2010.09.13. 10:09

Az autóm típusa: Rover 620 Si (1998 - Honda motoros). A típusjelzésben is (úgy tudom) az i betű azt jelenti, hogy közvetlen befecskendezésű motorral rendelkezik. Eddig mindig Shell Helix Plus (API SL/CF A3/B3/B4) 10W-40 -es motorolajat használtam. Ezt, az utolsó olajcserénél az okos (alkalmi) szerelőm Shell Helix HX3 -ra cserélte (API SJ/CF). Ennek dobozán írva vagyon: ez az olajtípus olyan motorok esetében "alkalmazható..., melyek nem közvetlen befecskendezésűek".
Kérdésem a következő: árthat-e a motornak ez az olaj; használhatom-e ezzel, vagy sürgősen cseréljem ki?

Az i azt jelenti, hogy injektoros, tehát nem karburátoros, de nem jelenti azt, hogy közvetlen befecskendezésű. A közvetlen befecskendezés egyébként benzinmotor esetén elég ritka. A Shell HX3 viszont - bár szigorúan véve megfelel a gyári elvárásnak - szerintem nem valami jó választás. Mivel egy ásványi, 15W40-es olajról van szó, ezért kopásvédelem, motortisztaság és hőelvezetés tekintetében alatta marad az eddigi olajnak. Sürgős cserére nincs szükség, de a legközelebbi olajcserével térjen vissza a 10W40-es, félszintetikus minőségre.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.