3585 ellenőrzött jármű két hete. Folytassuk?
Szerkesztőségünk hetente több olyan sajtóközleményt is kap, amit gyors átfutás után örökre elfelejtünk. Importőrök, közintézmények, kereskedések, hatóságok bombáznak minket azzal, hogy Kovács János élsportoló új autót kapott a szponzorától egy évre, hogy Kovács János miniszter szignált egy új rendeletet, hogy új autószalon nyílik a Kovács János utcában, vagy hogy Szent Kovács János napján közúti ellenőrzés lesz, vagy volt valahol az országban. (Minden Kovács Jánostól elnézést kérünk, de hát nekik az ilyesmi úgyis benne van a pakliban. Köszönjék szüleiknek.)
A Nemzeti Közlekedési Hatóság nevű dolog például nagyjából havonta jelentkezik az országos közlekedés-ellenőrzési akciók eredményeivel. Hát most megtörtünk. Kedves Belsőségen csámcsogók: elnézést, de egyszer meg kellett tennünk. Itt a közlemény, a maga teljes valójában.
Kedvcsinálónak: február 19-20-21-én összesen 69 járművet köteleztek rendkívüli műszaki vizsgára a rendőrök. Nahát.
Sajtóközlemény
Nemzeti Közlekedési Hatóság2008. március 3.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) 2008. február 19-20-21-én végzett országos összehangolt közúti ellenőrzéseinek tapasztalatai
A vizsgálati pontokon összességében 3585 jármű, illetve gépjármű, járműszerelvény vizsgálatára került sor. Az ellenőrzött járművek honosság szerinti aránya a következő:
belföldi személyszállítók 473 (13 százalék), külföldi személyszállítók 53 (1 százalék), belföldi áruszállítók 2254 (64 százalék), külföldi áruszállítók 805 (22 százalék). Összességében a vizsgálat alá vont jármű, illetve járműszerelvény honosság szerinti megoszlása: belföldi 76 százalék, külföldi 24 százalék.
Az ellenőrzési műveletek száma 7824 volt, tekintettel a vizsgálatok komplex végrehajtására.
A vizsgált menetíró korongok száma 10064 volt. A külföldi hatósági jelzésű járművek vezetőitől 36 százalék, a belföldi hatósági jelzéssel ellátott járművek vezetőitől 64 százalék korong származott.
A belföldi személyszállítók korongjainak 1,8 százaléka volt szabálytalan, a külföldi személyszállítók korongjai között nem találtak szabálytalanságot az ellenőrök.
A belföldi áruszállítók korongjainak 4,2 százaléka, a külföldi áruszállítók korongjainak 2 százaléka volt szabálytalan.
Az ellenőrzött veszélyes áru szállító járművek száma 71 volt. A belföldi (ADR) járművek 9 százaléka nem felelt meg mindenben az előírásoknak, az ellenőrzött külföldi járművek körében nem találtak szabálytalanságot.
A műszaki-közlekedésbiztonsági szempontból vizsgálat alá vont tehergépkocsi és vontatmányok száma 4200 volt.
A belföldi személyszállítók 12 százalékánál, a külföldi személyszállítók 7 százalékánál, a belföldi áruszállítók 8,2 százalékánál, valamint a külföldi áruszállítók 3,35 százalékánál műszaki hiányosság volt megállapítható.
A mobil vizsgálóállomásokkal ellenőrzött járművek száma összesen 156 volt. A belföldi személyszállítók 24 százaléka, a belföldi áruszállítók 31 százaléka hibásnak mutatkozott, a külföldi áruszállítók megfeleltek az előírásoknak.
Környezetvédelmi vizsgálatnak összesen 1653 gépjárművet vetettek alá. A belföldi személyszállítók 3,1 százaléka, a belföldi áruszállítók 1,7 százaléka nem felelt meg az előírásoknak. A környezetvédelmi mérésnek alávetett külföldi személy- és áruszállító járművek között szabálytalanság nem volt mérhető.
A közúti közlekedési szolgáltatás feltételeinek vizsgálata 1744 jármű esetében történt. Az ellenőrzött belföldi személyszállítók 13 százaléka, belföldi áruszállítók 3,4 százaléka, a külföldi áruszállítók 0,9 százaléka a szabályoknak nem megfelelően végezte feladatát. A külföldi személyszállítók járművek között szabálytalanság nem volt mérhető.
Intézkedések:
- Pihenőidő kikényszerítése 6 esetben fordult elő (belföldi személyszállító 1, belföldi áruszállító 3, külföldi áruszállító 2 eset).
- Közigazgatási bírság kivetésére 121 esetben került sor.
- Műszaki vizsgára összesen 69 gépjárművet rendeltek be az ellenőrök.
- Szabálysértési eljárás kezdeményezése 105 esetben történt.
- Szabálytalan állapot azonnali megszüntetésére 142 esetben (belföldi áruszállító 113, külföldi áruszállító 12) késztették az ellenőrök a járművezetőket.
- Tengelysúly mérést 444 áruszállító jármű esetében végeztek a hatóságok (78 százalék belföldi, 22 százalék külföldi). Belföldi járművek közül 36 (10,4 százalék), külföldi járművek közül 2 db (2 százalék) bizonyult szabálytalannak.
- Átrakás elrendelése 18 esetben történt belföldi hatósági jelzésű járműveknél.