Janika idén is IRC-zik

2008.04.10. 01:07
10 hozzászólás

A tavalyi év után nem szakad meg Ifj.Tóth János külföldi ralis fellépéssorozata, továbbra is nyomul az IRC versenyeken a Peugeot 207 Super2000-es versenyautóval. Janika hétszeres magyar bajnokként tavaly kezdte szereplését a külföldi szériában, és úgy tűnik, a támogatói elégedettek vele, mert idén folytathatja. Nem sok változás látható a csapatnál a navigátor Tagai Róbert az autó a már említett Peugeot 207 S2000 és az idényben öt versenyt terveznek (a 10-ből) ami mellesleg kettővel több, mint a tavalyiak. A szervizelést ebben a szezonban is a Tagai Racing Technology intézi. A csapatfőnök – Tagai Tamás – elárulta, hogy az autó (a Peugeot egyébként tavaly megnyerte a márkabajnokságot) a téli fejlesztések során 15 lóerővel erősebb lett, és új váltóházat is dobtak alá.

Az IRC-sorozat menetrendje (aláhúzva a futamok, amelyeken Janikáék rajthoz állnak)

  • Április 4-6. Török-rali, Isztambul (murva)
  • Május 9-10. Portugál-rali (murva)
  • Június 27-28. Ypres-rali, Belgium (aszfalt)
  • Július 11-12. Orosz-rali (murva)
  • Augusztus 1-2. Madeira-rali, Portugália (aszfalt)
  • Augusztus 22-23. Barum-rali, Csehország (aszfalt)
  • Szeptember 12-13. Asztúria-rali, Spanyolország (aszfalt)
  • Szeptember 25-27. San Remo-rali, Olaszország (aszfalt)
  • Október 23-25. Valais-rali, Svájc (aszfalt)
  • Kína-rali (murva)

 

A Peugeot 207 Super 2000 adatai

MOTOR

Típus

EW 10 J4S

Beépítés

Elöl keresztben

Lökettérfogat

1998 cm3

Hengerszám

4

Teljesítmény (LE)

295

Nyomaték (Nm)

260

Maximális fordulatszám

8500

Befecskendezés

Magneti Marelli

Fojtószelepház

Szimpla pillangószelep

Szelepszám

16

ERŐÁTVITEL

Típus

Összkerékhajtás

Tengelykapcsoló

Kéttárcsás

Sebességváltó

Hatfokozatú, szekvenciális

Differential

3 automatikusan záró differenciál

VÁZ

Felépítés

Önhordó + bukócső-rendszer

Futómű elöl

MacPherson, Peugeot csillapítókkal

Futómű hátul

MacPherson, Peugeot csillapítókkal

FÉK/KORMÁNY

Első fék

Brembo 4 négydugattyús féknyereg

Átmérő 300 mm (laza talaj) 355 mm (aszfalt)

Hátsó fék

Brembo 4 négydugattyús féknyereg

Átmérő 300 mm (aszfalt és laza talaj)

Kormány

Hidraulikus szervo

Kerék, aszfalt

18 colos

Kerék, murva

15 colos

MÉRETEK

Hosszúság

4.03 m

Szélesség

1.80 m

Tengelytáv

2.56 m

Minimális súly

1100 kg aszfalt / 1150 kg laza talaj

Tank űrtartalma

80 liter