Ez az Alfa tuningért könyörög

Totalcar Erőmérő: Alfa Romeo Giulia (2,0 Turbo MultiAir)

2020.06.05. 14:26

Az Erőmérőben profi teljesítménymérő padon vizsgáljuk az autók teljesítményét az Autokorbelnél. Korábban már elmondtuk, hogy miről szól hetente jelentkező műsorunk, az indulás óta sorban választjuk ki a korábban jelentkezett önkéntesek autóit. Ezúttal megmérjük a számos díjat nyert és nagyon kedvelt Alfa Romeo Giulia kétliteres turbómotorját, tudja-e amit ígér.

Kevés olyan megosztó és erős érzelmi reakciókat kiváltó márka létezik, mint az Alfa Romeo. A rajongók a dizájnt és a különleges műszaki megoldásokat szokták kiemelni, az ellentábor pedig a hírhedt megbízhatatlanságról és ingadozó általános minőségről beszél.

Vannak azonban tények, amelyeket nem lehet elvitatni. Az Alfa az 1910-es indulásakor elsősorban sportkocsikat és versenyautókat gyártott, és sikereket ért el a versenysportban. Nagyon sok fejlesztés közvetlenül a pályáról került az közúti modellekbe, elsők között alkalmaztak például változó szelepvezérlést az 1920-as évek elején.

A II. világháború után, pénzügyi nehézségek közepette az utcai modellekre kezdtek koncentrálni, ezek akkor is magukon viselték a sportosság jegyeit, bravúros formatervekkel. Később a Formula-1-ben is érdekeltek lett az Alfa Romeo, a hullámzó pályán sikerek és mélypontok követték a márkát, az utolsó nagy változás pedig 1986-ban jött, amikor a Fiat megvásárolta, így olasz kézben maradhatott.

A mérésre érkezett Alfa Romeo Giulia, gyári kóddal a 952-es modell 2015-ben jelent meg, ismét piacra hozva a 75-össel, 1992-ben bezárult hosszmotor, hátsókerékhajtás korszakot. Szintén bravúros formaterv jellemzi ezt a modellt, sportosak a motorok, igazi Alfa lett az új Giulia.

A kétliteres, 200 lovas Turbo MultiAir benzinmotor a belépő, ebből létezik 280 lovas változat is, a Quadrifoglio csúcsmodell 2.9 V6-osa pedig egészen 510 lóerőig nyújtózkodik, a Giulia GTA pedig egészen 240 lóerőig.

Minden tesztben kiemelték, hogy a Giulia alapkivitele is nagyon jó, kiegyensúlyozott és megfelelő dinamikával viszi a sportos hátsókerekest. A motor hagyományos elvekre épül, két vezérműtengely, 16 szelep, változó szelepvezérlés, turbófeltöltő, töltőlevegő-hűtő.

Ez mind jól hangzik, azonban nem tudjuk, hogy mire képes a 280 lóerős motor névlegesen csupán 200 lóerős kistestvére, amely szerkezeti kialakításban szinte nem különbözik az erősebb változattól. Láttunk már hasonló átfedést, és akkor a kistestvér általában közelebb volt az erősebbhez, mint feltételeztük. Ezúttal is erre számítottunk, megmértük az autót és levontuk a fontos következtetéseket.

Nézzétek meg az Erőmérő mai epizódját, a mérés után pedig elemezzük a görbéket és meghallgatjuk a tulajdonos véleményét.

Ha pedig érdekesnek találjátok hetente jelentkező sorozatunkat, iratkozzatok fel a Totalcar Youtube-csatornájára, mert sok érdekes autó jön még az utcáról!

Korábbi epizódok:

Amikor a Hondára még nem kellett turbó
Az S2000 húsz éve azzal tűnt ki a sorból, feltöltés nélkül is magas literteljesítményt ígért. Az autó ikonná vált, mi pedig megnéztük, mennyire erős valójában.
Egy 50 éves Alfa Romeo üvöltése
Ilyen volt a modern motor a hatvanas évek Olaszországában. Hangot fel, meghajtottunk egy ötvenéves 1300 Supert a teljesítménymérő padon!

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.