Reménytelen szerelem

Alfa Romeo Spider 3.0 V6 – 1999.

2013.05.07. 05:37 Módosítva: 2013.05.07. 13:51

Adatlap Alfa Romeo Spider 3.0 V6 - 2013

  • 2959 cm3-es,V 6 hengeres benzines
  • 192 LE @ 6800 rpm
  • 260 Nm @ 4400 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    7.3 másodperc
  • Végsebesség:
    225 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    11.0 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    16.8 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    7.6 l/100km

A Csonti-galaxisból egy remek Alfa Spidert néztem ki használttesztre. Aki most praktikus tanácsokra számít, típushibákra vagy hasonlókra, azt ki kell ábrándítsam. Persze ilyenek vannak, de nem baj. A Spider ugyanis arra való, hogy nagyon ritkán nagyon jól érezd magad. Kerül amibe kerül.

Hadd tegyem hozzá, ez a Spider egy V6-os, semmiképp sem a négyhengeres, kétezres Twin Spark. Hogy miért nem? Mert ahhoz nem jár az a jó zsíros V6-os hang, amihez hasonlót más nem tud, csak az olaszok. Sőt, perverz módon vonzódom a 12 szelepes verzióhoz – csak 192 lóerős, de nekem elég lenne, még azzal a tudattal is, hogy összesen van annyi szelepe, mint egy combosabb háromhengeres Fabiának. Érdekes, emlékeim szerint ez szebben szólt, mint a 24V – és vannak róla szép emlékeim bőven.

Pedig a 790 ezres árral kalkulálva bő 4100 forint minden egyes pacija, vagyis az Alfa lett az olcsólóerő-trilógia fajlagosan legdrágább darabja. Csak azok kedvéért, akik lemaradtak az előzményekről: az abszolút bajnok a Lexus LS 400-as 1991-ből, amely Tesco-áron szórja a lovakat a nép közé, darabját 1600-ért; a második az ordító Xsara VTS, ez 3006-forintért adja minden egyes lóerőnyi teljesítményét. Hangsúlyozom, itt az új kori lóerőkről van szó, az olyan komolytalan elméleti aggályokkal, hogy netán nincs már meg mind, ne is foglalkozzunk.

És íme a hirdetés

Csonti sikerét részben annak köszönheti, hogy a hirdetései nem a szokványos megkímélt nőtulajdonos-stílusban írja. A szerkesztőség szerint egyértelműen ki kéne adni a legjobban sikerülteket. Íme az Alfáé, amelynél olvastam már jobbat a szerzőtől, de így is jól fogja meg a lényeget. A bónusz kérdés pedig a következő: hol van benne a hiba? Megfejtés a cikk végén. (Bocs a végig nagybetűért, így jelent meg.)

BRIT KUTATÓK AZT ÁLLÍTJÁK, HOGY AZ AUTÓ A LEGFONTOSABB SÁTUSZSZIMBÓLUM, HA KÖNNYŰ KALANDOKAT KERES MAGÁNAK AZ EMBER. NEM A GYÉMÁNT NYAKÉK. NEM AZ INDIONÉZIAI SZIGETVILÁG. MÉG CSAK NEM IS AZ OPERÁLTASSUK MAGUNKAT GEORGE CLOONEY-VÁ ELJÁRÁS. HANEM EGY JÓ VERDA. A KUTATÓK AZONBAN ENNYIVEL NEM ELÉGEDTEK MEG, ÉS A KÍSÉRLETÜKET LESZŰKÍTETTÉK AZ AUTÓKRA. EBBŐL AZTÁN KIDERÜLT, HOGY MÍG EGY 147-ES ALFA ROMEÓVAL ÖSSZEJÖHET EGY IZGALMAS RANDI SCARLETT JOHANSSONNAL, ADDIG EGY GTV-VEL MÁR JESSICA ALBÁT CSÁBÍTHATJUK EL. A LEGÉRDEKESEBB AZONBAN AZ, AMIT JEREMY BURKE, A TUDÓSCSOPORT VEZETŐJE MONDOTT: EGY SPIDER MAGA A MEGTESTESÜLT CSAJOZÓS VERDA. MINTHA CSAK CASANOVA SZÜKLETETT VOLNA BENNE ÚJJÁ. PROFESSOR BURKE AZT IS ELMONDTA, HA ELÉG EGYENESEN ÜLÜNK EGY SPIDERBEN, AKKOR NEM LEHETETLEN, HOGY FELTÁMASSZUK VELE MARILYN MONROE-T, MIKÖZBEN A HÁTSÓ ÜLÉSRŐL A 20 ÉVES ANGELINA JOLIE FILMEZ MINKET. ELÉG EGY PILLANTÁST VETNI AZOKRA A MESESZÉP FELNIKRE, A KABRIÓTETŐRE, AMI DISZKRÉTTÉ TEHETI A LEGFORRÓBB PERCEKET, HOGY AZT MONDJUK: IGEN, EGY SPIDERREL NINCS LEHETETLEN, TETTE MÉG HOZZÁ A PROFESSZOR, AKI AZT ELFELEJTETTE MEGEMLÍTENI, HOGY CSONTINÁL AKÁR 20%TÓL ELVIHETŐ A LEGESLEGCSAJOZÓSABB VERDA. CSERE (drágábbra is).

