Keresztbe a segget, bébi!
Ezek után hagyománnyá vált, hogy hetente egyszer, úgy három órában videókat néztünk őrült japánokról, akik keresztben csúsznak autókkal. Kedvencünk lett az Orido, meg a Cucsija. Végül jött az ötlet: mi lenne, ha idén elmennénk a King of Europe Drift Bajnokság utolsó versenyére, a Slovakia Ringre. A japán old school videók után kissé vonakodva fogadtam a felvetést, végül beláttam, nagyobb esély van erre, mint eljutni Japánba a következő öt évben, így bepakoltunk és elutaztunk. Szájtátva, huhogva, és élményekkel megpakolva haladtunk át vasárnap este a komáromi Erzsébet hídon. A képek alatti technikai információk megírásában, és a szakértésben Tallér Márk volt segítségemre.
A Simpson bukósisak már régóta, a vagány autóversenyzők egyik nélkülözhetetlen, ikonikus tárgyává vált. Erőt, keménységet, agresszivitást sugároz, amely elrettentheti akár az ellenfeleket is. Nincs ez másképp „driftesék” háza táján sem (Fotó: Guld Péter / Totalcar)
A lengyel kolónia profizmusa, autóállománya, és stílusa szép pillanatokat szerzett a kilátogató közönségnek (Fotó: Guld Péter / Totalcar)
Gumipernyével borított aszfalton várakoznak türelmesen, a mindenre elszánt autóversenyzők (Fotó: Guld Péter / Totalcar)
Karolina Pilarczyk kellő nyugalommal, és magabiztossággal terelgette a Nissan karosszériába bújtatott nyolchengeres, LS3-as motort rejtő szörnyet (Fotó: Guld Péter / Totalcar)
Szállhat kavics, repkedhet sár, támadhat őszi fényben csillanó békanyál, a reklámtábla mindig áll (Fotó: Guld Péter / Totalcar)
Messzi földről érkeztek, a fehér porfelhőt maguk után húzó sofőrök, hogy felverjék az álmos kisváros unalmas hétvégéjét. A fülsüketítő csikorgásra, még a nyugodt kavicsok is megdermedtek (Fotó: Guld Péter / Totalcar)
Szántó Nikolett könyörtelenül harcolt a férfiak ellen. Vezetési stílusára nehezen találok szavakat, egyszerre brutális és kecses. Megtekintése erősen javasolt az erre fogékonyaknak (Fotó: Guld Péter / Totalcar)
A parkolóban kuksoló Nissan Skyline R33 GT-R óvatos bujkálása mindössze néhány percig tartott, mígnem valaki felfedezte. A gyönyörű autó körül minimum tíz ember téblábolt állandó jelleggel. Tény, ritkán láthatunk ilyen csodát (Fotó: Guld Péter / Totalcar)
Josh Cartu, Magyarországon élő kanadai üzletember két Ferrarival képviseltette magát az eseményen, ezúttal csak nézőként. Az idei Gumball 3000-es versenyen is rajthoz álló férfi, F12-es Berlinettájának vajszínű, gyári bőrtáskája látható a képen (Fotó: Guld Péter / Totalcar)
Az ukrán Vladymyr Marchenko matt fekete, S15-ös Nissan Silviája inkább hasonlított egy Nascar versenyautóhoz, s az érzést csak felerősítette a „vényolc” hangja. Az ukrán csapatra sem panaszkodhattunk, autóik nagyobb füstbe burkolóztak, mint Mick Jagger egy Rolling Stones koncerten (Fotó: Guld Péter / Totalcar)
Nissan Silvia S14 Kouki, tetején üldögélő, távolba révedő sofőrrel (Fotó: Guld Péter / Totalcar)
A hétvége egyik legkellemesebb meglepetése az osztrák Klemens Kauderer AE86-os Toyota Corollája volt. Nem sokat vacakoltak, így hagyományőrző japántisztelőként egy gyári, turbóval ellátott SR20-as Nissan motort választottak az autóhoz (Fotó: Guld Péter / Totalcar)
A drift őshazája Japán, de a nyomatékkal telített V8 könnyű mámort ígér nézőnek, s versenyzőnek egyaránt (Fotó: Guld Péter / Totalcar)
Ha a zárófutamot nem is, a bajnoki címet végül megszerezte, a Cobretti felügyelőt megidéző, foncsorozott napszemüvegben autóversenyző Francesco Conti (Fotó: Guld Péter / Totalcar)
Kerényi Ádám nem kímélte versenyautóját, előbb a csomagtér tető, majd a gépháztető kelt önálló életre. Utóbbi nem zavarta a magyar versenyzőt, folytatta a futamot, és magabiztosan csúszott a cél irányába (Fotó: Guld Péter / Totalcar)
Ellenfényben érkező E30-as BMW, melynek ábrázata inkább hasonlított bamba tengeri halhoz, mint aszfaltszaggató versenyautóhoz. Igaz, elragadó csúnyasága elképesztően széppé varázsolta (Fotó: Guld Péter / Totalcar)
Az Énekes Árpád féle szürke Mustang felbukkanása minden alkalommal kéjelgésszámba ment. A tudatalatti természetesen dolgozott. A csúszó, füstölgő, és hörgő amerikai álomautó láttán minden alkalommal Steve McQueen, Bullitt című filmjének képkockái elevenedtek meg előttem (Fotó: Guld Péter / Totalcar)
Feketekörmű hölgy vezette, keresztben csúszó, patyolatfehér driftautó (Fotó: Guld Péter / Totalcar)
A giccses naplementében, gumik által generált fehér füst sárgára színeződött, olyan érzést keltve, hogy lángoló tűznyelvek nyaldossák a sikló S14 alvázát (Fotó: Guld Péter / Totalcar)
A lengyel Bartosz Stolarski a legszimpatikusabb versenyzők közé tartozott. Mély hajlongással köszönte meg a szervizúton elé ugráló nézőknek, ha mégis visszaléptek. A döntőben szenzációs vezetéssel legyőzte a bajnok Contit, megnyerve így a szezon utolsó versenyét (Fotó: Guld Péter / Totalcar)