január 1., 15:23 Módosítva: 2025.01.03 11:46
0 hozzászólás
Korábban készítettem néhány olyan kvízt, ahol az új autók árait kellett pontosan megtippelni. Szerettétek, úgyhogy itt a negyedik rész, ami egy különkiadás: ezúttal olyan arcpirítóan drága, kevesek számára elérhető autókról lesz szó, amikért nem ritkán egy szép ház árát kérik. A feladat ezúttal egyszerű, mint a facsipesz: mutatunk egy képet, kapsz mellé egy leírást, és ezek alapján meg kell tippelned, hogy az adott autónak mennyi az új ára. Hajrá!

Az ártippelgetős kvíz első részét itt találod, a másodikért kattints ide, a harmadikat pedig ide kattintva érheted el.

Sokak álma egy Porsche 911 GT3 RS (az enyém is), de tudod, hogy minimum mennyit kell érte fizetni?
Sokak álma egy Porsche 911 GT3 RS (az enyém is), de tudod, hogy minimum mennyit kell érte fizetni?
Mennyit kérnek az Audi könyörtelen csapásmérőjéért, az RS Q8 Performance-ért?
Mennyit kérnek az Audi könyörtelen csapásmérőjéért, az RS Q8 Performance-ért?
Keveseknek fér bele a büdzsébe egy új Lamborghini Revuelto. De mennyit kell érte fizetni?
Keveseknek fér bele a büdzsébe egy új Lamborghini Revuelto. De mennyit kell érte fizetni?
Egy ideje kapható a Mercedes G osztály elektromos változata. Mennyit kérnek a G 580 EQ magasra extrázott, Edition ONE változatáért?
Egy ideje kapható a Mercedes G osztály elektromos változata. Mennyit kérnek a G 580 EQ magasra extrázott, Edition ONE változatáért?
Gordon Murray megcsinálta a hibátlan szupersportautót, a T.50-et, aminek az ára is elég meredek lett. Mennyit kérnek érte?
Gordon Murray megcsinálta a hibátlan szupersportautót, a T.50-et, aminek az ára is elég meredek lett. Mennyit kérnek érte?
A Lexus fényűző csapatszállítója, az LM se olcsó darab. Mit tippelsz mennyi a legolcsóbb változat alapára?
A Lexus fényűző csapatszállítója, az LM se olcsó darab. Mit tippelsz mennyi a legolcsóbb változat alapára?
Minimum mennyit kérnek a legerősebb, elektromos 7-es BMW-ért, az i7 M70-ért?
Minimum mennyit kérnek a legerősebb, elektromos 7-es BMW-ért, az i7 M70-ért?
Egy 641 lóerős, pusztító villanyautó biztosan sokba kerül, ugye? Mennyit kérnek egy Hyundai Ioniq 5 N-ért?
Egy 641 lóerős, pusztító villanyautó biztosan sokba kerül, ugye? Mennyit kérnek egy Hyundai Ioniq 5 N-ért?
A Fordok között is akadnak combosabb áron kapható darabok. Szerinted mennyit kérnek a marcona Bronco Badlandsért?
A Fordok között is akadnak combosabb áron kapható darabok. Szerinted mennyit kérnek a marcona Bronco Badlandsért?
Nem maradhat ki a Merci S osztály: mennyi a tűzokádó, 802 lóerős Mercedes-AMG S 63 E Performance alapára?
Nem maradhat ki a Merci S osztály: mennyi a tűzokádó, 802 lóerős Mercedes-AMG S 63 E Performance alapára?
Sajnos nem sikerült a válaszok elmentése. :(
Kérjük próbálja meg újra.
Szólj hozzá!
január 1., 05:58 Módosítva: 2025.01.04 14:37
2 hozzászólás

2025 tele lesz izgalmas dolgokkal, eseményekkel: január 11-én fellövik a SpaceX IFT-7-et, márciusban tartják a 2025-ös Speciális Olimpia Téli Világjátékokat, augusztus 15-én lesz 20 éves a Tokio Hotel - Durch den Monsun, kiadják a GTA VI-ot és talán Berci vesz egy új autót magának. Valamint sok érdekes új autó is megjelenik, mi ezeket várjuk a legjobban:

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2024. december 29., 16:58 Módosítva: 2025.01.02 06:04
2 hozzászólás
Holnap szenteste, mi pedig épp a tapolcai Hotel Pelion egyik terasztalan szobájában próbálunk meg levegőt venni Bernadett asszonnyal, ami meglehetősen nagy kihívás, tekintve, hogy heveny semmittevésünkben kifáradva, a svédasztalos vacsora teljes spektrumát sikeresen magunkévá tettük. Odakinn az orkán zúg, de idebenn? Itt meg sem moccan a levegő, csak mi szuszogunk szörcsögve, mint egy elcsesződött vákuumszivattyú.


