Csak semmi sport és design

2007.11.05. 05:59
Igenigenigenigenénénénénén kapom! Előre vigyorogtam durcás, de veszélytelen benzinmotorjának pörgésén, és láttam magam előtt a matt fekete-piros, esetleg narancs kasztnit. A leghúsosabb minikasztnit.

Jobban pofára estem, mint amikor az oviban Petibe voltam szerelmes.

Ha fizetnének, se matricáznám tele a saját autómat. Egy marketinggel kihímzett autó körbehordozása nekem büntetés, egy sportváltozat beleiből visszhangzó kerregés maga a pokol. Az Ypsilont 1,3-as Multijettel már ismertem, nincs azzal nagy baj, de a Sporttól mást vártam. Sűrűbbet, erősebbet, azt is benzinből. Erre megkaptuk ugyanazt, a sport szó gázolajba fojtott ígéretével.

A MomoDesign a visszafogott látványelemeken kívül egy kasztniültetéssel és négy tárcsafékben különbözik a többi Y-tól. Ez a modell csúcsfelszereltsége, Mjet motorral a Platinum fölé árazva, bőrülések helyett rémes belsővel, ESP és isofix nélkül.

Az Ypsilon Momóval vagy anélkül legalább kinéz valahogy. A fordított trapéz formájú hűtőmaszk és az ívelt fényszórók minire torzított Mercedes-pofára hasonlítanak, luxusimitáláshoz több se kell. A nagy lámpák sarkából észrevétlenül induló övvonal a lökhárítót elérve parádés izomköteggé nő, kedvére szorongatja a harmadik ajtót. Az Ypsilont átölelő húsnak alárendelték a hátsó lámpákat is, észrevétlenül simulnak a hajlatba. Jó kis példa az eltékozolt organikus dizájn újraélesztésére, az Ypsilon egy életképes, Mercedes és kobraliliom hibrid. Az egymásnak feszülő formákat a - minden felszereltségi szinten feláras - bikolór fényezés kontrasztja emeli ki, a kis vasgyúró ereje egyszínűben nem is látszik. Ahogy a Veyron is bikolorban az igazi. (Választott már magának Veyron-színpárt? Itt megteheti. Stipistop Green-Ebony).

Az Ypsilon ezzel a formával mindent megengedhet magának. Például egyáltalán nem prémium, csak eljátssza. Ez még nem baj, mert a humorral és jó ötletekkel lesminkelt pozdorja sem szánalmas, és az olcsóságtól épp a gátlástalan díszítettség menti meg a többi Ypsilon műszerfalát is. De a Momóban sorjás felületeken komolykodnak hideg színekkel. A fekete-ezüst-szürke technokrata szentháromság csak tökéletes kidolgozás és jó minőségű műanyagok felhasználásával tud kibontakozni, ahogy az Audikban szokott.

Az Y kedves, ívelt formái és zavaros elrendezése színekért és giccsért kiáltanak. A matt ezüstre fújt betétek telefonelőlapnak is csúnyák lennének, az ajtóban a fogódzkodó sorjás, a középkonzolon a klíma tekerői ronda műanyagból vannak. A Momóban a tulaj a különleges látványért fizet, ez pedig nem jobb a kategóriaátlagnál. A szürke cirmos textilborítás az egyetlen kiemelkedő részlet, gyapjúszövetre emlékeztető felülete szokatlan egy autóban.

Momo vs. Platino

  Momo felszereltség   Platino felszereltség
16 colos könnyűfém keréktárcsa az alap 15 colos, + 30 000 Ft
ültetett futómű nem ültetett futómű
négy tárcsafék elöl tárcsa, hátul dobfékek
manuális klíma manuális klíma
"Dual Drive" elektromos szervó "Dual Drive" elektromos szervó (minden Y-hoz jár)
hifi hifi
távirányítású központi zár távirányítású központi zár (minden Y-hoz jár)
bőrbevonatú kormány és váltógomb bőrbevonatú kormány és váltógomb
ABS ABS (minden Y-hoz jár)
EBD EBD (minden Y-hoz jár)
vezető- és utasoldali légzsák vezető- és utasoldali légzsák (minden Y-hoz jár)
elektromos ablakemelők vezetőoldali automata, elektromos ablakemelők
lehajtható, hátratolható hátsó ülések lehajtható, hátratolható hátsó ülések
két irányban állítható kormány két irányban állítható kormány (minden Y-hoz jár)
Airtex szövet, bőrülések + 200 000 Ft bőr/alcantara kárpit
metálfény metálfény
fügönylégzsákok fügönylégzsákok
     
  1,3 16v Multijet   1,3 16v Multijet
4 375 000 (Mjet) + 200 000 Ft (bőr) 4 195 000 (Mjet) + 30 000Ft (16 colos kerekek)
     
  1,4 16v   1,4 16v
3 935 000 (1,4 16v) + 200 000 Ft (bőr) 3 995 000 (1,4 16v) + 30 000 Ft (16 colos kerekek)