Akinek nem jön át a Csonti-hirdetések iróniája, magára vessen. Az Alfához, Lexushoz hasonló, jóárasított nemes járgányok Csontinál általában a piac legolcsóbb darabjai. Aki elhiszi, hogy ennyiért a legjobbat kapja a kategóriából, nos...az üljön csak bele. Ha ezek után is megveszi, tudja, mit vett. És valószínűleg rándít egyet a vállán, hisz legrosszabb esetben eladja, ilyen árról már nem lehet sokat bukni. Feltéve, hogy értékesítő zseni az ember.

Viszont aki megveszi, elmondhatja, hogy nem élt hiába, volt egy Alfa Spidere. V6-os, igen, a szebbik hangú kétszelepes. Amikor majd az unokáknak mesélni, hogy ebben a kocsiban jött össze a nagyival, akkor már nem számít majd, hogy a csaj nem is a nagyi volt, hanem egy másik. Esetleg nem a nagyi volt az egyetlen.

Miért Spider?

Az Alfához hasonló roadstereket szívesen hívják Spidernek, azaz póknak. Az ilyen nyitott kétülésesek vászontetős autók, amelyeknek a ponyváját egy eléggé kusza fém vázra húzzák, és az ősidőkben ezt belülről semmi sem takarta. Vagyis aki a roadsterben ült, belülről úgy érezhette magát, mintha egy pók kapta volna el – a legenda szerint innen a név, és annyira hülyén hangzik, hogy akár igaz is lehet. Azt, hogy a Porsche miért hívja ugyanezt Spydernek, egy komolyabb néprajzkutatói teljesítmény lenne kideríteni. Persze lehet, hogy csak névoltalmi probléma, de azt sem zárhatjuk ki, hogy a páratlan német humor megnyilvánulása.

A Spider név már egészen öreg üknagyik életében is feltűnhetett, mivel az Alfa 1966-1993 között gyártotta azt a legendás típust, aminek az utódja lett ez. Az persze még másik technika, másik vallás: az ős-Spider hátsókerekes volt. Gyönyörű autó, nem is hirdetnék eredményt, hogy melyik kiadása a legszebb. Viszont tény, hogy még a legfiatalabb példányain maximum a lökhárító volt műanyagból, míg az 1995-ös utódjának az egész orra, olyannyira, hogy a maga korában ez volt a legnagyobb, egy darabból álló műanyag autóalkatrész a világon.

Az olaszok azt találták ki, hogy csinálnak egy fronthajtásos kupét, ez lett a GTV, amelynek a vászontetős változata örökölte a Spider nevet. Gondoljanak bele, 1995-ben járunk, a Fiat ontja a Tipót, a Volkswagen meg épp elkezdte gyártani a Golf III-ast, ilyenek a legmodernebb autók az utcákon. A GTV és a Spider ebbe környezetbe érkezett, csoda, hogy nagyot szólt?

De vajon ma meg szabad venni? Lapozzon.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Népítélet - Alfa Romeo Spider