Percek alatt felforr a víz

2014.06.10. 11:35

Kedves Autódoki!

Következő kérdésem lenne.

Van egy 1999-es Rover 200-as 1.1-es benzines gépkocsink.

A gépkocsinak két problémája lenne.

Első amivel már régóta foglalkozok de nem jutottam előre. Valamiért hamar felforr a hűtővíz.

Már cseréltük az alábbi alkatrészeket: hengerfejtömítés, termosztát, hűtőradiátor, hőmérséklet jeladó.

Amit még nem cseréltem: kiegyenlítő tartály kupak, vízpumpa.

A víz szép tiszta benne. Nem dolgozik bele a hengerfej és ennek ellenére még is 5-10 perc alatt forr a víz. Mi lehet a gond?

Másik probléma. Ezzel még nem foglalkoztam túlzottan. Kb. 4-6 hónapja a fogyasztás megnőt közel 2-2.5 literrel. Ennek mi lehet az oka? Esetleg ez össze függésben lehet a hűtőfolyadék forrással?

Üdv. Attila

Kedves Attila

A Roverek híres-hírhedt K szériás motorja eléggé érzékeny a vízproblémákra. HA a hengerfejtömítés valóban jó ÉS a termosztát is megfelelő hőmérsékleten nyit, akkor meg kellene nézni, kering-e rendesen a víz a motorban, meg kell nyitni a légtelenítő csavart hátul, a motor mögött. Ez azon a csövön áll felfelé, ami a motor mögött közvetlenül fut keresztben a vízpumpától a termosztátházig, a vízpumpa felöli oldalon kellene keresgetni, egy tízes kulcs kell hozzá.

Ha a motor beindítása után ott folyamatosan víz jön, akkor a vízpumpa nagy valószínűséggel még jól működik. A kiegyenlítőtartály sapkája is lényeges eleme a vízkörnek, amennyiben nem tartja meg a nyomást, hasonló tüneteket produkál bármelyik autó. maga a sapka nem hiszem, hogy túl nagy költséget jelentene, érdemes lenne beszerezni egyet, amíg nem lesz belőle drágább probléma.

Autódoktor

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.