Az E38-as 7-es BMW mindent tud: V12, kémcuccok, tévé és fax

6 órája Módosítva: 2021.09.25 12:49
10
2 hozzászólás

1988-ban kezdődött meg a harmadik generációs 7-es BMW fejlesztése, melyből aztán több mint 340 ezer darabot készítettek, az utolsó autó 2001. július 27-én gurult le a szalagról. Szerintem ez volt minden idők legszebb 7-es BMW-je és valószínűleg a leghíresebb is, hiszen nem csak a Dick és Jane trükkjeiben jelenik meg, hanem A szállítóban is felbukkan Jason Stathammel, de sokan a Halj meg máskor című James Bond film miatt ismerik, ahol Pierce Brosnan küzd vele az aktuális főgonosz ellen.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ebből az autóból egy van a világon

tegnap, 17:11 Módosítva: 2021.09.25 12:28
127
0 hozzászólás

Gyerekként (én most is) sokszor álmodozunk, hogy de jó lenne ilyen meg olyan autókat élőben látni. Nekem a Lancia Stratos az egyik ilyen álmom. Negyven éve nem gyártják, de akkor olyan formát alkottak az olaszok, ami ma sem fáradt el, és embereket inspirált arra, hogy mai köntösbe öltöztessék.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Az elfeledett Bugatti luxuslimuzin

tegnap, 14:35 Módosítva: 2021.09.25 15:12
150
2 hozzászólás

Világos a leosztás, aminek alapján az autózás tetején a Rolls-Royce és a Bentley adja a luxuslimuzinokat, illetve sportosabb kupékat, a Mercedes mindenből kínál közel tökéleteset, gyors autóért pedig a Bugattinál kell kopogtatni. Romano Artioli nem csak a márka 110 éves évfordulójára készített EB110-est vitte véghez, de világos elképzelése volt arról is, hogy miként térhetne vissza a Bugatti a luxuslimuzinok közé.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ennyibe kerül fenntartani egy Bugatti Chiront

szeptember 23., 15:21 Módosítva: 2021.09.25 09:29
334
20 hozzászólás

A szupersportkocsik méregdrágák – ez a kijelentés aligha lep meg bárkit is. Ahogy valószínűleg azzal sem mondunk újat, hogy az ilyen autókat fenntartani sem lehet színes gombokkal és üveggolyókkal, nyilván egy kisebb időszaki szerviz is zsebbenyúlós, ha pedig nagyobb javításra van szükség, arra egy kisebb afrikai ország éves költségvetése sem feltétlenül elég.

20 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Nem készült amerikai R5 Turbo, de megoldották

szeptember 22., 17:04 Módosítva: 2021.09.25 14:17
91
0 hozzászólás

Elképesztően nagy ívet járt be az 1972-ben megjelent Renault 5, mely hosszmotoros, elsőkerék-hajtású kisautóként jelent meg, de a második generációra már keresztbe lógatták bele a blokkot. Megjelenésétől egészen 1986-ig volt a legnépszerűbb autó Franciaországban, de eljutott Amerikába is. Pár évvel az autó bemutatása után Jean Terramorsi, a Renault termelésért felelős alelnöke kitalálta, hogy egy nagyon súlyos R5 lesz a válasz a középmotoros Lancia Stratos ralis sikereire.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Nincs benne 1000 km, mégis 40 millióért állt a szervizben

szeptember 21., 15:27 Módosítva: 2021.09.25 14:17
1368
11 hozzászólás

Peter Schutz, a Porsche akkoriban frissen megválasztott igazgatója és Helmuth Bott főmérnök egyetértettek abban, hogy a márkának szüksége van egy olyan sportautóra, mely bátran kiállhat a Lamborghini Countach és a Ferrari 288 GTO, valamint a közelgő F40-es ellen. Persze, az is fontos szempont volt, hogy sikeres legyen a versenysportban is, így rögtön Gruppe B néven indult meg az összkerékhajtású szupersportautó fejlesztése a ‘80-as évek elején, a szériaváltozatot pedig az 1985-ös Frankfurti Autószalonon mutatták be.

