Ezennel eredményt hirdetnék az autós-motoros kivagyisági verseny Álmodik a nyomor kategóriájában. Keeway Light Chopper. Egy nagy használtautó-kereskedés irodájában lőttem, közvetlenül egy 2004-es Yamaha R1 mellett, nem is tudom, az értékesítőknek nagyobb megpróbáltatás a jelenléte, vagy a Yamaha kiváló kamikaze-motorjának.
Csikós kolléga szerint a győztes igazából az Aprilia Red Rose, bár azon is lehet vitatkozni. Támogató érv: a Red Rose csak 50 köbcentis, cérnahangon vonyít és kétüteműen füstöl.
Ellenérv: Az Aprilia Red Rose-on van önindító.
Ezen a Keeway-n viszont nincs. Egy önindító nélküli chopper kifejezetten menő is lehet, Toncsi barátunk például, aki lovas íjászkodik, egy annyira retró Harleyval jár, aminél külön érték, hogy berúgókaros. Ezzel kapcsolatban Toncsinak fantasztikus berúgókar-történetei vannak, de ezekről majd egy másik alkalommal.
Szóval a Keeway berúgókaros, de nem büszke rá. Inkább palástolni igyekszik vélt fogyatékosságát: a blokk bal oldalán, tehát ravaszul a berúgókarral épp átellenes oldalon van egy Electric Starter felirat. Electric Starter!!!
El is bizonytalanodik az ember, nézegeti a markolatot, hátha van indítógomb. Persze, nincs. A CDI-felirat az Electric Starter közelében meg valami Mercedes-áthallás? Egyébként is: ki nézeget kapcsolókat a markolaton, amikor ilyen dúsan szegecselt nyeregtáskák ragadják meg a tekintetét?!
Csemegézzünk még! A bukócső megvolt? A kisebb lánckerékkel elérhető nagyobb végsebesség azt hiszem, nyomdahiba lehet, kisebb láncekereket a jobb gyorsulás miatt építenek be, a végsebességet értelemszerűen csökkenti. És a kis, téglalap alakú szélvédő?
Egyhengeres motorhoz két kipufogó még rendjén volna, láttunk már olyan Jawákat. De hogy az egyetlen csőből félúton legyen kettő? Konkrétan természetesen ott, ahol már látszik. (A Csikós szerint a Moto Guzzi Falconéban gázlengés-okokból kifolyólag volt hasonló.)
Egyébként semmi bajom az ilyesmivel, nekem annak idején a Yamaha Virago, mint a kiscsajok és törpék hivatalos cruisere is tetszett. Mi az a diszkrimináció, hogy csak benga állatok pöffeszkedhetnek motoron, a kicsik mind menjenek Talmának meg Rossinak? Egyszer kéne majd egy olyan vizsgálat is, hogy a sportmotorosok genetikailag szeretik-e a technót és a cruiseresek a bluest, vagy csak alkalmazkodnak?
Na de erről majd egy másik alkalommal. A lényeg, hogy egy Keeway Superlight Chopper gyári kulcsokkal, szervizkönyvvel, japán alkatrészekkel (nyeregtáska-szegecs?), szervizkönyvvel, ja, az már volt, riasztó, hát igen, akartam is mondani, 4353 kilométerrel… ennyiér'?! 385 ezerért még robogó se nagyon van. Igaz, a Keeway ebben az időben még inkább kínai minőséget produkált, gond tehát lesz vele legalább annyi, mint egy régi Harleyval. Hiába, a stílusért meg kell szenvedni, ha már ebben az esetben megfizetni nem kell.
Vonatkozó Keeway népítéletek itt .