A terv egyébként pofonegyszerű volt. A Bálnát – a szeretett W140-esem, ami jelenleg az OT-vizsga előszobájában várakozik – karácsonyra összerakjuk. Felavatjuk. Ünneplünk. Csakhogy az élet, a technika, és némi Murphy ismét közbeszólt. A mostani kiruccanás afféle győzelmi diadalmenet lett volna, amiben egy klasszikus Mercedes illata keveredik a fenyőfa gyantájával, ehelyett viszont épp helyzetjelentést írok a szörnyecskétől mintegy 160 kilométeres távolságban, és sóhajtva emlékeztetem magam, hogy tovább kell gyakorolnom azt, amit a legkevésbé tudok, a türelmet.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2024. december 28., 16:51 Módosítva: 2025.01.02 06:04
0 hozzászólás
Melyik volt a legolvasottabb cikkünk idén? Milyen hülye kifogásokkal magyarázták a kollégák a késést? Volt-e késhegyre menő szivacsfegyver párbaj a szerkesztőségben? Év végi kvízünkből minden kiderül!
Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2024. december 28., 07:07 Módosítva: 2025.01.03 07:21
1 hozzászólás

Erről nem vezetek pontos statisztikát, de a szerkesztőség legfiatalabb autója is valahol 10 éves kor felett lehet, míg a legöregebb karcolja a 30-at. Ilyen korban előfordulnak kisebb-nagyobb problémák, amikből egy-egy biztosan emlékezetes marad. Van akinek leírni is fájt ezeket a sorokat, de valahol mindannyian szándékosan szívatjuk magunkat – van, aki pedig a körülmények áldozata.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2024. december 27., 15:53 Módosítva: 2025.01.03 07:21
1 hozzászólás
Nagyot csalódni legkönnyebben magas elvárásokkal lehet, de az is előfordul, hogy valami egyszerűen nem üti meg azt a szintet, amit a neve vagy az ára láttán elvárunk. Idén akadt ilyen sportlimuzin, modul egyterű, taxis és flottás kedvenc, futurisztikus és retrós villanyautó is, szóval a hibák és mellényúlások típustól és kategóriától függetlenül velünk voltak idén is.

Hamvas Tamás - Opel Astra Sports Tourer

Olyanok ma az autóipar termékei, mint a blahás döner: teljesen mindegy, mekkora a pita vagy mit ad ki a tortilla lap, úgy megtömik, hogy orrán száján csurog ki belőle minden. Ma már nincs olyan, hogy egyszerű autó, rogyásig kell pakolni a legkisebbiket is vezetéstámogató rendszerekkel, ezért - bár nem feltétlenül hinnéd el - egyre nehezebb helyzetben vagyunk a teszthéten. Minden funkciót kipróbálni szinte lehetetlen ennyi idő alatt, de azért megpróbáljuk, de ehhez az is hozzátartozik, hogy az 5-10 évvel ezelőtti helyzethez képest elmondhatatlanul sokkal több ponton képesek elvérezni az autók.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2024. december 27., 07:03 Módosítva: 2024.12.29 17:02
4 hozzászólás
Kilenc hónap. Ennyi idő alatt a hölgyek és a delfinek is világra hoznak egy-egy új életet, de ennyi kell a kakaóbabnak is, hogy csokoládévá váljon, és persze ugyanennyi egy iskolai tanév végigkínlódása is. Mi viszont ezalatt egy negyvenéves Mercedes W123 pompakocsit készítettünk fel a huszadik évfordulós Bamako Rallyra, meg remélhetőleg a közelgő, újabb negyven évére. Összefoglalom, mi történt eddig, és mire számíthat majd az olvasó részünkről hamarosan.

Történetünk úgy kezdődött, mint egy rossz horrorfilm: Kaposváron, a helyi köztemető mélyéről ástuk elő az autót, amely akkor inkább hasonlított egy utolsó napjait élő betegre, mint leendő ralilegendára. Aztán elvittük a Tete-katlanba, ahol kiderült, hogy a terepképességei már konkrétan egy halott tevéével vetekednek, de nem adtuk fel, hiszen a célunk az, hogy minden gond nélkül leruccanjunk vele a közeli Gambiába, a Szaharán át.

IMG 2708

De miről is van szó? Nos, a Budapest-Bamako Rally, vagyis az őrület és kaland tökéletes elegye általában kétévente kerül megrendezésre. Mi eredetileg a 2026-os futamra neveztünk, és ahhoz igazítottuk a terveinket, de aztán jött a hír, ami mindent felborított: 2025-ben, rendhagyó módon ismét lesz verseny, ugyanis az ikonikus sorozat most készül megünnepelni a huszadik évfordulóját. Remek, a Merci meg a negyvenediket - gondoltam magamban, és végül úgy döntöttünk, ott a helyünk! Az indulók ezúttal a 2005-ös, eredeti útvonalat járják majd be újra, amely hajdanán Gambia fővárosába, Banjulba vezetett. Az út valamivel rövidebb lesz, mint a 2024-es maraton, de még így is 8000 kilométer vár ránk, ezalatt átszeljük fél Európát, megküzdünk az Atlasz-hegységgel, a kő- és homoksivatagokkal, megmártózunk az Atlanti-óceánban, és persze bokrokban kakilunk, gyümölcsöt szedünk fáról, vagy éppen megvesszük az út menti árusok kosarából.

