2024-ben is piacvezető volt a Toyota Magyarországon
Az MVM Dómban tartotta a Toyota 2025-ös magyarországi évnyitó sajtótájékoztatóját, a helyszínválasztás pedig szimbolikus volt: amellett hogy a környezettudatos japán autógyártó és a létesítmény mobilitási partneri együttműködése második évébe lép, utalt arra is, hogy a 20 028 fő befogadására alkalmas csarnokban éppen csak elférne az a 19 615 új Toyota és Lexus ügyfél aki a tavalyi évben a két márka valamelyik modelljét választotta Magyarországon.
A Toyota 2024-es globális értékesítéseiben a korábbinál is markánsabb részt képviseltek a részben vagy teljesen elektromos (öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos) autók: a világszerte értékesített 10 159 336 új Toyota és Lexus modellből 4 532 721 darab, azaz 45 százalék volt elektrifikált – Európában pedig ennél is nagyobb, 77 százalékos elektrifikált arányt ért el a vállalat két vezető márkája.

Ezzel világszinten már nem kevesebb, mint 30 536 650 millió részben vagy elektromos Toyota és Lexus talált gazdára. A Toyota multitechnológiás, az ügyfelek számára az igényeiknek megfelelő környezetbarát meghajtások széles skáláját kínáló stratégiájának sikerét jelzi a március végén záruló 2025-ös japán üzleti évre várt 27,5 milliárd dolláros adózás előtti eredmény.
A piacvezető pozícióját világszinten és Magyarországon is megőrző Toyota Európában rekordszámú, 1 217 132 új autót értékesített, tovább növelve piaci részesedését és megerősítve második helyét a kontinens személyautó piacán. Az Európában értékesített Toyota és Lexus modellek 75 százalékát a kontinensen is gyártó Toyota Motor Europe legnagyobb piaca idén is a Lengyelországot, Magyarországot, Csehországot és Szlovákiát magába foglaló régió lett, ahol a Toyota Central Europe koordinálja a Toyota és Lexus márkák eladásait.

Az összes Európában gazdára talált új Toyota modell 13,5 százaléka (153 ezer darab) és új Lexus modell 22,2 százaléka (19 600 darab) kelt el ebben a régióban, ezzel a Toyota Central Europe Európa elsőszámú Toyota és Lexus forgalmazója lett.
A Toyota tavaly Magyarországon történelmi rekordot jelentő 18 123 új autó értékesítésével, 12,4 százalékos piaci részesedéssel a harmadik (a kivonásokkal tisztított adatokat alapul véve pedig az ötödik) egymást követő évben végzett az első helyen a magyarországi ú személyautó és kishaszongépjármű piacon. Ugyancsak rekordévet zárt a Lexus is hazánkban: a japán luxusautómárka 35 százalékos növekedést elérve, 1 493 új autó értékesítésével zárta minden idők legjobb évét Magyarországon.
5 274 új autó eladásával történelmi rekordot állítottak fel a Toyota Minősített Használt program keretében értékesített autók is, a vállalat dinamikusan fejlődő üzletága rávilágít arra, hogy komoly igény mutatkozik a magyarországi autópiacon a megbízható használt autókra is.
Az autógyártó ígérete szerint mindkét márka kínálatában számos új modell érkezik majd az idei évben, amelyek zöméről márciusban, a Kenshiki Fórum elnevezésű nagyszabású eseményen hull majd le a lepel, de már most is bejelentettek, hogy még idén érkezik két fontos újdonság: a kompakt akkumulátoros elektromos SUV vadonatúj Urban Cruiser és a lágy hibrid Land Cruiser. A Toyota emellett a következő két évben számos öntöltő és plug-in hibrid elektromos modell mellett hat új akkumulátoros elektromos modellt is bemutat majd.

Európában, és fontos újdonságokkal készül a Lexus is, közöttük több új akkumulátoros elektromos modellel. A Toyota és a Lexus emellett egyaránt plug-in hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos modelljei újrapozícionálásával igyekszik növelni a hálózatról tölthető autók arányát az európai és magyarországi eladásokban, így fontos modellek sokkal versenyképesebb áron lesznek elérhetőek mint korábban: a plug-in hibrid elektromos C-HR és Prius ára például 1-1 millió forinttal, a plug-in hibrid elektromos RAV4 ára 2 millió forinttal csökken majd a bZ4X-et pedig a vállalatok elektromos autók vásárlását ösztönző 4 millió forintos állami támogatással pedig már 13 750 000 forintért haza lehet majd vinni.
