Elkeseredett olvasónk kérését teljesítjük.
Karotta,
Kérlek szépen, segíts, ellopták az autómat. Nem volt szép, nem volt jó állapotú, de működőképes volt, és az álmom. Rover SD1 3500 V8 VandenPlas, DNH-285 Képek:
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=19875
Te, mint a régi autók szerelmese, feltételezem, hogy megfelelő empatikus készséggel át tudod érezni, hogy milyen az, amikor több éve parkolópályára tett projekted, és az ehhez szükséges több éves gyűjtőmunkád kárba vész, akkor, amikor már minden megvan ahhoz, hogy belekezdj a suhanckori álmodba, csak az autó nem. Tedd meg nekem, hogy segítesz betetetni a belsőségbe, mert a nyilvánosság nagy úr.
Hibáztam. Egy parkolóban tartottam, ami egy társasház magánparkolója, egy ott lakó jogán, de már nem ott lakva, (a Sacinéném lakása még mindig ott van, csak én költöztem el, most a gyerekei laknak ott). Nem féltettem, jó környék, amióta elköltöztem, havonta egyszer meglátogattam, leporolgattam, és megígértem neki, hogy nemsokára eljön az ő ideje. Tudom, évekig tartott, viszont egy SD1 nem egy mindennapi autó, nem lehet szögről leakasztani hozzá alkatrészt, pláne akkor nem, ha nincsenek százezrek/milliók a zsebedben.
A dolgot nehezíti, hogy nem tudtam a nevemre venni még a kocsit. Elég bonyolult az ügy, ugyanis csak műszaki vizsgával lehet forgalomba helyezni: műszakiig ki van tiltva a forgalomból. Kalandos úton került hozzám, megdolgoztam érte... Az okmányirodában azt mondták, hogy forgalomból kitiltott autót pedig borzalmasan macerás a nevemre venni, egyszerre intézzem a kettőt, azaz műszaki->forgalomba helyezés->átíratás Namármost, a műszakihoz eléggé szintre kell hozni. Nem mondanám, hogy sok volt hátra. A tömítéskészlet a blokkhoz bagóért van. A vezérműtengely sem horror. Persze meló lett volna rajta, de a beszerzés nehezén túl voltam.
Szívem összeszorul, még egy példányról tudok, ami rendes eredeti Series II Rover SD1 VandenPlas 3,5 V8 benzinesként rója Magyarország útjait. Nekem a második széria tetszett jobban, a széles műszerfalával, nem süllyesztett fényszóróival, más ajtókárpitjával, és számtalan apró részletével.
Nem is a V8tól különleges, bár ez a V8 blokk volt a TVR-ben is, a Range Roverben is, stb.
Ez az utolsó brit Rover, ez egy legenda. Versenyautó, rendőrautó is volt akkoriban, félelmetes elfogóautó, és gyermekkorunk matchbox-a, a népnek pedig felső kategóriás autó.
Nézd, talán Neked is volt ilyened:
http://www.vatera.hu/matchbox_rover_3500_police_69829785.html
http://www.vatera.hu/rover_3500_england_1980_71173191.html
http://www.vatera.hu/matchbox_69711641.htmlSD1, mint pályaautó:
http://www.allsportauto.com/english/rover-3500-sd1.php
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/03/Rover_Vitesse_19850706.jpgRallyautó:
http://www.griffinrally.co.uk/photos/vga/SP-STG-0000-1372.jpgRendőrautó:
…
http://www.austin-rover.co.uk/images/policerover_03.jpgMagyarországon nem tudok sokról, alig pár darab üzemel az összes változatot együtt kezelve. 76-86ig gyártották, volt az év autója is. http://en.wikipedia.org/wiki/Rover_SD1
Magyarországon konkrétan még egy ilyen második szériás, eredeti karburátoros V8 papíros, manuális váltós, rendezett hátterű Rover SD1 VandenPlasról tudok.
Pár átépítés van, meg egykét Vitesse is, ami a csúcsok csúcsa volt. Nem tudom mihez mérni. Ezt csak az tudja, aki ebbe szerelmes. http://www.roversd1club.net/home.asp
A népítéletben KETTŐ darab van
http://totalcar.hu/nepitelet/?op=modell&cat_id=23309Mindkettőjükkel jó kapcsolatot ápolok. (viszont ebből az egyik nem eredeti V8 volt, hanem átalakítás)
Ellopták.