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2024. december 26., 16:17 Módosítva: 2025.01.02 12:44
0 hozzászólás
Szerkesztőségünk tagjait ritkán találod meg egy helyen vagy egy országban, mert sokszor különböző földrészeken dolgozunk azért, hogy izgalmasabbnál izgalmasabb anyagokat hozzunk el nektek.

Rengeteg szempontból mozgalmas a Totalcar és úgy összességében az autós média élete. A hírcsapat könyörtelen és véget nem érő munkája mellett a tesztautózás, magyarországi rendezvények, bemutatók teszik ki a szerkesztőség egy részének munkáját. Többen pedig nem csak Magyarországon dolgozunk, az autók bemutatóival kapcsolatban eljutunk a Föld különböző pontjaira, változatos helyeken próbálhatjuk ki az újdonságokat és közben, ha szerencsénk van, megismerhetjük a helyi adottságokat és érdekességeket is. 

Idén is rengeteg új helyre jutottunk el, ahonnan mindenki mást és mást vett ki magának az utazásokból. Hogy pontosan miket? Mondják el ők! 

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2024. december 26., 12:55 Módosítva: 2025.01.02 12:44
0 hozzászólás

A Volvo négyévszakos Kumhókat hordott eddig. Nem is voltak rosszak, de a 2018-19-es évjáratból érkeztek, jó pár tízezer (lehet százezer, csak én raktam bele kb 25 ezret) kilométeren át szolgáltak. Az elmúlt fél évben már kezdett látszani rajtuk a használat, gondoltam, a télnek nem így kéne neki vágni, főleg, mert tervben volt olyan helyszínek látogatása, ahol kicsit több a hó és a jég, mint itthon.

A kilátás nem rossz, de eddig minden Alpok látogatáskor elmaradt a havazás...
A kilátás nem rossz, de eddig minden Alpok látogatáskor elmaradt a havazás...
Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2024. december 26., 07:02 Módosítva: 2025.01.02 12:44
0 hozzászólás
Egy autós újságnál mindig van mit fotózni, kis túlzással nincs olyan perc, amikor legalább egyikünk ne használna épp valamilyen képalkotó eszközt. Minden héten több tesztautó is megfordul a szerkesztőségi mélygarázsban, és ritka az olyan időszak, amikor semelyik kolléga nincs épp valamilyen sajtóúton, forgatáson vagy közösségi eseményen. Szinte füstölnek a tükrös és tükör nélküli fotógépek, a memóriakártyákat púposra töltjük képekkel. A mérítés tehát óriási, egy évben mindegyikünk többezer képet lő. Ezek közül választottuk ki a kedvenceinket.

Balogh Bence

A Parkoló Parádén mindig dúskálunk az érdekes autókban. Az én fantáziámat tavasszal egy fehér Wartburg mozgatta meg a legjobban, ami nem azért ritkaság, mert korai, megőrzött vagy tuningolt, nem is a padlóváltó miatt volt érdemes a bemutatásra, hanem azért, mert rossz oldalon van benne a kormány, tehát egy brit piacos Knight. Kühtreiber Béla és barátja, Kovács Péter autóztattak is a szellemesen dekorált Touristokkal, közben Rézmányi Balázs volt olyan szíves és lőtt egy csodás galériát a disszidens keletnémetről, köztük ezzel a poszterre kívánkozó közös képpel.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2024. december 25., 07:07 Módosítva: 2025.01.02 12:44
0 hozzászólás
Azonos platformra épülő, költségoptimalizált, mégis egyre drágább tesztautók jöttek-mentek, de 2024-ben is rengeteg kívánatos kocsi járt nálunk, hagyományőrző év végi gyűjtésünkben ezeket vesszük végig.

Balogh Bence – BMW i5 M60 Touring

Az a szép ebben a szakmában, hogy bármennyi időt tölt is el benne az ember, mindig lehet újabb élményeket, tapasztalatokat szerezni, ami egy már kialakult képet is befolyásol, vagy legalábbis más megvilágításba helyez. Nemcsak az újdonságok tágítják ezt a halmazt, hanem a számtalan klasszikus is. Nehéz ennél jobban összekötni a kellemest a hasznossal! Idén két nagy felismerésben volt részem. Júliusban teszteltem a Tesla talán legracionálisabb modelljét, a Model Y-t, ami meggyőzött arról, hogy ez az őrület több egyszerű hype-nál, itt tényleg egy jó termékről van szó.

