Citroën nagykocsik erősebb dízelmotorral

2009.06.04. 12:04

A C5 és a C6 sorozat is megkapja a Jaguar XF-ben bemutatott nagyobb teljesítményű hathengeres HDi motorokat.

A háromliteres V6-os a régebbi, 2,7 literes, 208 lóerős motort váltja a Citroën nagyobb típusaiban. A Jaguarral ellentétben a francia márka csak az egyszerűbb, egylépcsős feltöltésű változatot kínálja, amely 243 lóerős, és 450 Nm a maximális nyomatéka. A kétlépcsős feltöltésű csúcsváltozat a maga 271 lóerejével és 600 Nm-es csúcsnyomatékával alighanem feleslegesen drága és túlzottan erős lenne a fronthajtású Citroënekhez - alighanem új váltókra volna szükség, hogy felhasználhassák. Az új motor nem csak teljesítményében múlja felül elődjét, de takarékosabb is: a C5 hathengeres HDi változatának fogyasztása a motorcserével 8,7-ről 7,4 literre mérséklődött, és a szén-dioxid-kibocsátása is lement 195 g/km-re.

A Jaguar használhatta fel az új hathengeres PSA-Ford dízelt elsőként, de a háromliteres változat szép lassan mindenütt átveszi a régebbi, 2,7 literes V6-os helyét - a következő márka, ahol találkozhatunk vele, várhatóan a Peugeot lesz.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.