Tesla Model 3 Performance a Hungaroringen

2019.10.27. 07:57

Az volt a terv, hogy amíg Horváth András megvloggerkedi a Frankfurti Autószalont, rám bízza a Tesláját, hogy fussak vele valami referenciaidőt nemzetünk grand prix-pályáján. Sajnos a tervről elfelejtettünk egyeztetni a jóistennel, ezért egész nap szakadt az eső. Ettől még elmentünk, mert rohadt érdekes ez az autó (írtam róla hosszú cikket is), továbbá mert esőben nem fogy a gumi. Ez történt:

És most némi háttérsztori. Az eseményen forgattunk a TC tévéműsorának is, ráadásul egy elég titkos epizódot. A szerződésünk nem engedi, hogy olyasmi menjen le a tévében, ami a neten már lement, ezért nem láttok külső képet a pályán, és ezért nem látszik senki más a versenyből.

Ezért van az is, hogy azt mondom, 200 km/h felett jön a féktáv a célegyenesben, de már nem (mert a tévés forgatás alatt kijártuk az akksi nagyját). Utólag visszanéztem a GPS logot, és egyébként se volt 200 felett: egészen pontosan 199 km/h-ról kellett indítani a fékezést, amihez tudni kell, hogy ekkor nevetségesen, abszurdul vizes volt még a pálya, szakadt az eső, és a Model 3-on elég vacak volt már a fék, mert lepályázta András, Pista és a Laptiming. Összevetésként 203-ról fékezett verőfényes napsütésben Michelisz Norbi, amikor a (gyengébb és sokkal könnyebb) Honda Civic Type-R érvényes körrekordját futotta meg ugyanitt. Ez csak azt illusztrálja, hogy a Tesla milyen riasztóan leteszi az erejét az aszfaltra, bármi van.

Köszönjük a kölcsön Model 3-at Horváth Andrásnak és a Universal Leasingnek, tavasszal visszajövünk a rendes számokért.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.