Szándékosan használtam ezt a kifejezést, ugyanis a Tesla legnagyobb hibája, hogy nehezen lehet a klasszikus értelemben autóként tekinteni rá, és bármit érezni iránta. Ettől függetlenül a hasonló kategóriájú új autóra vágyóknak mindenképpen ajánlott tenni vele egy próbát. Egy pár hét különbséggel a spektrum másik oldaláról is vezethettem egy alapvetést, és azonnal megértettem, miért alakult ki ekkora kultusza a Honda S2000-nek. Minden csavarja az autók és a vezetés iránti szenvedélyért készült és került éppen oda, ahol találjuk. De mégis melyik volt idén az a tesztautó, amelyik konkrétan hiányzik, melyiket látnám legszívesebben a saját garázsomban?

Magamat ismerve, nem meglepő, hogy egy BMW-t választottam, méghozzá az 5-ös sorozat legújabb szériáját. Annyira új, hogy tulajdonképpen nem is 5-ös, hanem i5-ös, méghozzá a hozzám hasonló családosoknak kitalált Touring. Nem azért vagyok oda érte, mert a 601 lóerős M60-as csúcsváltozatot kaptam meg, sokkal inkább azért, mert meggyőzött róla, hogy a tisztán elektromos korszakban is lehet majd rajongásig szeretni egy autót, és ragaszkodni egy kedvenc márkához. A BMW úgy örökítette át a saját szemléletmódját a jövőbe, hogy az nem a megalkuvásról, hanem a megoldásról szól. Nem ez a legszebb széria, de a Touring karosszéria jót tesz neki.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2024. december 24., 15:31 Módosítva: 2024.12.30 09:52
0 hozzászólás
Korábban összedobtam két kimondottan agytornáztató kvízt, ahol autókat kellett felismerni egy képről. Szerettétek a kihívást, ráadásul a tényleg nehéz kérdések ellenére jól nyomtátok, le voltam nyűgözve az eredményeken. Tiszteletlenség lenne tőlem, ha nem kapnátok meg a harmadik részt, ami természetesen ezúttal is kemény lesz. A feladat nem változott: kapsz egy képet, és meg kell tippelned, hogy pontosan milyen autót látsz rajta. A főszerep ezúttal a ritkaságoké, úgyhogy kösd fel a bajuszt, mert ez kemény lesz! Hajrá!

A kvíz első részéhez katt ide:

A második részt pedig itt találod:

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2024. december 24., 06:17 Módosítva: 2024.12.30 07:36
1 hozzászólás

A Mikulás a forgatókönyv szerint szórja az ajándékokat,
mire kivillan a check engine lámpa és az öreg megriad.
Elfolyik a hűtővíz a szarvasokból, elszakad a vezérműhám,
megszorul a hajtás és a földön pihen összetörve a varázsszán.

Ilyen szánból nincs még egy, ilyet még varázsolni sem lehet,
ám arra jött rá a Mikulás, hogy autója bármilyen lehet.
Tágas legyen nagy puttonnyal?
Valami haszonjármű bő platóval?
Legyen megbízható, hogy kibírja az egész estét?
Valami kényelmes, hogy ne törje az öreg seggét?
Tolóajtósat, amiből könnyű sokszor kiszállni?
Vagy inkább egy kabriót, amiből elég az ajándékot kivágni?

A szarvasok szétszéledtek, az autó gyenge sem lehet,
muszáj lesz körbegrasszálni valahogy az egész földet.
Tehát itt a dilemma emberek,
milyen autót ajánlanátok a melóhoz az öregnek?

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2024. december 22., 11:53 Módosítva: 2024.12.23 06:11
4 hozzászólás

Totalszubjektív - Alfa Romeo GTV

53507

 A történet még '97-be nyúlik vissza.

Egy remekbe szabott anyagi összeomlás okán akkoriban egy Golf 1.6 D típusú rémálom kiegyensúlyozatlan tulajdonosa voltam. A négykerekű hibátlan volt, -13 fokon – ha hinni lehet a hőmérőnek – is pöccre indult, és ötliteres gázolajfogyasztással próbált meg szeretetet kicsikarni magának. Megjegyzem, ilyen elvtelen módszerekkel csak feleségemnél ért el kimagasló sikereket, engem hidegen hagyott, mint eszkimó a bálnazsírt.

A vétel napjától számított 21. napon sürgős késztetést éreztem arra, hogy a már amúgy is túl hosszúra nyúlt együttlétünket mindörökre megszakítsam. A tavasz közeledtét érezvén férfiúi vérem pezsegni kezdett, így az autópiac felé vettem az irányt.

És akkor, ott, megtörtént.

Megláttam Őt!