11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Nem, David Bowie nem dolgozott Mini-gyárban

szeptember 20., 12:28 Módosítva: 2021.09.25 06:51
62
1 hozzászólás

Akármennyire is szeretnénk hinni az internetnek, az alábbi képen nem David Bowie dolgozik egy Mini-gyárban: a kép valószínűleg 1959-ben készült, Bowie ekkor 12 éves volt. Ráadásul civil állása nem is volt, már 15 éves korától a show-biznisz előszobájában gürizett - a képen egy hozzá nagyon hasonló úr szerepel egy csodálatos frizura társaságában.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Amikor az egymillió dolláros Ferrari olcsó

szeptember 19., 17:46 Módosítva: 2021.09.24 13:33
125
0 hozzászólás

Igazi négy keréken guruló dolce vita a ‘60-as évek Ferrari 250 Californiája, de az az alig több mint száz példány, amit gyártottak, eszelős pénzbe kerül már. A legutóbb 16 millió dollárért kelt el egy aukción, de még az 1986-os Meglógtam a Ferrarival című film béna replikája is megért valakinek 400 ezer dollárt, pedig azon messziről látszik a hamissága. Az angol GTO Engineering viszont megtalálta az aranyközéputat, így azoknak is lehet már 250 Californiája, akiknek csak 1 millió dollárig ér a takarójuk.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Ez nem trükkfelvétel: így törtek a Range Roverek az új Bond-filmben

szeptember 19., 15:56 Módosítva: 2021.09.24 07:49
120
10 hozzászólás

A járványhelyzet miatt már többször elhalasztották a legújabb James Bond-film premierjét. A Nincs idő meghalni az utolsó olyan 007-es mozi, amelyben Daniel Craig játssza a főszerepet. Nehéz lenne megtippelni, hogy az újabb és újabb elnapolás egyre csigázza az érdeklődést, vagy épp ellenkezőleg. Mindenesetre most egy rövid videóban engednek betekintést a készítők a kulisszák mögé, nevezetesen egy üldözéses jelenetbe.

10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Közel négymilliót ért valakinek ez a Yugo

szeptember 19., 14:12 Módosítva: 2021.09.24 06:27
741
7 hozzászólás

Idehaza a keleti blokkos autók köré valóságos kultusz épült az évek során, amit nagyrészt a nosztalgia hajt. Vannak persze vágyottabb márkák és kevésbé népszerű modellek, itt az ízlésen kívül nyilván az számít rengeteget, hogy kinek melyik kocsihoz fűződnek fiatalkori élményei, gyermekkori emlékei. A Trabantokat egyenesen imádják, a Ladákért sokan megvesznek, de Škodával is szívesen veteránoznak, ezekből egy-egy igazán szép darab ára már vastagon milliós.

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Feneketlen hordó

szeptember 19., 10:39 Módosítva: 2021.09.23 06:15
143
5 hozzászólás

Feneketlen hordó - Audi V8

72537

Áprilisra végre minden tervezett módosítás, felújítás elkészült. Már írom a következő felújítási listát, többnyire motor ügyben kell intézkedni, elkezdte csipegetni az olajat, és gázadásra szépen füstöl, remélem "csak" hegerfej felújítással orvosolni lehet.

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Hat éve él egy öreg Transporterben, és élvezi

szeptember 18., 14:48 Módosítva: 2021.09.24 06:27
1743
15 hozzászólás

William Woodward a tetoválóasztalon világosodott meg. Az illinois-i gépészmérnök éppen Portlandben varratott magára egy újabb motívumot, amikor beszélgetésbe elegyedett a művésszel. A tetováló arról mesélt neki, hogy van egy öreg Volkswagen Transportere, amelyet el is nevezett Rubynek. Azt tervezi, hogy fiával együtt végigjárják az oregoni partvidéket, és szörföznek.

woodwards-vw-vanagon-named-ruby-willie-woodward-photos 100804400
15 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Belmondo, a szenvedélyes autóőrült

szeptember 18., 07:25 Módosítva: 2021.09.24 06:27
5110
12 hozzászólás

Egy lassú, csöndes szeptemberi napon, 2021-ben elhunyt Jean-Paul Belmondo. A francia mozi legendája 88 éves volt, és egy dolgot biztosan nem lehet rá mondani: hogy lassú, csöndes életet élt volna. Rengeteg emlékezetes filmet adott a világnak, és ezen a ponton alighanem mindenki más-más felsorolásba kezdene. A Profi, Kellemes húsvéti ünnepeket, Zsaru vagy csirkefogó?, Kifulladásig, Az arany bűvöletében... Lehetne sorolni. És számos nagy filmjében feltűntek gyönyörű, gyors autók, a látványos üldözéses jelenetekben sokszor ő maga ült a volánnál, nem kellett kaszkadőr.

