Veszélyes sport
Délután öt órakor tartanak egy hivatalos sajtótájékoztatót a CE Rally szervezői, amelyre természetesen elmegyek. Addig is, hogy ne maradjunk CE Rally, akarom mondani dakaros információk nélkül, egy rövid cikket közlök az angol nyelvű Wikipedia nyomán, amely a Dakar történelme alatt bekövetkezett „incidenseket” foglalja össze. Reméljük, hogy hazánk és Románia területén semmi ehhez hasonló nem fog történni.
1982-ben, Mark Thatcher, az angol miniszterelnök fia, francia másodpilótájával, Charlotte Verneyvel és műszakisukkal hat teljes napra eltűntek. Január 9-én a csapat lemaradt a többiektől egy hibás kormányösszekötő javítása miatt. 12-én már keresték őket, végül egy Lockheed L100-as repülőgép fedezte fel autójukat 50 kilométerre az útvonaltól. Mindhármukat jó állapotban találták meg.
A rali szervezője, Thierry Sabine életét vesztette 1986-ban, amikor Ecureuil helikopterével egy hirtelen homokviharba került és lezuhant. A fedélzeten volt és életét vesztette az énekes-zeneszerző Daniel Balavoine, a pilóta François-Xavier Bagnoud, az újságíró Nathalie Odent és Jean-Paul Lefur is, aki az RTL munkatársa volt.
Az 1988-as versenyen hat ember halt meg, három résztvevő és három helyi lakos. Baye Sibi, a tízéves maláj mali kislány az útra tévedt, egy versenyző halálra gázolta. Egy filmes csapat autója elgázolt egy anyát és kislányát Mauritániában a verseny utolsó napján. A versenyzők három külön balesetben veszítették életüket. Ugyanebben az évben a versenyzők számlájára írtak egy erdőtüzet is, amely pánikot okozott egy Dakar és Bamako között közlekedő vonaton, amelyben hárman veszítették életüket.
2005-ben egy spanyol motorversenyző, José Manuel Pérez veszítette életét miután bukott a hetedik szakaszon. Két nappal később a kétszeres Dakar-bajnok olasz motorversenyző, Fabrizio Meoni is szerencsétlenül járt, a 11. szakaszon hunyt el. Ő volt a 11. motoros és a 45. versenyző, aki a Dakar történelme alatt életét veszítette. Ugyanebben az évben egy ötéves szenegáli kislány lelte halálát egy szervizkamion kerekei alatt.
2006-ban, Andy Caldecott osztrák ausztrál KTM versenyző bukott, és nyakát törte. A tragédia pár kilométerre történt attól a helytől, ahol egy évvel korábban Meoni veszítette életét. Nem sokkal ezután egy tízéves fiút gázolt halálra egy versenyző, majd egy 12 éveset egy szervizkamion. Valószínűleg ennél több helyi lakos is életét veszítette a verseny történelme alatt, de róluk pontos, hivatalos kimutatás nem áll rendelkezésre, sőt az áldozatok neve sem ismert a legtöbb esetben.
2007-ben egy dél-afrikai motorversenyző Elmer Symons bukott, életét veszítette. Később a 42 éves Eric Aubijoux hunyt el. Először szívinfarktusra gyanakodtak, azonban később kiderült, hogy feltehetően egy korábbi bukás okozta belső sérülések vezettek a hirtelen halálesethez.
A Dakar ralit fennállása óta folyamatos támadják a helyi lakosok veszélyeztetése miatt. A szervezők az idők során több mindent elkövettek a verseny biztonságának fokozására, többek között sebességkorlátokat és kényszerpihenőket vezettek be. Nyilván az európai környezet kissé más helyzetet teremt, de aki a versenyre kilátogat, a raliversenyeknél elvárható körültekintéssel és fegyelmezettséggel legyen jelen!