Merthogy természetesen Róla van szó. Szerényen piroslott háttal nekem, a piac egyik sarkában úgy, hogy először hátulról mutatta elképesztően karakteres vonásait. Álltam földbe gyökerezett lábbal, és már akkor tudtam, hogy Ő kell nekem, és semmi nem akadályozhat abban, hogy magamévá tegyem. (A semmi fogalomkörén persze kívül esett bizonyos nagyságú összeg megjelölése vételárként.) Vállalva ez utóbbi eset kiváltotta esetleges szívinfarktus kockázatát, határozott léptekkel az eladóként funkcionáló kedves bácsihoz léptem, úgy téve, mintha világ életemben GTV-t birtokoltam volna. Egyszerűen lenyűgözött az autó formája, arányai, egész megjelenése. A belső tér kiképzése, a műszerfal, az ülések mind-mind mint régi ismerősök üdvözöltek, holott azelőtt soha nem láttam ilyen autót. Utoljára kamaszkorom első szerelménél éreztem hasonlót, bár az nem volt ennyire intenzív.

Az ítélet ide kattintva folytatódik!

Egy kis Csikósi Alfa sztori

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2024. december 20., 17:35 Módosítva: 2024.12.23 06:11
0 hozzászólás
Vennék autót, pénz is van rá, csak nem adják oda.
Szólj hozzá!
2024. december 18., 17:33 Módosítva: 2024.12.20 06:17
0 hozzászólás

Közeledik a karácsony, a szeretet, az ajándékozás és a felesleges stressz ünnepe. Ilyenkor nemcsak a céges rendezvények, hanem a szerkesztőség által szervezett munka utáni programok is megsokszorozódnak, legyen szó házon belüli Gran Turismo bajnokságról, pizzapartiról, vagy társasjátékozásról. Az előbbi kettő még várat magára, viszont a társasozáson már túl vagyunk, ami a laphoz illő tematikával rendelkezik: kipróbáltuk, milyen a Heat – Padlógáz. Előre szólunk: ez a cikk nem egy részletes bemutató, sokkal inkább egy élménybeszámoló. Ha az érdekel, hogyan kell játszani, ajánljuk a Mit Játsszunk? és a Gémklub szabályismertetőjét.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2024. december 16., 15:41 Módosítva: 2024.12.21 20:10
2 hozzászólás
Sokszor szörnyülködtünk már azon, hogy milyen elképesztően felment az új autók ára az utóbbi években. Már meg se rebben a szemünk, amikor meglátunk egy 20 milliónál is drágább hobbiterepjárót, ami még csak nem is prémium. Ha képben vagy az egyébként nehezen követhető árakkal, akkor ez a kvíz tetszeni fog, hiszen pont ezekről a barátságtalan árakról szól. A feladat szokás szerint rém egyszerű: mutatok egy új, Magyarországon kapható autót, neked pedig meg kell tippelned, hogy mennyit kérnek érte. Hajrá!

Fontos: a képek esetenként illusztrációk, mivel nem a pontos modellt ábrázolják, hanem általában egy magasabban felszerelt, drágább darabot.

A kvíz első részét itt találod:

A második részt pedig itt érdemes keresni:

A Dacia Jogger sokat ad, relatíve kevés pénzért. Mennyit kérnek most az ötszemélyes alapváltozatért?
A Dacia Jogger sokat ad, relatíve kevés pénzért. Mennyit kérnek most az ötszemélyes alapváltozatért?
Mit gondolsz, hol kezdődik most egy új Golf ára?
Mit gondolsz, hol kezdődik most egy új Golf ára?
Mennyit kérnek a palettán olcsónak számító, manuál váltós Porsche 911 Carrera T-ért?
Mennyit kérnek a palettán olcsónak számító, manuál váltós Porsche 911 Carrera T-ért?
Mennyiért adja a Tesla a Model 3 WLTP szerint 702 kilométeres hatótávú, hátsókerekes, Long Range változatát?
Mennyiért adja a Tesla a Model 3 WLTP szerint 702 kilométeres hatótávú, hátsókerekes, Long Range változatát?
A Hyundai Santa Fe nagyszerűen sikerült, gigantikus hobbiterepjáró. Minimum mennyit kell fizetni a hétszemélyes változatért?
A Hyundai Santa Fe nagyszerűen sikerült, gigantikus hobbiterepjáró. Minimum mennyit kell fizetni a hétszemélyes változatért?
Na és mi a helyzet a Suzuki S-Crosszal? Mennyit kell leszurkolni egy fapados darabért?
Na és mi a helyzet a Suzuki S-Crosszal? Mennyit kell leszurkolni egy fapados darabért?
Minimum mennyit kérnek a stílusos, elektromos Mini Cooper SE-ért?
Minimum mennyit kérnek a stílusos, elektromos Mini Cooper SE-ért?
Az egyik kedvenc, modern Mercim a fantasztikus formájú CLE Coupé. Szerinted mennyiért lehet hazavinni az alapmodellt?
Az egyik kedvenc, modern Mercim a fantasztikus formájú CLE Coupé. Szerinted mennyiért lehet hazavinni az alapmodellt?
A Skoda Karoq a kompakt hobbiterepjárók között igen népszerű darab. Mennyibe kerül a legolcsóbb változat?
A Skoda Karoq a kompakt hobbiterepjárók között igen népszerű darab. Mennyibe kerül a legolcsóbb változat?
A Citroën új olcsó autója a C3. Mennyit kérnek az alapmodellért?
A Citroën új olcsó autója a C3. Mennyit kérnek az alapmodellért?
Sajnos nem sikerült a válaszok elmentése. :(
Kérjük próbálja meg újra.
2 hozzászólás
2024. december 13., 13:14 Módosítva: 2024.12.17 11:59
0 hozzászólás