241276289 1358163701306151 171143216092025606 n
12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Itt mindenki hülye? Itt? Mindenki!

szeptember 17., 17:23 Módosítva: 2021.09.20 12:34
120
1 hozzászólás

A 24 órás verseny egy furcsa hely, az ember a felkészülés során rengeteget dolgozik, javítja az autót, próbál előre gondolkodni, mi romolhat, törhet el, mi legyen a kaja, milyen szerszámot vigyen, milyen pótalkatrészt kell vinni. Aztán jön az élet, és az ember az arcába nevet.

1 hozzászólás

Ez kis köcsög komé rágja szét az autódban a vezetékeket

szeptember 17., 16:09 Módosítva: 2021.09.20 16:10
308
20 hozzászólás

Miután beköltöztünk, a szomszédtól tudtuk meg, hogy van a közös padláson egy nyestcsapda, és a kapást a padlásról származó éktelen csörgés-zörgés jelzi - jellemzően az éjszaka közepén.  Nem is a zörgésre ébredtem, hanem arra, hogy ahogyan a feleségem a nappaliban a nyúllal veszekszik, hogy mi az anyjáért kell éjjel zörögnie, majd feljön, és közli, hogy ugyan a nyulat lecseszte, mint a pengős malacot, az igazából békésen aludt a lépcső tetején, szóval a nyestcsapda lesz az, úgyhogy mozduljak meg. Mintha fél négykor ez olyan könnyű lenne.

Nyest a Wikipédiáról
Nyest a Wikipédiáról
20 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ha a Lego már nem elég, rakj össze igazi Lamborghinit!

szeptember 15., 17:43 Módosítva: 2021.09.17 14:30
17
0 hozzászólás

Második virágkorát éli a Lamborghini Countach, de nem volt mindig állat leejtő újdonság vagy sokkal később millió dolláros veterán, aminek tökéletesre restaurált darabjai már csak két aukció között mozognak. Volt viszont egy korszak, a 2000-es évek eleje, amikor néhány helyen egy Audi TT áráért hozzá lehetett jutni Lamborghini Countach-hoz.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyen lett volna a hosszabbítóról működő traktor

szeptember 12., 16:44 Módosítva: 2021.09.16 12:50
313
21 hozzászólás

A kevés fennmaradt forrás egyike sem említi, így mára már nehéz megmondani, hogy a szovjet mérnökök csak kísérletezgetni szerettek volna, vagy tényleg teljesen komolyan gondolták a KhTZ-12-es, tápkábelről működtethető elektromos traktor megvalósítását. Ami igazából inkább egy rendszer volt, amelynek egyik eleme volt a KhTZ villanytraktor.

21 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A pörkölt már jó, a többi kiderül

szeptember 11., 09:54 Módosítva: 2021.09.17 09:28
44
0 hozzászólás

Az elmúlt egy hétben többet voltam a garázsban, mint nem. Volt, hogy tizennégy órát szereltem, volt, hogy csak tízet. Hétvégén is természetesen. A huszonnégy órás verseny nehézsége, hogy hiába gondolod, hogy megtettél mindent, erre nem lehet teljesen felkészülni. Kerülhetsz karambolba, kilökhetnek, ennek következtében lehet egy rendkívüli szerelés, mialatt a többiek folyamatosan köröznek. Onnantól kezdve drasztikusan csökkentek az esélyeink. Meglátjuk, mi odatesszük magunkat, az biztos. Szombaton 14 órakor rajt, vasárnap 14 órakor már okosabbak leszünk és tapasztaltabbak. A versenyről huszonnégy órás live adás lesz a Becsületesnepper Youtube csatornán, mindenkit várunk szeretettel.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Ez mentette meg a kézi váltós Porsche 911-est

szeptember 11., 09:11 Módosítva: 2021.09.16 18:25
130
3 hozzászólás

Átkozott megalománia, hogy mindig mindenből a nagyobb, az erősebb és a gyorsabb kell. Sokáig volt védjegye egy igazi sportautónak a kézi váltó, aztán ahogyan az automaták egyre élesebbek lettek, egyre többen nézték a tizedmásodpercekkel jobb nullaszázakat a katalógusokban, és fedezték fel, mennyivel egyszerűbb kihozni belőle a maximumot kuplungpedál és hadonászás nélkül.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Nem ezt az autószalont kerestük

