Fő a biztonság
Jetcar és rakétamotor említése után lehet, hogy furcsa ilyet olvasni, de szerencsére a kunmadarasi rendezvényen hangsúlyos szerepe van a biztonságnak is. Két vezetéstechnikai cég is szerepelt a biztonságos közúti közlekedést népszerűsítendő, a Safety Hungary és a Wenson Vezetéstechnika.
A Safety Hungary motorral mutatott be szlalom- és kikerülési gyakorlatokat. A cég vezetője szerint nagyon sok olyan motorossal találkoznak a tréningeken, akiknek alapvető motorkezelési hiányosságaik vannak, függetlenül attól, hány éve motorozik az illető. Rosszul is át lehet motorozni évtizedeket, a tíz éves motoros múlt, vagy a százezer megtett kilométer egyáltalán nem garantálja, hogy valaki valóban magas szinten tudja kezelni a kétkerekűt.
A Wenson Vezetéstechnika standján egy elrettentésül kirakott összetört motoron lévő felirat hirdeti: a balesetek 85 százaléka vezetői hiba miatt következik be. A leszállópálya aszfaltcsíkján autós bemutatót tartottak. Palánkai Gellért elmondta, hogy a statisztikák szerint egy átlagos vezető egy évben körülbelül harmincezerszer lép a fékpedálra, ebből azonban mindössze két esetben történik vészfékezés. A vezetőknek ennek megfelelően nem lehet tapasztalatuk a vészhelyzetek elhárításában, pont ezeket lehet a vezetéstechnikai tréningeken gyakorolni. Az autók 40,60, és 80 kilométer/órás sebességről mutattak be vészfékezési gyakorlatot, a különbség látványos és elgondolkodtató, hiszen a fékút, a sebességgel négyzetesen növekszik.
Közben én még mindig a jetcar és a rakétamotor hatása alatt állok. Egy beszélgetés közben megtudtam, hogy a motorban 300 méterre elegendő üzemanyag van, utána a hajtás megszűnik. Az előző posztban írt 400 méteres idő önmagában sem volt gyenge, hát még így. Az ígéret szerint holnap is megy a jetcar és remélhetően a rakétahajtású autó is, amit ma nem láthattunk. Erősen gondolkodom az újbóli kilátogatáson, kimondottan e látványosság miatt.