Közeledünk az év végéhez, viszont az idei szezon TC Tréning szempontjából már lezárult. December 7-én, mikulás után egy nappal volt az év utolsó TC Tréningje a Groupama Tanpályán, ami, mint mindig, remekül sikerült.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2024. december 8., 16:48 Módosítva: 2024.12.10 17:27
3 hozzászólás
  • Barkas
  • Wartburg
  • IFA
  • Kraz

A kék villám - Barkas B1000

59698

Első látásra a fényezése nem volt ronda, inkább érdekes. Ecset spray-vel fújva egy-két helyen :) Akadt rajta némi hegeszteni való is, de így 30 után ez szinte természetes.

Körbejártuk nézegettük kopogtattuk jónak néz ki. Elvinnénk egy próba körre. tulaj rábólintott. A próbakörön a gázpedál fennakadt egyszer azon kívül semmi más baja nem mutatkozott. Visszatérés követően lecsaptunk rá és megvettük. Indulás előtt még WD40-el lefújtuk a gázpedál összes részét így az akadást ki is zártuk.

...

Egyik hétvégén aztán ránéztünk a gép körmére, hiszen némi átvizsgálás nem árt senkinek.

Előjött néhány hiba amit meg kellett szüntetni, például ne csak 60-nal vánszorogjon. Hiába nyomtam  ugyanis a gázpedált padlóig, a karburátorban a pillangószelep nem nyitott ki teljesen. Mi sem egyszerűbb be kell állítani a gázpedál rudazatot. Miután megtörtént a beavatkozás, életre kelt a gépezet. vígan kotor 80-nal.

Kapott új gyertyákat és a gyújtás is be lett állítva. így már nem csörög csórikám.

A teljes ítéletet ide kattintva olvashatod!

Megmértük, mit tud ma egy Barkács!

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2024. december 8., 06:46 Módosítva: 2024.12.13 06:05
3 hozzászólás
Tegnap ott hagytam abba, hogy épp csengetett a futár, és persze újabb alkatrészeket hozott, hiszen a Bálna - drága öreg szörnyetegem - lassan két hónapja áll. Ráadásul, a folyamatos kényeztetés ellenére most úgy gondolta, ideje valami újat produkálni: és olajat kezdett folyatni magából. Mert miért is ne? De ezen már nem igazán izgulok, tekintve, hogy annyira ritkán használom, akár le is engedhetnénk belőle az összeset. Gondolom egyébként, valami könnyen hozzáférhető helyről folyik, mondjuk a váltóoldali főtengely szimering, vagy a hengerfej alól, hogy csak azért se unatkozzunk. Sebaj, számoltam ezzel is, meg azzal is, hogy a bálnák többek szerint sem könnyen szelídíthető állatok.

Mielőtt azonban rátérnék, mit hozott tegnap a postás, felsorolok néhány pozitív motívumot is a bálna életéből: a hetekkel ezelőtti cikket követően megtalált az egyik előző-előző-előző tulaj azzal a remek hírrel, hogy nála maradt a harmadik kulcs! De nem ám egy sima, mezei bicskakulcs, hanem a kártya, amit ma is csak a legmenőbb autókhoz adnak, plusz az AMG feliratok a felnikről, amiket sosem tett fel. Telefonban megígérte, hogy mindezt napokon belül feladja postán és láss csodát, meg is érkezett a batyu néhány napon belül, nálam van a szajré és egyszer talán még működni is fog majd a központizár, de addig is örülök a kincseknek, hogy legalább hazataláltak. Köszönöm!

Ja és az előző-előző tulaj is bekapcsolódott a nosztalgiázásba: átadta a lakatolásról készült fotódokumentációt, szóval most már pontosan látom, milyen állapotban volt, mielőtt elindult volna az újjászületés útján. Spoiler: borzalmasan nézett ki. De azt is látni, hogy a lakatos remek munkát végzett, vagyis minden problémás részt friss, a gyári formára egyengetett lemezzel pótolt, majd alaposan üreg- és alvázvédett.

Alulról most így néz ki, és olyan autót akartam, ami nem rozsdás, és nem is kell fényezni, mert ezek mind olyan szívások, aminél sokkal jobban szeretem még a végeláthatatlan alkatrész-keresgélést is.
Alulról most így néz ki, és olyan autót akartam, ami nem rozsdás, és nem is kell fényezni, mert ezek mind olyan szívások, aminél sokkal jobban szeretem még a végeláthatatlan alkatrész-keresgélést is.

