A cikket a Telenor támogatta.

Tudod, hol fékeztél tavaly nyáron

2020.08.17. 08:29

Mire jó egy autóba szerelhető okoskészülék? Arra, hogy tudjuk monitorozni saját vezetési stílusunkat. Ha kigyullad a check engine és hibakódot küld az applikáció, lássuk, hogy valami gond van – és ellenőrizzük a neten vagy kézikönyvben, mielőtt tovább haladunk. A fogyasztásunkat is tudjuk csökkenteni, ha látjuk, hogy mennyit eszik az autó egy hónapban. Végül, de nem utolsó sorban a vészfékezések és hirtelen gyorsulások sem lesznek elfelejtve, ott lesz minden az applikációban feljegyezve. 

Olyat tud, amit a műszerfalra kirakott telefonunk nem

A készülék segítségével ellenőrizhetjük a vezetési stílusunkat, látjuk, hogy mikor és mennyi vészfékezünk vagy gyorsulunk. Azt is meg tudjuk nézni, hogy hol léptük át a sebességkorlátozást. Tudjuk csekkolni a fogyasztásunkat, hogy mennyit költünk benzinre. Ezek mind-mind jól jönnek a hétköznapokban, de van itt még valami, ami akkor jön a legjobbkor, amikor nem is gondolnánk rá.

Ez egy egyszerű kis készülék, amit minden autószerelői tudás nélkül rá lehetcsatlakoztatni az autóra – ami (a kompatibilitás miatt) jó, ha nem idősebb 15 évnél - , aztán már kapunk is minden infót a telefonunkra. Az igaz, hogy nem egy egyszerű USB-portra kell csatlakoztatni, hanem meg kell találni a gépjárműben azt a bizonyos OBD2 csatlakozót. Ehhez nem kell atomjaira bontani a karosszériát, még a motorháztetőt se kell felnyitni, mivel valahol az utastérben, a kesztyűtartóban, esetleg a sebváltó körül, vagy a kormány alatt lesz az. Nem nagyon lehet eltéveszteni. Ha ez megvan, akkor már csak szinkronizálni kell az eszközt a telefonnal, ami szintén nem egy rocket science.

Az, hogy a készülék az OBD2 porton keresztül csatlakozik az autóhoz, az azt jelenti, hogy elég jó rálátással bír a motor működésére. Látja a hűtőfolyadék hőmérsékletét, az aktuális fordulatszámot, sebességet, amit ugyan szintén látunk a műszerfalon is, de így már az applikáción keresztül is tudjuk nézni. Sőt, nem csak néz, de lát is. Az egyik legnagyobb segítséget akkor nyújtja a készülék, amikor baj van.

Úristen! Világít a check engine, mit tegyek?

Elég ijesztő lehet, ha egyik pillanatról a másikra, egy hosszú út alatt felvillan a műszerfalon a motorhibát jelző ikon. Nem kell pánikba esni. Lehet, hogy nincs is akkora gond. Hogy erről megbizonyosodjunk még a motorháztetőt se kell felnyitni. Az applikáció egy hibakód jelzésével mutatja, hogy valami nem stimmel.

A hibakóddal már lehet hívni a szerelőt, vagy ellenőrizni lehet az interneten a jelentését. Így segíthet eldönteni, tovább haladjunk, vagy egyből szerelőt hívjunk.

shutterstock 696181792
Fotó: Shutterstock

A fenti funkciókat magánszemélyként is elég jól ki lehet használni, de nem mellékesen több, 5-10autóból álló céges flotta kezelésére is szolgál. Az applikáció segítségével vissza lehet ellenőrizni, hogy pontosan merre járt a céges autó, hány kilométert tett meg, hol és mennyi ideig állt.

Persze a munkavállaló nem munka célú kocsikázását nem ellenőrizheti a munkáltató, az viszont könnyebbség a munkavállalónak is, ha nap végén az appból egyszerűen kinézi, hogy honnan, hova és mennyit vezetett munka céljából a munkaideje alatt.

Jól jöhet ez akkor is, ha egy szállítmánynak időben meg kell érkeznie valahova, így akár a távoli irodából is lehet üzenni a helyszínre, hogy várhatóan gond és késés nélkül meg fog érkezni a szállítmány, hisz az appon látjuk, hogy tud haladni a kocsi.

És még wifi hotspotként is működik

A Drivey-n keresztül netezni is lehet, de annyira, hogy 2020. Július 2-tól visszavonásig az 5 giga net áráért 15 gigát adnak. Ebből 5GB külföldön, roamingra is felhasználható. Ez a funkció nem is feltétlenül az 5 fős személyautónál is, de egy hétszemélyes családi autónál már egész biztos, hogy jól jöhet, ha a hátul utazó 5 embernek nincs saját mobil előfizetése, vagy csak simán spórolni akar az adatforgalmával. Ugyanígy egy kisbuszos utazás során is ki lehet használni a központi wifi hotspotot, nem kell a saját adatmennyiségünket fogyasztani egy hosszabb út során. Így lehet akár dolgozni is a hátsó ülésen akkor is, ha nincs nálunk telefon, lemerült, így nem tudjuk megosztani magunkkal a netünket.

BRAND & CONTENT Brand & Content

A cikket a Brand & Content készítette az Telenor megbízásából. Arról, hogy mi is az a támogatói tartalom, itt olvashat részletesebben.