Egyik kedvenc információforrásom hírei között találtam egy rövidet, de annál érdekesebbet.
A hír szerint a LeMans Series szabályait felügyelő és meghozó ACO új regulákkal rukkolt elő, melyek (idézem) „célja a sportszerű egyenlőség visszaállítása a benzin- és dízelüzemű autók között“.
Dióhéjban ez annyi, mintha egy hétfonatos, drótos faszkorbáccsal végigcsaptak volna a Peugeot és Audi izzadságtól csatakos hátán.
Ezentúl a dízeleket még durvább szűkítővel látják el, és csökkentik a befecskendező töltőnyomást.
Persze hajnalig mulatott a hír hallatára a Lola, és az Aston-Martinnál is lemondtak az ötórai teáról a scotch javára, hiszen a cseh Charouz Racing System Lola-Aston LMP1-es prototípusa a mezőny jelenleg leggyorsabb nem dízel autója, ráadásul jövőre lesz az 50 éves évfordulója az Aston-Martin LeMans-i győzelmének.
Apropó! Az Aston-Martinról jut eszembe, hogy a múlt hétvégén néhány állandó jellegű tettestársammal megjártuk a nirvánát – oda-vissza. Tényleg. Jelenleg szétfolyt aggyal, szemmel és extrém módon igénybevett hallószervvel próbáljuk kompletizálni a temérdek képet és videót.
Remélem, minél korábban sikerül és a végeredmény nem okoz majd csalódást. Addig is ízelítőnek egy pár morzsa. Tökéletes persze nem lett sem kép, sem hang, de hát aki hibátlan lovat keres, járhat gyalog.
Persze mindent megtettünk azért, hogy a lehető legtöbbett hozzuk ki abból a kevésből, ami rendelkezésünkre állt. Szerencsére jópofa kamionsofőrök akadnak még azért a világban.
A reggeli pihent agy eredménye -a kormányvédő után szabadon- a téli sebváltókar protektor és kézmelegítő egyben. Divatos kacsaformában.
És persze ezúttal sem ússzák meg a közízlést sértő kisfilmet.