A Zélet a legnagyobb rendező: sikerült egy nappal azután megjelentetnünk a tesztet az új EVÓ-ról, hogy valaki új rekordot futott egy másik EVÓ-val egy somogyi sztrádaszakaszon.
Tehát, szól a Totalcar magazin hivatalos közleménye, nem csak hogy nem a szerkesztőség valamely dolgozója követte el ezt a szabálysértést (sőt, talán már közlekedési bűncselekményt?), de még csak nem is az a kocsi, amelyiket kipróbáltuk. Egyrészt a széria új EVO valószínűleg nem is tud ennyit (papíron 242 a vége), másrészt nem járt akkor ott.
Az én nemhivatalos véleményem pedig az, hogy ejnye no! Némely sajtótermékek, némely társadalmi tisztségviselők, valamint a rendőrség némely képviselői olyan szemforgató műfelháborodással kommentálták ezt az eseményt, hogy azt már nem lehet megállni szó nélkül.
Először is: ne nevezzük már látatlanban őrültnek, felelőtlen potenciális gyilkosnak, meg ilyesminek, aki kipróbál egy gyors autót egy autópályán. Lehet, hogy az, de lehet, hogy csak ugyanolyan ember, mint mindenki, aki rajong az autókért-motorokért, és került már a keze alá erős gép néptelen úton.
Másodszor: nem is biztos, hogy olyan rettentő veszélyes dolog ez. A német sztrádán mindez tök legális lett volna, az én ottani rekordom például óra szerint kicsivel 270 fölött van egy Mazda 3 MPS-ben. Izgalmas volt, gyorsan jöttek a csíkok, de egy jó állapotú, eleve ilyen tempóra (is) tervezett autóval, erősen koncentráló, egészséges sofőrrel, kis forgalomban nem hinném, hogy sokkal nagyobb rizikót jelentene egy ilyen gyors menet, mint amikor mondjuk kecskeméti repülőnapon trükköznek a pilóták a nézelődők ezrei felett. Sőt.
Harmadszor: ugyan ne siránkozzanak már a rendőrök a sajtónak, hogy jaj, de szörnyű, meg hát mit tehetnénk. Szerintük ennyire gyorsan menni rettentő veszélyes? Akkor fogják meg az elkövetőt, basszus, menjenek utána, álljanak elé, vagy ha ez nem megy, nyomozzák ki, hogy ki volt. Csak nincs olyan sok ilyen gyors EVO az országban, meg gondolom azért a színe is megvan. Persze értem, egyszerűbb az Octaviában üldögélve szemből mérni a békés, rendszámos forgalmat; még dolgozni sem kell, az Új Rend értelmében megy a csekk a tulajnak, oszt dől a lé.
Így a rendszám nélküli suttyók biztosan megússzák a 250+-os próbautat, az elbambult apukák meg biztosan befizetik az értelmetlen 100-as limitnél a 120-ért járó pártíz rugót. És közben lehet együtt haragudni erre az első számú közellenségre, az evós fantomra.