Készül a váltó a GTV–hez
Most kaptam kézhez a fogaskerekeket a hőkezelés után. Annyira szép a vas ebben az állapotában, ha ilyen formája van. Látszik rajta a nyers erő, semmi ferde hajlam a fogaknál, csak az egyenes a király. No és persze búcsút vettünk a transaxle Alfák leggyakoribb váltóbetegségétől is, a szinkronkopástól. Itt nincs semmiféle szinkron, kapcsoló körmök vannak.
Fog is nagyokat csattanni váltáskor, menet közben meg visítani az egyenes fogak miatt…hű de várom már. De előbb még köszörülés, aztán összeszerelés, közben bekerül a Fastcartól vásárolt 4:3-as végáttétel is. Ha minden igaz, akkor a 16-os kerékmérettel olyan 190 km/h körül lesz a végsebesség a 3 literes V6 motorral, 6500-7000 körüli fordulatra számolva (ez a gyári tiltás fölött van, szóval még 190 km/h-se lesz). Azt hiszem ez bőven elég, majd meglátjuk, hogy a gyorsulás milyen lesz.
Ja, és jut eszembe egy kis olasz meglepetés: ha jól tudom, a nyelestengely az összes Alfa transaxle (mármint Alfetta–GTV–75–90 vonal) váltónál egyforma átmérőjű. És ez az átmérő kisebb, mint egy 1200-as Ladáé. Hopp, a meglepetés. Pontosabban csak a vége, ahová a kuplungtárcsa felcsusszan, ott kisebb, direkt lecsökken a tengely vastagsága. Nem tudom, miért, mindenestre most készítettek nekem új nyelestengelyt is, Lada méretű véggel. Így új kuplungtárcsát is kell csináltatnom, aminek a közepe Lada lesz, a külseje meg Alfa lenderék méretű. A nagyobbik baj, hogy a mostani szinter tárcsám így még tartaléknak sem tud megmaradni…nem baj, megy az Alfetta alá. Hihi.