szeptember 11., 07:26 Módosítva: 2021.09.23 10:58
26
3 hozzászólás

A német nemzetközi autószalont, az IAA-t hagyományosan Frankfurtban rendezték meg ilyentájt. A koronavírus, illetve az autóipar átalakulása kérdésessé tette, van-e még egyáltalán szükség ilyesmire, a szervezők azonban úgy érezték, adnak még egy esélyt az autószalon formátumnak – ezúttal Münchenben. A helyszínen úgy tűnt, elsősorban magukat akarták megnyugtatni a német gyártók arról, hogy minden rendben, hogy még mindig ők a legfontosabb játékosok a porondon. Csakhogy olyan komoly a távollévők listája, és annyi ellentmondással találkoztunk a megjelent márkák viselkedésében is, hogy bennünk pont ezzel ellenkező érzés dominál. Riportunk a több helyszínes, kísérleti Müncheni Autószalonról:

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Itt van két perc civil pofátlantanítás a nyárról

szeptember 9., 14:43 Módosítva: 2021.09.11 17:10
354
7 hozzászólás

A szokottnál rövidebb formában, de kijött a legújabb civil pofátlantanítós videó. A főszerepben megint a közutak tahó és/vagy nagyon figyelmetlen sofőrei, akik ellen a lakossági fedélzeti kamerák felvételei alapján indult hatósági eljárás. 

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Mintha már látszana az alagút vége

szeptember 8., 15:53 Módosítva: 2021.09.11 11:54
62
1 hozzászólás

Újra összegyűlt a csapat, hogy több lépéssel közelebb kerüljünk a végéhez. Befejeztük az autó becsövezését, legalábbis ekkor még azt hittük. Rögzítettük az akkumulátort, az elektromosság is halad előre, de még a kész messze van. A futómű a helyére került, meglepő hasmagasságot sikerült elérnünk. A kartervédő kész lett, már csak le kell festeni. Tartsanak velünk.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Jövőre érkezik a Giulia Quadrifoglio motorjával erősített Giulia GT

szeptember 5., 15:12 Módosítva: 2021.09.09 18:03
1900
7 hozzászólás

Csak remélni tudjuk, hogy nincs még elege az olvasóknak a restomodokból, mert itt egy újabb darab, igaz, nem akármilyen. Az Alfa Romeo Giulia GT-re épülő Emilia GT Velocét a német, klasszikus autókra szakosodott Emilia Auto és a VELA Performance építi, 2022-ben második negyedévében tervezik gyártásba küldeni. 22 darabot készítenek belőle, az ára 400 ezer euró (140 millió forint) lesz, ez ebben a kategóriában teljesen átlagosnak mondható.

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyen autóval járnak az igazi királyok

szeptember 5., 06:49 Módosítva: 2021.09.09 18:03
78
24 hozzászólás

A királyi családok élete kívülről igazán irigylésre méltó: fényűző rendezvények, gyönyörű ruhák, méregdrága autók. Persze megvannak a maga nehézségei, a rengeteg írott vagy íratlan szabály, sokszor idejétmúlt normák, kellemetlen korlátozások. Nem mehetsz mindig oda, ahova akarsz, nem öltözhetsz úgy, ahogy akarsz. És sokszor nem vezethetsz olyan autót, amilyet szeretnél – már ha egyáltalán vezethetsz. Bár nem király, de az amerikai elnöknek mondjuk megválasztása után le kell tennie a slusszkulcsot. Máshol azért nagyobb a szabadság, az idén tavasszal, csaknem százévesen elhunyt Fülöp herceg például nem olyan régen, egy balesetet követően adta vissza jogsiját.

24 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Van ennél borzalmasabb Mercedes átépítés?

szeptember 4., 14:32 Módosítva: 2021.09.09 18:03
38
0 hozzászólás

Sokan egyetértenek abban, hogy a személyes nagyság kiváló gyűjtőlencséje egy szép, nagy, feltűnő autó. De mi van, ha valakit annyira magasra dob fel az élet, hogy a konfekció már nem passzol az egyéniségéhez?

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még