Váltás világos nézetre
-
-
geely
A BMW új víziója!
-
becsületesnepper
Hát itt meg mi történt
-
1986
Ez is túlél mindent
-
közlekedési hatóság
Dehogy bukott meg
-
becsületesnepper
Sz@rral dobáltak meg......
-
total bamako
A Gambia folyó partján éjszakáztunk
-
neppertv
Újabb ámokfutó az utakon
Ebben még benne volt a technika!
Itthon is sok futott a versenypályákon: Janika, Érdi, Hényel, Kiss Feri, Michna jól terelgették a versenyváltozatot, persze nekik nem jutott a gyári autók okos szűkítőjéből.
Azért érzem, hogy az elmúlt évtizedek motorsportja kiirtja a közútra szánt érdekes autókat, mert a kilencvenes években kellett utcai használatra szánt példányokat is gyártani. Ralira is és pályára is! E30 M3, 190 Evo, Mercedes CLK, Mclaren F1, de az olcsóbbak közül, a raliverziók, Subaruk, Mitsubishik és persze a mai főhősünk, a Celica GT-Four.
Ez sajnos mára megszűnt, van helyette a módosítások hada, R2-R5 osztályok, TCR és társai, de sajnos egyikhez sem lehet kötődni olyan erősen, mint egy szemre ugyanúgy kinéző társára: sajnos a Skoda Fabia Rallye2 verziója ugyan rendkívül jó autó, de az csak nyomokban tartalmaz Fabiát és viszont, miközben egy GT-Four, vagy egy Impreza GC8 type RA nagyon is! Ez az igazi különbség. Benne kellett lennie annak a technikának amit a versenyen azért használtak, hogy jobbak legyenek a másiknál!
Ma ezt megnézzük és jól meg is mérjük.
ALS előkészítés, vízbefecskendezés, összkerékhajtás, páratlan elsőtengely, twinscroll turbó, meg még millió amit nem is tudunk.
Visszatérve az 1995-ös Spanyol rali VB futamra: arról is emlékezetes, hogy Mcrea-nek át kellett adni egy bizonyos Carlos Sainznak az első helyet, persze nem adta könnyen. Kankkunen kiesett; a harmadik gyári Toyotás pedig múszaki hibával kiállt. Auriol autóján fedezték fel a trükkös szűkítőt, ami a kerületről kaphatott pótlevegőt a beszerelés után. Őt a harmadik helyről zárták ki, így hármas Subaru győzelem adódott! Hogy mennyi versenyen használták ezt a megoldást?
Micsoda évek és micsoda autó a padon!
Miért nincs végtelen lehetősége az embernek, hogy ilyen autókat gyűjtsön és megmutassa a történelem egy szeletét a többieknek? Legyetek részesei ennek a történetnek, úgyhogy ti is jelentkezzetek a megújult formátumú Erőmérőbe!
Lesz még érdekes autó, de addig is kérlek ha tetszett, oszd meg, lájkold, kommenteld és jelentkezzetek autóitokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, akár korszerűbb összkerekes vagy/és elektromos autóval is, itt azt is meg tudjuk mérni, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!
Korábbi epizódok:
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
- Ilyen egy jól bevált recept: 300+ LE
- Saját tervezésű és gyártású motorbelső, egyedi program, sok év munkájának gyümölcse. Tartsatok velünk ma is.