Szeretem az autóversenyt; főleg a tévén keresztül. Régen lelkesebb voltam, el-eljárogattam versenyekre, kíváncsi voltam az autókra, a hangjukra, milyenek élőben. Láttam a DTM-et, a WTCC-t, az FIA GT bajnokságot, no meg természetesen a Formula-1-et is. Egyszer mindenkinek ajánlom, akit érdekelnek az autók, de még soha nem szánta el magát, ne legyen lusta, kerekedjen fel, és meg se álljon a legközelebbi versenypályáig - nem fogja megbánni. Már az akusztikus élményért is érdemes kimenni!
Meg aztán eljut az ember egy csomó érdekes helyre, lát új embereket, városokat… Ha szerencséje van, még ilyen autócsodákba is belefut, mint ez a Trabant 601 Type-R. Az első autóm egy Trabi volt, és 2004 szeptemberében, amikor kimentünk Brnóba megnézni a DTM-et, már megvolt az Integrám, még szép, hogy felfigyeltem erre a hibrid csoda-Trabira.
Jó a foncsorozott ablak, a két kipufogó, meg az alufelnik, hogy a matricáról ne is beszéljünk. Sajnos ezt az egy képet csináltam csak az autóról, és nem emlékszem már, milyen volt a belseje, úgyhogy ez örökre titok marad, pedig biztos volt egy-két izgalmas kiegészítő az utastérben is.
A történetnek azonban még nincs vége. Két évvel később megint kiutaztunk Brnóba – ezúttal a WTCC-re – és láttam egy hasonlóan szép, igaz, nem Type-R Trabantot. Ha a gyönyörű, makulátlan Ferrari-piros fényezés, és a sportkipufogó láttán nem, a zebracsíkos üléshuzattól biztosan megvadulnak a cseh csajok. Persze az is lehet, hogy egyszerűen csak divat a Trabit pimpelni arrafelé.
Egyébként nemcsak a tuning Trabantok miatt érdemes elutazni Brnóba. Közel van, olcsó a kaja meg a szállás, és nagyon szép a belváros. A pálya az erdő közepén van, gyönyörű, dimbes-dombos vidéken, van több nagy kivetítő, amin végigkísérhetjük a versenyeket, és több olyan pont van a pálya mellett, ahonnan 3-4 kanyart is láthatunk egyszerre.