Mindig tudtam, hogy a bukólámpás Mazda MX5 a világ egyik legjobb autója. Nekem ugyan már van, de sose lehet tudni, Barnabás találta az Ebay-en ezt az igen érdekes árverési tételt, hátha mégis érdekel. 1 euróról indult a licit egy piros MX-5 NA-ra, ha jól látom, keménytetővel.
A kiírás szerint Michael Schumacheré volt, amit az eladó dokumentumokkal is igazol. Kerpeni forgalmi, Elisabeth Schumacher névre kiállítva. Ráadásul nem egyszerűen Schumié, ami önmagában, celeb-autó mivoltában nem sokat jelentene, hiszen számos gazdag híresség tucatjával veszi a drága autókat, ami erősen devalválja a celebautói mivoltot. Ez a Miata viszont egyrészt nem drága egzotikum, másrészt nem egy a rengeteg Schumimobil közül: ez volt Michael Schumacher első autója. Nem sokkal azután vette, hogy leszerződött a Benetton Forma 1-es csapatával és randizgatni kezdett későbbi feleségével, Corinnával. Aki korábban Frentzen csaja, tehát afféle F1-groupie volt, de ez már tényleg lényegtelen, fő, hogy jó feleség, szerető hitves.
A rendszámát érdekes módon zagyválták össze: kicsit felületesek voltak, mert az egyik képen ott maradt a CUX F5. Az autónak mélyreható optikai tuningban volt része. Az orrszpojler se gyári, a seggén a lökhárító láthatóan német piacos, de a kétoldali kipufogóhoz azt is átépítették.
Ültetett futómű, Postert kipufogórendszer (amiről nem sokat tudtam kideríteni) - Májkel igyekezett kihozni az autóból a maximumot. A 16 colos kerekek /45-ös gumikkal a gyári 14-eshez képest elég keménnyé tehetik a futást, de Schuminak nyilván ez nem volt gond. Tényleg, az MX-5-ös igen jóindulatú autó, brilliáns futóművel, hátsókerék-hajtással: olyanra szívesen befizetnék, hogy Schumi visz vele egy kört.
Ha még valaki bizonytalankodna, a kerpeni eladó további ütőkártyákkal is rendelkezik. Van az autóhoz egy garnitúra téligumi acélfelnivel. 124 ezer kilométernél komplett fékfelújítás volt; az enyémen 145 ezer körül kellett cserélni az elso féktárcsákat, de el tudom képzelni, hogy Schumacher sportosabban vezet, mint én.
(Lol.)
A szélterelő nekem kicsit furcsa, túl magasan áll és szerintem nem az a gyári helye, de így biztos jobban fogja a cúgot. Mi van még? Oldalszpojler, természetesen, viszont az antennát mintha valaki elvesztette volna, mert ez szerintem nem az eredeti, abban nincs ilyen rugó félúton. 2003-ban meg átfestették Ferrari-pirosra, ami esetleg gyanakvásra adhat okot, hiszen a színben harmonizáló keménytetőt viszont gyári festésűnek vallják.
Nem csinált hülyeségeket tökrészegen, nem csalt adót, nem kúrt félre sem bébiszitterrel, sem luxuskurvákkal, általában nem bolondult meg a sok lóvétól, bár a Forma 1 kis számú csóró családba született pilótája közé tartozott. És pont mielőtt elsírnám magam a meghatottságtól, látom ám az apró betűt: csak az olvasottság végett hagyták fent az oldalon a hirdetést. Hogy mikor rakták fel, nem látom, de február 24-én elkelt, egy malteki nevű licitáló vitte nyolcezer euróért. Bő kétmillió forint. Jó vétel volt? MX5-ösnek, Németországban biztosan nem. Ennek a harmadáért is jó bukólámpásokat lehet ott kapni, ohne regadó. Viszont mint az autó, amiben Schumi és Corinna a neuschwansteini naplemente felé vették az irányt?!