2008.01.13. 20:13
138 hozzászólás

Feltűnhetett mindenkinek, aki olvassa Clarkson rovatát a Sunday Timesban, hogy a komikusan és olykor irracionálisan hiperkritikus ember az utóbbi három alkalommal mintha egészen más lenne. Emlékeznek például 2004 decemberében írt cikkére a BMW 120d Sportról? Csak úgy csöpögött belőle a nyers iszony, a vége pedig egészen szenzációs volt:

Az utóbbi években vádoltak már azzal, hogy valami bajom van a BMW-vel. Még arról is volt szó, hogy a rettenetes X3-ről írt tesztem után nem kapok tőlük több tesztautót. Ezért is szenteltem az autónak az egész rovatot ezen a héten, ahelyett, hogy csak úgy odacsaptam volna egy, a sajtról szóló hőbörgés végére.

És ezért fogalmazom meg még a szokásosnál is nagyobb műgonddal az értékelést. Tehát: az 1-es BMW egy fos.

Jeremy Clarkson: BMW 1 Series – This car is taking BMW into dangerous territory →

És nézzék mit írt az autó utódjáról, az 1-es kupéról – persze nem elhagyagolható különbség, hogy a hatchbackből egy dízelt vezetett, a kupéból meg a háromliteres biturbó 135i-t (a Totalcar tesztjét itt olvashatják, Csikós Zsolt írta):

A helyzet a következő: a 135i kupé a legjobb autó, amit a BMW jelenleg gyárt. Úgyhogy mindennemű hezitálás nélkül tudom a ritkán adott öt csillaggal értékelni a cég régóta várt magára találását.

Jeremy Clarkson: BMW 135i - Beemed back to the wild days of youth →

BMW 135i kupé. Fotó: Csikós Zsolt
Fotók: Csikós Zsolt

És még csak meg sem említi, hogy az autó kívülről ugyanúgy egy szétült kanapé, csak van rajta egy csomagtartó.

Aztán eltelik egy hét, és előkerül az Apple-kártya, amit nem-számítógépekről író emberek akkor szoktak elővenni, amikor megunják az általuk követett iparágat elöntő silány hulladékot:

Egész biztos vagyok benne, hogy ha az Apple-t valaha felkérnék egy autó elkészítésére, megépítenék az autók iPodját, és néhány héten belül úgy tekintenénk a jelenlegi választékra, mint iPod után a kazettás magnóra, a bakelitlemezre és a nyolcsávos magnóra. De addig is meg kell elégednünk a Daihatsu Materiával.

Jeremy Clarkson: Daihatsu Materia – Just a couple of tweaks and it’s an iPhone on wheels →

És nincs vége! Persze erről a tesztautókínálat is tehet: mai cikkében a keménytetős Miatáról ír, és hát arról sajnos tényleg nem lehet rosszat, mi is elolvadtunk tőle, de a mi szívünk azért nem ennyire mindentlátottan kőkemény.

Az MX-5 még mindig egyszerűnek, fürgének és élénknek érződik. Változatlanul őszinte és csodálatos. Még mindig egy jófajta szalonnás szendvics, jó kenyérrel, jó vajjal és jó hússal. Csak épp nyakonöntötték HP szósszal.

Epikus.

Jeremy Clarkson: Mazda MX-5 – It’s far too cool for you, Mr Footballer →

Kari a keménytetős Mazda MX-5-tel az Euroringen. Fotó: Csikós Zsolt

Egészen zavarban vagyok. Kéne neki adni, nem is tudom, egy Fiat Ideát?