Az autó nem szenved súlyos szembetegségben, sőt. A mattulásra híresen hajlamos gyári pilácsokat valaki – áldassék a neve – valamikor ezekre a jó kis Hellákra cserélte.
…Chrysler Grand Voyagert. Ez van, kicsit szélsőségesen szoktunk autót vásárolni, feleségem nevén legutóbb egy Twingo volt, egy gyerekkel abban is elvoltunk, de most, hogy már két utód van, nem bírtuk ki öt méternél is hosszabb autó nélkül. Szó se róla, lett volna köztes megoldás: a tartós Dacia.
Több mint öt hónapja nyúzom, nem csoda, hogy hozzám nőtt kicsit. Olyannyira, hogy az utóbbi hetekben azon kaptam magam: komoly érdeklődéssel várom, megkínál-e valami barátságos árral a Renault Hungária, ha kitelik az esztendő. Félre ne értsék, annál jóval fejlettebb az etikai érzékem, hogy gusztustalan nyálkás tekergőzésbe fogjak némi anyagi előny kedvéért, csak, gondoltam, az egyéves, majd’ harmincezer kilométert futott tesztautón esetleg akarhat annyira olcsón túladni az RH, hogy az engem érdekeljen.
Főleg ha ráébred a dolog reklámértékére:
És persze tartottam is ettől. Hát mégiscsak győz a ráció, és kénytelen leszek egy Dacia-pajzsot tolni magam előtt, csak mert ezt, és a mindent átható olcsóságot bőven ellensúlyozza a sok hely és a sok garancia?
Hogy álmaim valamelyik vén szara helyett ebben az új praktikumban változtassak helyt innentől éveken át, megbízható kerregésben, öt és fél literes fogyasztás mellett, elviselhető törlesztőrészletet pengetni egy hétüléses kombiért?
Szerencsére másképp alakult. Az importőr Eurotax-áron fogja kiírni a kocsit, ami úgy 2,6 millió forint. És nekem annyiért nem kell, nem csak a Dacia, semmi. Legeslegfeljebb 1,8 milliót szántam az új családi batárra. A kvázi-új Loganért feljebb toltam volna kicsit a limitet, de ennyire azért nem, hiszen már az 1,8-nak is nagy része hitelből megy majd.
Illetve már. Mert közben megvettük a Voyagert. Ugyanattól a gurutól, akitől nyáron nem vettünk meg egy másikat, mert olyan sokáig nem állt össze a kocsi, hogy közben megszületett a Dákó. De ez most kész lett.
Püspöklila Grand, azaz hosszított verzió, négy bőrfotellel és egy háromszemélyes paddal, temérdek hellyel, sík padlóval. Amerikai tervezés, osztrák kivitelezés, 2,5 literes olasz dízelmotor, ami csak most került be az eredeileg benzines kasztniba. Igazi állatorvosi ló, teljesen hülye vagyok.
Vagyis lennék, ha nem Tamástól, a Tom-Voy tulajától, a celldömölki szerelőtől és kereskedőtől vettem volna, aki olyan elismert név öreg chrysleres körökben, hogy nemritkán Debrecenből is visznek hozzá autót, inkább, minthogy odaadnák másnak. Ehhez képest az, hogy én százötven kilométere lakom, igazán nem számít.
Egyelőre nagyon tetszik az autó, megy, működik mindene, sőt, olyat is tud, amit eddigi praxisomban még soha, egyetlen kocsiban sem láttam: állítható a sminktükrök fényereje! A gyerekek szeretik, Anya is kedvtelve nézegeti, és ha három centin múlik is, meg a tükröket be is kell hajtani hozzá (motoros, persze), de befér a garázsba.
És mindig is akartam egy ilyet. Bizonyára szörnyű szívások várnak még rám, de most úgy érzem, látatlanban is megéri, hogy nem a gazdaságos, új Logan vár majd a családra reggelente évekig.
Emberek, valósítsátok meg ti is álmaitokat, mert az jó!
Dacia Logan MCV tartósteszt
2007. júliustól decemberig nálunk van egy hétszemélyes Dacia Logan MCV, Laureate felszereltségben. Nagyjából hetente olvashatnak róla itt a Belsőségen. Az eddig megjelent epizódok:
Befogadtam egy románt (2007. július 19.)
Pezsgés a Dacia körül (2007. július 27.)
Első tankolás a tartós Daciával (2007. augusztus 3.)
Hátamon a váram (2007. augusztus 10.)
Anzix a negyedik daciás hétről (2007. augusztus 17.)
Dákó a Belsőség szemével (2007. augusztus 24.)
Belestem a szoknya alá (2007. augusztus 31.)
Dízel Daciával dübörögtem Dalmáciában (2007. szeptember 16.)
Dacia a Zasszony szemével (2007. szeptember 23.)
Loganok összefutása (2007. október 7.)
Tízajtós Logan (2007. október 21.)
Egy szervizlátogatás tapasztalatai (2007. október 28.)
Újra látok! (2007. november 13.)
86 ló + 70 ló = 166 ló (2007. november 18.)
Halálhörgés, szidalom (2007. december 2.)Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a tartósteszt okos könyvjelzőjét (RSS).