentkező 350 Nm-es csúcsnyomaték bőven elég az X3-as kényelmes mozgatásához. Az autó 10,3 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet, és legfeljebb 195 km/h-val képes haladni. Az új változat persze nem a száguldásról, inkább a takarékos haladásról szól: a gyári adat szerint az átlagfogyasztása csupán 6,2 liter 100 kilométeren, így egy tankkal nagyjából 700 kilométert tehet meg, az átlagos szén-dioxid-kibocsátása pedig 165 g/km. A fogyasztáscsökkentési törekvések az autó külsején is jól láthatók: az első lökhárítón például a légbeömlők egy részét egyszerűen nem vágják ki, ezzel is csökkentve a karosszéria légellenállását.

Az új típusváltozatot még április folyamán bevezetik Európában, más piacokon viszont aligha lesz kapható.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.