A sportos családi elektromos kombira vágyakozó, gazdag apukák megmentője

Bemutató: Volkswagen ID.7 GTX Tourer

2024.03.13. 18:06

Az ID.7 Tourer egy tágas, ésszerű és tökéletesen használható villanyautónak tűnik, mely ideális választás lehet családok számára. Egy dolog azonban hiányzik belőle: a sportosság. A friss, ropogós GTX változat azonban erre is megoldást kínál: egyetlen autóban hivatott ötvözni egy kombi méretét és kényelmét egy sportautó teljesítményével.

Amíg az alap ID.7 Tourer 286 lóerős, a GTX verzió két motorjának hála 340 lóerős összkerékhajtással érkezik, ezzel pedig a legerősebb kombi, amit a Volkswagen valaha készített. Az autó hátuljában – az ID.3 GTX-ben is megtalálható – APP550 nevű villanymotor bújik meg, mely 286 lóerővel hajtja a hátsó kerekeket. Az autó mozgatásáról alapvetően ez gondoskodik, ám ha a helyzet megkívánja, akcióba lép egy kisebb elülső motor is, mely 109 lóerővel segít be a hajtásba. Az ID.7 GTX Tourer így 6 másodperc alatt futja a százas sprintet, míg a végsebessége elektronikusan korlátozott 180 km/h.

A Volkswagen külön kiemelte a hajtáslánc hatékonyságát és az autó kiváló aerodinamikai tulajdonságait, melyek egy új, 86 kilowattórás lítium-ion akkumulátor segítségével akár 625 kilométeres becsült hatótávot tesznek lehetővé. A maximális töltési sebesség 200 kilowatt, így a 10 és 80 százalék közötti gyorstöltés ideális kondíciók esetén kevesebb, mint 30 percig tart.

A műszaki tartalom mellett az ID.7 GTX Tourer új megjelenést is kapott. Friss a sportosabb, fényes-fekete betétekkel díszített első lökhárító, az ívelt oldalszoknya és a rácsos mintával feldobott hátsó lökhárító is. A modell 20 colos Skagen felnikkel érkezik, de felárért 21 colos változat is kérhető. Bár a dizájn láthatóan nagyon közel áll az ID.3 GTX megjelenéséhez, míg utóbbi fiatalos és vagány, az ID.7 GTX Tourer talán kevésbé látványos.

A külső felszereltség része még az alapáras IQ.LIGHT LED mátrix fényszórók, valamint a megvilágított Volkswagen-logó is.

A belső tér újdonsága a GTX széria specifikus hűthető-fűthető ülései, melyek a Volkswagen szerint  „a nagyon ergonomikus kialakítás miatt"  a tökéletes egyensúlyt képviselik a sportosság és kényelem között. Ha valaki ennél is többre vágyik, opcióként elérhetőek ergoActive ülések is, melyek 12 irányban állíthatóak és memóriafunkcióval is rendelkeznek. A vörös varrás és a mutatós GTX felirat mindkét opció esetében adott.

Az alap ID.7 Tourerhez hasonlóan a GTX esetében is van a panorámatető. Ennek – az integrált PDLC rétegnek köszönhetően – állítható a fényáteresztő képessége. Ha el akarunk bújni a napsugarak elől, az üveg pár gombnyomásra szinte teljesen elsötétíthető.

Természetesen az ID.7 GTX Tourer is megkapja a Volkswagen teljesen áttervezett infotainment rendszerét, amely elsősorban átláthatóbb és logikusabb menüjével igyekszik elnyerni a sofőrök kegyeit. Ezen kívül 30 színű háttérvilágítás, vezeték nélküli telefontükrözés, és az IDA nevű, ChatGPT integrációt is tartalmazó fedélzeti asszisztens is a csomag része. 

Adott még az ID.7 Tourerben már bemutatott Wellness nevű funkció is. Az infotainmentbe integrált alkalmazás három előre beprogramozott üzemmódot tartogat, melyek segítenek a sofőrnek ellazulni (Calm Down), pihenni (Power Break) vagy éppen feltöltődni (Fresh Up).

Az alapfelszereltség kétzónás klímát tartalmaz, de ezt igény szerint egy háromzónás változatra is cserélhetjük. További alapáras funkció a kulcs nélküli nyitás és indítás és a lopásgátló riasztó is, ám számos vezetéstámogató funkcióért külön kell fizetni.

Összességében bár az ID.3-nál adta magát egy erősebb hot hatch verzió, az ID.7 GTX kissé indokolatlannak tűnik. Minden esetre a sportos családi elektromos kombira vágyakozó gazdag apukák bizonyára örülni fognak. Itt a gazdag a legfontosabb jelző: bár a Volkswagen árakról nem beszélt, hazánkban az alap ID.7 is 24,1 millió forintról indul, a GTX változat pedig ennél még drágább lehet.