2021.03.06. 12:33

Titkon bíztam benne, hogy Karotta a Hangyászt hozza a háztáji szlalomversenyünkre, de nyilván szereti a nehezített pályát, ezért szavazásra bocsátotta a kérdést. Az internet pedig gonosz hely, két rossz közül mindig a legrosszabbat dobja majd ki. Így történt, hogy a szlalomra korlátozottan használható Fiat Multipla helyett a teljesen alkalmatlan Avantime-mal érkezett. De ez a buli nem körrekordokról szól, hanem a szórakozásról, és az így is megvolt, nem is kicsit:

 Ha kíváncsi vagy, mi is ez a buli, ebben a cikkben minden kiderül.  Itt pedig jöjjön a versenyző véleménye a futamról:

bazso_gabor
Bazsó Gábor követés

#minekmentoda

Az Avantime-ot nem a sportosságáért szeretjük. Az Avantime-ot azért szeretjük, mert annak ellenére megcsinálták (mind a 8557 darabot, isten nyugosztalja), hogy mindenki számára nyilvánvaló volt, aki a fejlesztésében részt vett, hogy egy mindenre alkalmatlan, semmilyen célnak meg nem felelő, ügyetlen, idomtalan, drága és értelmetlen autó. Egy 2+2 személyes busz-kupé-üvegház. Mire számítottál?

A létezésére egyetlen mentsége van, hogy az az őrületesen sok vidámság, a rengeteg vihogás, az egymás hitetlen vállon baszdosása, hogy ez így most akkor tényleg gyártásba megy, valahogy beleivódott a pórusaiba. Az Avantime az, amikor a 19-re nem lapot húzol, hanem rákúrod az egész paklit, meg a brifkód, meg a széked, és egy nagyobbrészt üres üveg vörösborral és egy harapva fogyasztott camambert-koronggal a kezedben kitántorogsz a helyiségből.

Nem ismerek normális embert, aki ne lenne kikészülve tőle, és nem ismerek autóbolondot, aki ne szeretné, legkésőbb, miután kipróbálta. A legenda szerint az egyetlen autó, amiért a Top Gear eredeti triója egyként rajong, és az általam ismert összes súlyos autós arcnak is bejön, legalábbis odahaza, a négy fal között. Bakker, a forgatáson egy ponton odasomfordált maga a Becsületesnepper, és bevallotta, hogy majdnem vett magának is, annyira szereti. Mondtam, hogy megértem, és azt is megértem, hogy nem merte megtenni: neki örökre odalenne a szakmai renoméja, ha kiderülne, hogy Avantime-ja (is) van, és másnap éhen hal. Nekem szerencsére nincs vesztenivalóm, azt a kevés utcai kreditet, amit a Hacsival, a Hangyásszal és az M3-assal akaratom ellenére begyűjtöttem a trú petrolheadeknél, a biztonság kedvéért rég nullára írtam már a Multiplával meg a villanyosodó Porschéval, szóval én már nem kockáztatok semmit.

Milyen volt? Pont, amilyennek képzeled. Ha téli disznóvágáskor a napindító pálesztől átmelegedett böllér rápattan az eleven hízóra, és a fülébe kapaszkodva megsarkantyúzza a lefagyott udvarban, az ilyen. Azzal az előnnyel, hogy a malac legalább AWD.

Egy forintot nem tettem volna arra, hogy egyáltalán kibírja. De persze aztán az lett, mint mindig, ha Avantime-ozol: minden rohadt mindegy, és csak vigyorogtam a pestisdoktor-maszkom alatt (ami legalább a leömlőkön égő olajsarat megszűrte kissé).

A Tulaj a pályán akkora móka, hogy még a kényszerzubbony se tudta elrontani, gyere mindenképp az akármiddel te is. Én is megyek még, ha ki tudom könyizni a stábból a lehetőséget. Hátha találok slusszkulcsot valami kevésbé vacakhoz is idehaza.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.