A szélesre tárt pumák most elmaradnak. Az olajtól csillogó szilikonmellek is. Nincsenek nedvesre szájfényezett, zavarbaejtően eltátott felfújt ajkak, és ennek a naptárnak soha nem fognak összeragadni az oldalai. Helyette itt ez a bukdácsoló koncepciójú divatanyag, keletire sminkelt sztármodellekkel és európaira sminkelt kínai szépségekkel, milliókat érő ruhákban.
Szép, szép, főleg annak, aki nem Vogue-addikt, és nem szerzi meg évek óta az össze olasz kiadást, hogy azok köbméteres tömböket alkotva torlódjanak nem elhanyagolható méretű cipősszekrényén. Mert a Vogue, minden számában, hónapról-hónapra, ugyanezzel a gárdával dolgoztatva két-három ennél erősebb anyagot villant.
Az idei Pirelli naptár témája a modern kínai nő. Kiváló és unalmas téma, gyönyörűen és unalmasan megvalósítva. A modellek a legprogresszívebb haute couture divatház, a Dior ruháiban, közhelyes keleti díszletek előtt búslakodnak. Szép képek, de érdektelenek, és sok a képzavar. A csajok gésának vannak sminkelve, a felhasznált Dior ruhadarabok pedig japán inspirációkra készültek. Most akkor Kína vagy Japán? Netán a modern kínai nő japán lenne? Vagy mi, európaiak vagyunk ilyen átkozottul felületesek, hogy mindegy? 2008-ban, a Pirelli szerint a nő felületes, és díszes?
A rosszul megvalósított koncepció mellett a csajok se csajok. Jéghidegek és aszexuálisak, a Pirelli naptár első évtizedeinek játékos erotikája teljesen hiányzik ebből az évadból, ebben férfiak is megerősítettek:
„Egy anorexiás, mélabús, full aszexuális gyökér, aki épp azon gondolkodik, hogy felvágja az ereit.”
„Ez egy fázós szűzlány, és zavar, hogy a háttér ferde, azonkívül ma, hogy minden második sarkon van egy keleti szar bolt, én már nagyon nem tudok hasra esni egy kandzsikkal dekorált négyzetrács előtt, sőt, kifejezetten snassz már, mint a nádfonatú madeinchina, eredeti afrikai csetresz, ami negyedik karácsonya cserél gazdát évről évre…”
„Ez egy kislány.”
„Tök depresszió ez a kép, nem dugnám.”
De megőrült volna a Pirelli? Nem, a Pirelli nem őrült meg. A naptárak szépen igazodnak az aktuális modelldivathoz, nőideálhoz és hangulathoz. A hatvanas-hetvenes években csokira barnult, vidám, és szemtelenül erotikus csajok pancsoltak színes tengerpartokon.
A ’72-’73-as kiadások merevek és modorosak voltak, 1975-től 1983-ig az olajválság miatt nem adtak ki naptárat, a vezetés nem látta helyét az erotikának, amikor nem ment a bolt.
Az újrakezdés vidáman ment, de azóta a Pirelli nők egyre kevésbé bájosak és imádnivalók. Személyes kedvencem; 1969, a szám adja magát, és Harri Peccinotti pofátlan és vagány naptárat készített belőle. Az időutazás egyre indokoltabb.
Itt végignézheti az összes Pirelli naptár összes fotóját, itt pedig elolvashatja a Totalcar képzelt riportját a 2007-es – az ideinél nagyságrendekkel erotikusabb – naptár fotózásáról.
Figyelem: a Pirelli a Totalcar szponzora.