Ajándék ló, első fogröntgen
Minden veteránautó-felújítás lassan megy, aki már belekezdett ilyenbe, és nem főállásban csinálta, érti majd, mire gondolok. Mert volt ez az ingyenes Fiat-felajánlásunk májusban, amikor egy bizonyos régi 127-es tulajdonos, Bartha László felajánlotta régi Specialját veteránosítani valakinek.
Az érdi Szlotta István adta be végül a legjobb pályázati anyagot (lol). Legalábbis az ő levelén látszott, hogy valóban szereti a 127-est, van is neki másik, szeretne egyet restaurálni – egyszóval minden klappolt. Megígérte, hogy amikor nekilát, ír, képet küld.
Iszonyatosan meglepődtem, amikor augusztus elején kaptam tőle néhány fotót az elkészült Fiatról, ami a képeken egyszerűen döbbenetes szalonállapotúnak nézett ki. Hiszen az autó június elején cserélt gazdát, ez a két hónap talán egy villámlakatolásra lenne elég valami szupergyors mániákusnak.
És aztán ott van még a teljes belső, a mechanika, a fényezés. Lehetetlen, nem lehet igaz. Hát nem is volt. Jól át lettem hajítva a palánkon. A naiv hülye, kamaszkorom óta minden ilyet beszopok, ha elég hitelesen tálalják. A képeken egy másik 127-es figyel.
A valódi tartalomszolgáltatás ideje csak most jött el. Pontosabban egy-két hete, de különféle bokros teendőim miatt (mindet Balatonon kellett művelni) elcsúszott. A szétbontást ugyanis a napokban kezdi meg István, túl van az állapotfelmérésen, amíg többet meg nem tudok, közzéteszem a levelét:
Az autót kíváncsiságból megpróbáltuk beindítani. Miután felszívta a benzint (a tank félig van!:-)) gyönyörűen járt a motor. Fék nem volt, de némi légtelenítés után most már az is működik. Kipróbáltam egy kis utcában és a fokozatokat úgy veszi a váltó, mint a vaj.
Kaszni. A doktor bácsi vizsgálata alapján a jobbos küszöb kuka.
A jobbos doblemez végső stádiumban van, szerencsére az alvázszámhoz még nem ért oda a dögvész.
A szélvédő alatti lemez is végstádiumban, nem lesz egyszerű javítani, hogy illeszkedjen a motortér-tetőhöz, de a mester nem aggódik. A többi lemez jó állapotú.
A beszerzendő tételek listája napról napra változik. Megszereztem Magyarország utolsó két darab GYÁRI!!!! küszöbét. 10 éve porosodott a Boldizsár raktárában. 4 ezer/db áron megkaptam, jó is az, ha az ember szomszédja raktáros!
Az ebay.it oldalon már majdnem minden apró kütyüt megszereztem, sajnos pár dolog még hiányzik. Lecsúsztam egy fordulatszámmérős óraegységről, pedig zsír új volt. Az üvegek körüli gumikéderben levő króm (műanyag) csík okoz most fejtörést, ilyet nem találtam még.
Belső tér. Sajnos az első és a hátsó ülések kárpitozása eltérő, szerintem a hátsó fekete-zöld az eredeti, ez nem gond. A két hátsó kárpitba bele lett applikálva két hangszóró, még nem tiszta, mi lesz vele. A tetőkárpit ki van szakadva, de van egy makulátlan a donorautónkban (a képen a piros).
A költségeket tételesen gyűjtöm, így a teljes felújítás adatokban is a meglesz majd. Az eddigi költségek összesen: 43 000 HUF, 6 munkaóra.
Röviden ennyi. A szétszedés várhatóan néhány napon belül megkezdődik. Folyt. Köv.
Nos, a magam részéről nagyon várom a következő részt. Igazándiból azt várom csak a legjobban. Mert szétszedés közben alakulgat az igazi horror…