Harc az érdektelenség ellen
Ezt a kocsit nyilván nem blogolnám, ha új lenne, mert amikor új volt, akkor valószínűleg annyira volt érdekes, mint ma egy…mint ma egy…mint ma egy…
Hú, ez nem megy.
Mint ma egy Jetta! Amiről azt írta Jeremy Clarkson, hogy műszerfalán végignézve elképzelhetjük, milyen halottnak lenni.
Fotó: Szupertónia
Szóval se nem szexi, se nem nagy, nincsenek rajta szárnyak és króm, 45 lóerős, 1,5 literes motorja van, és még az a technikai nyalánkság sem menti meg, hogy 1966-tól ez volt az első tömeggyártású autó, amit elektronikus befecskendezéssel lehetett vásárolni karburátorok helyett.
Az egyetlen technikai érdekesség, hogy Szupertónia egy iPhone-nal fotózta le.
De aztán hirtelen nagyon viccessé válik, amikor megnézzük, hogyan árulták az autót Amerikában, Dustin Hoffman segítségével, aki a reklámfilm elkészítése után egy évvel kultot teremtett az Alfa Romeo Spider Duettóból:
Ha azért nem vásárolt soha Volkswagent, mert nem elég nagy: rendben. Itt egy Volkswagen, ami elég nagy. Az új VW fastback szedán! Négyen elférnek benne, több a könyök- és lábhely. Elég vagány is: elektromos óra, padlószőnyeg. És a legerősebb motor van benne, amit valaha készítettünk. Léghűtéses. Nyolc és fél litert eszik százon – ami nem rossz egy autótól, ami 135-öt megy. Mivel készítettünk egy belül tágas VW-t, úgy döntöttünk, legyen kívül is tágas. Van egy csomagtartó itt elöl, ahol a legtöbb autónak a motorja van. És hátul, ahol a legtöbb autónak a csomagtartója van, ebben egy…csomagtartó van. Egy nagy csomagtartó.
Ugorjon be egy Volkswagen-szalonba, ott majd megmutatják, hol a motor!