Háromszögek
Amikor tavaly nyáron Szófia belvárosában a Sisman utcában lötyögtem, majd megálltam lefényképezni egy igen furcsa Petőfi-falfestményt, nem is sejtettem, hogy a mögöttem parkoló piros Alfa Romeo rendkívül különleges autó.
Készítettem róla azért egy-két képet, aztán mentem is tovább, kávé és friss füge nyomában. Háromszögekből építkező, műanyag izé volt egyébként, nézegettem is, hogy he?
Aztán valaki a szerkesztőségben felvilágosított, hogy ez bizony egyrészt klassz kocsi, másrészt ritkaság. Annyira, hogy a kabrióból, amit én fotóztam, összesen 251 darab készült: mindegyikre jut több, mint három Miura!
Az SZ 1989-ben készült, az Utolsó Rendes Alfa mechanikai alapjaira, úgyhogy valahol ez is egy ötvenes évekbeli versenyautó. A név a Sprint Zagato rövidítése: ez a kupé, míg a kabriót, amit én láttam, RZ-nek (Roadster Zagato) hívják.
Természetesen a háromliteres V6-os van benne, 210 lóval, amitől valószínűleg zacskóvá csavarodik minden rendes szív, de az autó igazi különlegessége a tökéletesen háborodott formaterv: az autó kompozit műanyagból van, és a világon semmi másra nem hasonlít.
Kell is hozzá némi megszokási idő, az első reakció ócska bodykitnek mutatja, aztán szemlélődve az ember rájön, hogy a vonalak és a háromszögek ilyen rafinált együttesét nem olvasztják csak úgy össze holmi tuningműhelyben. A 3×3 2×3 gonosz, szögletes fényszóró meg egyszerűen állat.
És most McLawrence olvasónk talált egyet a Használtautón! Kupé, 67 ezer kilométerrel, a hirdetés feladója szerint ez az egyetlen SZ van Magyarországon. A hirdetésben esküvői kocsiként üzemel:
Rendkívül nyomasztó, hogy nincs ára. Egész pontosan ÁR NÉLKÜL. Ami valószínűleg sztratoszférikus számot takar, tekintve, hogy a kupéból is csak összesen 1035 darab készült.