2014.02.03. 10:49

Tisztelt Biztosításdoktor,

Szombaton az esti órákban egy kereszteződés balra forduló sávjában álltam, egy másik előttem lévő személyautóval együtt. A piros jelzés zöldre váltott. Elindultunk, az előttem lévő autó bekanyarodott, én mentem utána. Közvetlenül a befordulás után, az előttem haladó hirtelen vészfékezni kényszerült, mert a szemközti sávban a pirosnál várakozó autók közül kiszaladt az útra egy gyalogos. (Egyrészt a gyalogosnak piros jelzés volt, másrészt a zebra után kb. 5m-re lépett le az útra...).

Hála Istennek a gyalogos megúszta, bár centiken múlt (konkrétan ugrania kellet az autó elől...). Én is vészfékeztem, de sajnos nem sikerült megállni, hátulról az előttem haladó autóba ütköztem. A gyalogos rövid habozás után, beszállt a rá várakozó autóba, majd elhajtottak. A várakozó autó mellesleg tiltó jelzés ellenére, a lehető legrosszabb helyen állt, vészvillogó vagy index vagy bármi nélkül. A rendszámot sajnos nem sikerült felírni.

Kiszálltunk, kitöltöttük a betétlapot, elismertem a felelősségem, hiszen én mentem bele én nem tartottam követési távolságot. Céges autót vezettem. Üzembentartónál a céget jelöltem meg, A járművezetőhöz a saját adataimat adtam meg.

Kérdéseim:

- Helyesen döntöttem a felelősségem elismerésekor?

- Ha a gyalogos és a szabálytalanul parkoló, majd elhajtó autó ott maradt volna és rendőrt hívtunk volna, kié lett volna a felelősség?

- Így, hogy elhajtott és nem hívtunk rendőrt van -e mód arra, hogy a felelősség osztódjon?

- Van saját nevemen is autó. Mivel az autót én vezettem, engem is terhel felelősség? A privát autóm B/M besorolása is változik ettől?

Azért kérdezem ezt, mert emlékszem, hogy a biztosító váltós kalkulátorok elsők közötti kérdése mindig az, hogy "okozott e kárt az elmúlt 1 évben?" Azaz, a kérdés: ha idén biztosítót váltok-vagy számolok..., a fenti kérdésre igennel, vagy nemmel kell felelnem?

Köszönöm előre is válaszait. P.

Tisztelt Érdeklődő!

A levelében leírtak alapján a baleset bekövetkezéséért a felelősség Önt terheli, mert a követési távolság be nem tartása miatt következett be a káresemény. A KRESZ is kimondja,hogy a sebességet úgy kell megválasztani, hogy bármilyen hirtelen, váratlan fellépő körülmény esetén is biztonságosan meg tudjunk állni. A gyalogossal szemben a közúti közlekedés veszélyeztetése miatt, közlekedési szabálysértési eljárást indíthatott volna az illetékes hatóság / rendőrség/, bizonyítottság esetén, ugyanez vonatkozik a szabálytalanul parkoló gépjárműre is.A céges gépjárművel okozott kár, nem hozható összefüggésbe az Ön saját gépjárművére vonatkozó kötelező felelősségbiztosítási szerződés bonusz besorolásával, mert a tarfáló program által feltett kérdés arra a gépjárművel történő károkozásra vonatkozik amely az Ön tulajdonában van,tehát a kérdésre nemmel kell felelnie biztosítóváltás esetén.

Üdvözlettel:Horváth László www.pba.hu

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.