Megrepedtek a központosító gyűrűk

2015.03.11. 15:49

Tisztelt Gumidoktor!

2002-es évjáratú "régi" Swiftemhez vásároltam 2 éve újonnan egy alufelni garnitúrát + 4 új gumit. A kerekek méretei: 185/55R14! Nagyon vigyázok rájuk, a mai napig sérülésmentes a szett. Amikor megrendeltem, a webáruház küldött a csavarok mellé központosító gyűrűt is! A

tavalyi évben viszont nagyon zavaróan elkezdett 100km/h felett rázni a kormány! Elvittem centíroztatni, meglepetésemre egy gramm súly nem kellett egyik kerékre sem. A problémát elnapoltam az idei évre, és most vettem észre a nyári kerekek ápolása közben, hogy a 4db központosítóból 2db végig van repedve! Elképzelhető, hogy a központosító gyűrűk megrepedése okozta e a kormány rázását?

A másik gondolatom az, hogy a nyári-téli csere után novemberben lett cserélve a bal eső lengőkarom (trapéz)... ez befolyásolhatta e vajon? A téli szettem (gyári O.Z, 155/70R13) még pályatempó felett sem rázza meg a kormányt egy picit sem! Ön szerint hol lehet/lehetett a hiba?

Válaszát előre is köszönöm! Z

Kedves Z,

Nagyjából meg is válaszolta a kérdését. A tehermentesítő gyűrű szerepe ugyanis pont az, hogy központosítsa a kereket az agyon, míg a csavarok rögzítenek "csak". Ha ez pl. a gyűrű hiányából, vagy hibájából nem történik meg, simán okozhat vibrációkat, pláne, ha az első kerekekről beszélünk.

Érdemes még azért végigpörgetni az alufelniket is, mert a körültekintő használat ellenére is könnyen bekövetkezhetett valamelyiken egy kátyú okozta deformáció, ami hasonló jelenségeket okoz. A lengőkart kizárom, ezt támasztja alá az is, hogy a téli szettel semmi hasonló jellegű gondja nem volt.

Üdv, Gumidoki

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.