Én pedig az az idióta vagyok, aki szereti megismerni az autói történetét, ezért, ha már így alakult tovább mentem - nem, nem a kárvertikálon - , a Google pedig most sem hagyott cserben. A rendszámot beírva ugyanis találtam egy képet, amint egy győri hotel előtt parkol a bálna. Írtam is egy emailt az üzemeltető cég vezetőjének, aki válaszában átirányított egy nagyon kedves könyvelő hölgyhöz. Képzelhetitek, hogy az autóbuzi és a hangja alapján idősebb könyvelő nő között milyen heves, autóipari érzelmektől túlfűtött diskurzus zajlott a tíz éve elpusztult, forgalomból kivont, majd eladott cégautóról. Tárcsáztam hát a Matávos számot, és idézem:

Csókolom, vettem egy régi Mercedest, ami XY szerint az önöké volt, az előéletét nyomozom, szeretném megismerni a történetét.
- "Kérem, diktálja a rendszámot."
GFN-580- "Igen, valóban volt ilyen rendszámú könnyűgépjármű a könyvelésben, de már ki lett vezetve, miután megvált tőle a vállalkozás. Többet nem mondhatok."
Oké, de ki volt a tulaj és mire használta? Tudok vele beszélni?
- "A tulajdonos nem kíván nyilatkozni az autó műszaki állapotáról, eladta."
De engem nem érdekel a műszaki állapota, csak néhány morzsát szeretnék arról, mégis ki és mire használta, szerette?! nem szerette?! valamit!
- "Uram, kérem, értse meg, az autó korábbi tulajdonosa üzletember volt, nem pedig olyan, amilyenekről hallani lehetett a kilencvenes években, hogy ilyenekkel közlekedtek."
Nem volt maffiózó, drogbáró, gyilkos?
- "Jaj, szándékosan nem akartam így fogalmazni, de igen, ha ön már kimondta, erre gondoltam."
Köszönöm.

Ezt a képet most is kidobja a Google, ha beírod, de elárulom, egy győri hotel előtt parkol a Merci.
Ezt a képet most is kidobja a Google, ha beírod, de elárulom, egy győri hotel előtt parkol a Merci.

Hát, nagyjából ennyit sikerült a hölgytől kiderítenem, majd rövidesen írtam még egy utolsó emailt a cég központi címére bízva abban, hogy valaki jelentkezik majd egyszer. Ezidáig sajnos ez nem történt meg, de még várom, a hölgynek - aki egyébként az elmondása szerint olvassa a témában születő cikkeket - innen is köszönöm a segítségét.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2024. december 7., 18:04 Módosítva: 2024.12.09 11:34
0 hozzászólás
Németországban sem mindenki becsüli meg a drága autót.
Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2024. december 7., 11:53 Módosítva: 2024.12.11 17:22
2 hozzászólás
Nem is tudom, hol kezdjem. Talán ott, hogy a világ összes reménykedése, imádkozása és káromkodása ellenére a hátsó lámpa közepe természetesen még nem jött meg. Persze, miért is jött volna? Az Ebay szerint jelenleg épp jövő februárnál járunk, de mégis hova aggódom én, hiszen lehet, hogy addigra a világ is elpusztul. Feladtam. Nem kicsit, teljesen. Belefáradva a végtelen várakozásba és ígéretekbe új stratégiához folyamodtam: megnyitottam századszor is a Szakálmetál webáruházát, keresni kezdtem, és láss csodát, valahol, valaki, talán egy szakálos Indiana Jones előásott egy utolsó darabot a raktár mélyéről. Egyetlen példányt. Gyorsan megrendeltem, mielőtt bárki más rátehette volna a kezét, és ha minden igaz, holnapután megérkezik. Akkor végre összeáll a hátsó lámpaszett úgy kétszázezerből, de legalább, ha minden jól megy, a Brúnó hátulja újra úgy néz ki majd, ahogy azt Bruno Sacco eredetileg megálmodta.

Szóval ott tartottam, hogy volt az a bizonyos pöcök, aminek történetét balladákba foglalják majd egyszer, de most inkább ismételjünk, hátha valaki nem emlékszik. Adott volt tehát egy közepes állapotú center fabetét, amelynek alsó pereme kicsit kiállt, mintha megpróbálna megszökni az autóból. Miért? Mert hiányzott a pöcök – az a kis műanyag darab, ami a fabetétet a helyén tartaná, ugyanis valaki feszegette és eltörte. És mi mást tehetne ilyenkor az ember, minthogy éjszakákon át böngészi az internet legsötétebb bugyrait egy utolsó, eladó pöcök után kutatva? Végül megtaláltam, megrendeltem, megjött, győzelem!