Nagyon sajnálom, hogy ilyen felelőtlenül jártam el. Nem fogom feladni, ha ez nem is kerül elő, építek másikat, csak az nem olyan egyszerű. Nehéz egy manuális váltós második szériás papíros V8at építeni/fellelni, még akkor is, ha oly' sok mindenem van hozzá.
Valamivel több, mint egy hónapja voltam nála utoljára, ez idő alatt történt. Megoszlanak a vélemények, ki mikor vette észre. 1-4hét, amit mondtak, hogy nem áll már ott. Azt hitték, hogy én vittem el, annyira egyik pillanatról a másikra tűnt el szombatról vasárnapra hétvégén. Biztos, hogy lopás, mivel minden hivatalos plénumon kerestem, mindhiába. Borzasztóan megvisel a dolog, elég sok munkám, időm van már ebben a projektben... Körbekérdeztem, senki nem látott semmit, illetve attól az embertől, aki a helyén állt akkor, amikor kerestem, volt egy megjegyzés: "különben is, minek állt egy roncs a 40 milliós lakások előtt évekig". Azt hitték, hogy én vitettem el, annyira egyik pillanatról a másikra került el. Nem látta senki, nem volt ott senki, nem hallotta senki. A gondnok, a közös képviselő - senki sem hallott/látott semmit. Keresem nagyon, az összes hivatalos telepet végigjártam, voltam a Harmat utcai, M3as melletti és a Mélyfúró utcai telepen is: nem tudtak róla. következő lépésként írtam levelet, amit bedobtam minden lakó postaládájába. Beszéltem tréleressel, aki ilyen szállítással foglalkozik (mármint a hivatalos telepekre), és ő is körbetelefonált, de egyik kollégája sem hozta el. Az önkormányzat nem rendelte el (miért tette volna, rendszámos kocsi magánterületen), beszéltem velük.
Ráadásul a pénz az nagy úr, nem tudok leakasztani többszázezer Ft-ot az újrakezdéshez.
Mindezek ellenére Ezt akarom visszakapni. Olyan, mint egy rossz álom, szeretnék felébredni. Makacsul megyek utána, addig, amíg egy hangyányi remény is mutatkozik.
Alig alszom szombat este óta, amióta kiderült, hogy nincs meg.
Csak tréleren vihették el, több, mint másfél tonnás autó. Nem az önkormányzat volt, mivel az Iglói-Kelenhegyi társasház (XIker) magánparkolójából vitették el. A lakóközösség képviselője tudta a számomat, ez valamelyik lakó magánakciója volt, akinek bökte a csőrét. Számtalan hibát vétettem, legfőképpen nem kellett volna ott tárolnom, de most már késő bánat.
Remélem, hogy tudsz nekem segíteni azzal, hogy nyilvánossághoz juttatsz valamilyen módon.
Meghálálom, ha visszakerül, és kész lesz, odaadom pár napra, ha vigyázol Rá :)
Üdvözlettel:
Szerdahelyi Dávid
Magán elérhetőségeim:
(+36)70/384-9096
szerdahelyi.david@gmail.com
Céges elérhetőségeim:
(+36)20/934-4848
(+36)1/436-0734
(+36)1/436-0731 - fax
szerdahelyi@macomp.hu
És egy később érkezett információ.
Szia,Csak gondolom megírom ezt is, hogy most felhívott az egyik lakó. Két hete hétvégén, fényes nappal, ebédidőben, szombaton dél és 2 óra között két átlagos fiatal vontatta el az autómat. Azt hitte, hogy a tulajdonos viszi el, mert értettek hozzá, megpróbálták beindítani, csak nem sikerült nekik, végül elvontatták. Két, átlagos, 20-30 közötti fiatalember, kedélyesen csevegve, egymással megbeszélve, hogy hogyan megy és miért nem megy a beindítás. Végül kihúzták, de se személyleírást nem tudott adni,sem pedig azt, hogy milyen autóval vitték el.
Dávid

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
