A japán nagyvas tovább él, csak kínaiul

Teszt: Dongfeng DF6 (Rich 6) pickup - 2023

2024.01.03. 15:42

Bár ez a pickup eredetileg Rich 6 néven látta meg a napvilágot és a tesztautón is ez olvasható kínai írásjelekkel, az itthon rendelt autókra DF6 megnevezés kerül majd, általunk is könnyebben olvasható írással. A platóajtó másik oldalán Zhengzhou Nissan olvasható, aminek oka, hogy ez bizony egy Nissan Navara. A Nissannak 50 százalékos részesedése van a gyárban, és már 1999 vagyis a D22-es modell óta gyártják itt is szorgosan a pickupokat, akkor még leginkább Dongfeng Oting néven. 

A jármű persze nem teljesen olyan, mint azok a Nissanok, amiket itthon próbálhattunk egykoron, de ez nem biztos, hogy baj. Alapvetően munkásautónak szánják, így például hátul a tekercs- helyett laprugókkal találkozhatunk, ami a gyakori nagy terhek szállítása esetében praktikusabb.

Külsőleg olyannyira nem feltűnő, hogy csak párak szeme akadt meg rajta, főleg a szokatlan embléma, meg persze az ezen a modellen még meglévő kínai feliratok miatt. Belül elsőre két dolog mutatja a kínai származást. Az első a fejegység, ahol mindenféle soha nem hallott applikációkat ajánl a rendszer. A másik az egyébként egész rendesen működő automata előválasztó karjának recsegő, nagyon műanyag fogója. Pár dolog azért talán hiányozhat, mint például a tempomat vagy az ülésfűtés, de ezek elvileg a hozzánk érkező későbbi járművekben már elérhetők lesznek.

A hátsó ülésen egész kellemesen elférni, viszont Isofix nincs és a háttámlát sem tudjuk előre dönteni, hogy mögé rakhassuk pl. a kötelező cuccokat, de az ülőlapot sem lehet felemelni, hogy szállítás közben ne sérüljön az ülés kárpit.

A platónál is látszik, hogy munkára készült, gyárilag kapjuk a szórt poliuretán burkolatot, amit ma Raptor burkolatnak ismerünk. A rögzítőszemek nem mozgathatók, gyakorlatilag négy lézervágott acélfül meghajlítva, cserébe elég masszívnak tűnnek. Egy peremvédőt azért elviseltem volna. A mai pickupok között a vontatási értékkel se fog szégyent vallani, megkapta a maximális 3,5 tonna határt a vonóhorog.  A laprugóknak köszönhetően üresen szépen pattog, itt is igaz az egykori Winkler-i mondás , akkor lesz kényelmes, ha van a platón vagy 200 kg.

A technikai paraméterei természetesen a Navarához hasonlók. A plató hossza nem kiemelkedő, de valójában gyakran csak milliméterben mérve látható a különbség (pl a hossza 1510 mm, míg a Hiluxnak 1525 mm), a raklap meg az IBC tartály azért felfér ide is. 

A motor teljesítményben nem nagyon tér el a Navara alapmotorjától, 160 lóerő körüli, 2,3 literes dízel, Adblue-val súlyosbítva. A nyomatéka némileg alacsonyabb, de ez lehet, hogy az euro normákkal járó változásoknak köszönhető. Egyébként sokat mentem hasonló teljesítményű D-max-szal, vontattam is, nem igazán volt olyan helyzet, hogy keveseltem volna. Nem egy mohó motor, olyan 8,5-9 liter között eszik, de persze nyugis országúton be lehet csalogatni 8 liter alá. A hangjáról nem fognak ódákat zengeni, de azért elviselhető.

A demo autó nem kimondottan az, amit majd a megrendelők kapnak, egy hirtelen Kínából berendelt modell volt, ennek meglepő mellékhatásaival. De ennek ellenére egész rendesen összerakott jármű érzetét kelti, a hiányosságok egy része (tempomat, ülésfűtés) később pótlódik, a kínai feliratok a farán európai betűkre változnak és a fura fejegység a számtalan itthon nem működő applikációval is valami megszokottabb modell lesz.

Az árak és felszereltségek a cikk megjelenésekor érvényes listaárak

Dupla kabinos, alapfelszereltség Mitsubishi L200 Toyota Hilux Ford Ranger Ssangyong Grand Musso Nissan Navara Isuzu D-Max VW Amarok Dongfeng DF6
Felszereltség - Live XL Style - L Life   
Nettó listaár nem kapható 11 940 000,00 Ft 13 550 000,00 Ft 10 099 000,00 Ft nem kapható 10 899 000,00 Ft 15 153 000,00 Ft 11 900 000,00 Ft
Motor 2,2 l, 150 Le, 400 Nm 2,4 l, 150 Le, 400 Nm 2,0 l, 170 Le, 405 Nm 2,2 l, 181 Le, 420 Nm 2,3 l, 160 Le, 425 Nm 1,9 l, 163 Le, 360 Nm 2,0 l, 170 Le, 405 Nm 2,3, 163 Le, 380 Nm
Plató méret                        
Hossz (mm) 1520 1525 1564 1610 1537 1571 1651 1510
Teljes szélesség (mm) 1470 1645 1584 1580 1560 1530 1584 1562
Szélesség a kerékdoboknál (mm) na na 1224 1280 1130 1122 1227   
Falmagasság (mm) 475 480 529 600 474 490 525 475
Rakodási magasság (mm) 850 na 824 760 805 na 780   
Teherbírás (kg) 1030 1060 1022 890 1062 1040 1053 815
Fordulókör (m) 11,8 13,4 13 12,2 12,4 13 12,9 12,8
                          
Külső méretek                        
Hossz (mm) 5205 5325 5370 5405 5300 5265 5350 5310
Magasság (mm) 1780 1815 1884 1855 1805 1790 1884 1810
Szélesség (mm) 1815 1855 2028 1950 1850 1870 1910 1850
Tengelytáv (mm) 3000 3085 3270 3210 3150 3125 3270 3150
Első terepszög (fok) 30 29 28 20,2 30,4 30,5 28 31
Hátsó terepszög (fok) 22,4 26 22 21 25,5 24,2 22 26
Szabad hasmagasság (mm) 205 310 219 220 219 240 219 207
Vontatható tömeg (kg) 3100 3500 3500 3000 3500 3500 3500 3500

Bár mindenki azt várta, hogy a kínai autók nagyon olcsók lesznek, de a valóság az, hogy ha értékelhető minőséget akarunk, ennek se lesz sokkal alacsonyabb áaz ára. Így van ez a DF6-nál is, így a konkrét modell listaára nem tér el nagyon a hazai piacon kaphatóktól, annyi kis különbséggel, hogy talán ez jobban felszerelt azonos árszinten. Elméletileg a szervizhálózat is megoldott, ráadásul elég sok alkatrész, kiegészítő csereszabatos a Navarával, így talán ez se lesz gond. Mindenesetre ezen a piacon elég izgalmas most indítani egy új márkát, kíváncsian várjuk a fejleményeket.