Diadalittasan kiszereltettem hát a fabetétet bálnamentő Attilával, hogy beillessze az áhított pöcköt... aztán hívott, hogy nincsenek meg a pöcöktartó fülek sem. Igen, ez volt az a pillanat, amikor csak ültem ökölbe szorított kézzel, és csendben átértékeltem az életem. De nem adtam fel.

Rendeltem hát egy másik fabetétet is, egy leharcolt darabot, amelyet ugyan szégyenletes állapotban hirdettek, de alul még volt benne anyag. Pontosabban: az a rész, ami nekem kellett, teljesen ép volt. Látszólag. De ha már egyszer kiszereltük az eredeti fabetétet, gondoltam, itt az ideje felújítani, majd átrakjuk rá a jó műanyag szerkezetet, és kész is. Ezt a nemes feladatot Pisti barátomra bíztam, aki vállalta is a munkát anélkül, hogy fogalma lett volna róla, mekkora szívás vár rá. És ahogy egyetlen pöcök-pótlásból egy epikus saga lett, úgy Pistinek is rá kellett jönnie, hogy a Mercedes nemcsak autókat gyárt, hanem kihívásokat is az utógondozóknak.

A gyári fabetét ugyanis igazi mestermű. És mint minden mestermű, ez sem véletlenül került 960 ezer forintba az utolsó ismert árán, amikor még elérhető volt újonnan. Ma már nem rendelhető. Vége. De miért is ilyen drága? Elmagyarázom.

Kezdjük ott, hogy hét réteg igazi fa. Nem műanyag, nem kettő, nem három, hét, innentől pedig idézem a mestert, vagyis Attilát: alul hat réteg rétegelt falemez, egy réteg furnér, vagy fa metszet pácolva, majd hét réteg lakk. Felül pedig egy falemez, egy alumínium merevítés, majd két falemez, egy alu, egy falemez, egy furnér / metszet, és újra a hét réteg lakk. Ezeket persze nem lehet csak úgy összetapasztani. Ó, nem. Napokon keresztül kell rámelegíteni a furán hajló alapra a díszes furnért, majd jöhet a ragasztás, meg a lakk. Egy réteg egy napig szárad, tehát egy hét csak a lakkozás. És persze mindezt úgy, hogy közben imádkozol, ne pattanjon meg az a rohadék, ne kerüljön por vagy légy bele és ne legyen túl vastag se ott, ahova majd a gombok pattannak be. Szívás.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2024. december 1., 11:48 Módosítva: 2024.12.05 17:14
1 hozzászólás
  • Audi Allroad Quattro
  • Volvo V70
  • Subaru Impreza WRX STI
  • Mitsubishi Lancer Evo

Ultimate car, a végső autó - Audi Allroad Quattro

68347

Röviden: Fantasztikusan jó autó.

Kiknek való?

- Azoknak, akik valódi többfunkciós kocsit keresnek és szeretnek gyorsan is menni.

- Akik igényesek a műszaki állapotra és egyúttal képesek észlelni az elhasználódás vagy a korábbi nemtörődömség miatti kopásokat és hajlandóak is kezeltetni azokat.

Kiknek NEM való?

- Akik csak akkor költenek az autójukra, mikor az út szélén maradtak, vagy ha olajat kell cserélni. Ők azok, akiknek elég egy vonóhorgos közlekedőedény, és általában nem értékelik egy autó műszaki kifinomultságát. Nekik inkább javasolt egy laprugós Navara vagy hasonló - bár igaz, az nem gyorsul.

- Akik menőzni akarnak (városban) az Allroad magasságával de egyébként nem terepeznének vele. Nekik azért nem való, mert az optimálisnál többe kerülne a fenntartás az igényes műszaki megoldások miatt (pl. erős tipródás féltengely kihajtás a szintállítás és a nagy sebesség+gyorsulás lehetősége miatt, vagy maga a légrugó rendszer).

Hosszabban > Kattints!

Lendvai Zsolti barátkozása a korabeli Quattróval

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2024. november 30., 16:23 Módosítva: 2024.12.09 12:15
1 hozzászólás

Néhány hónapja eladtam az autómat, közben rájöttem arra, hogy a spórolás egyik leghatékonyabb módja, ha nincs kocsim. Nemcsak a tankolás ró rám terheket, hanem különböző hivatalok és a műszaki maximalizmusom. Én vagyok az a kretén, aki megpróbál gyári állapotúra helyreállítani 20-25 éves autókat, még akkor is ha előtte ezeket már elhasználták. Naiv vagyok, hiszek még a csodákban, olyannyira, hogy elmentem megnézni egy nagymotoros BMW E46-ot, amit egymillió forintért hirdettek meg.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2024. november 29., 17:01 Módosítva: 2024.12.01 07:13
0 hozzászólás
Amikor a hivatalnak fogalma sincs, hogy kellene jó rendszert csinálni.
Szólj hozzá!