Gergő olvasónk adta meg a kezdőlökést, hogy az utóbbi időben méltánytalanul hanyagolt Lada honlapjára nézzek. Mert a Lada homepage király. Egyszerű, mint a faék, semmi flash, semmi dinamikus katyvasz, kattintasz - ott vagy. Kizárólag a lényegi információkra hagyatkozik, képgaléria nincs, pedig a Priorára rámozdultam, mint napos csibe a száraz gumipókra. Nekem bejött a lap, semmi arcpirítás, tökéletes corporate identity. Olcsó, masszív, egyszerű.
És mellbevágóan őszinte. Ez igen, kérem, le a kalappal. Olvassák csak!
Ugye? Kőkemény. Nem tudom, ki a PR felelős de csöndes tisztelettel adózom neki. Ez férfibeszéd volt a javából. Persze adja magát a kérdés, vajon mennyien vennének kockát még manapság is. Mondjuk ha 1-1,5 millióba kerülne? Szerintem sokan. De ez csak egy mellékszál, fussunk tovább. Mondjuk itt a Kalina, ami már 2 390 000-től elvihető. Konkurenciaképes ár? A hír szerint nem. Pedig a reklámra nem lehet panasz, megtérdeltünk, kollektíven.
Hoppá, hoppá, álljunk meg egy szóra. Mielőtt totális megsemmisítésbe, felperzselésbe és sóval felhintésbe csapna át a kommentözön, szögezzük le gyorsan, hogy szeretem a Ladát és azt tartom: kereklámpa a magyar ember hachirokuja. Játszani, forgalomtól elzárt helyen agyat bomlasztani tökéletesen megfelel. Ezzel a nézetemmel ugyan egyedül vagyok a szerkesztőségben, de Winkler becsületére váljék, mikor rákérdeztem milyen volt a Niva, gondolkodás nélkül vágta rá: szerettem.
Tán a nosztalgia miatt is elnézőbb az ember a Ladával,de ez nem sokat segít rajta. Hoszú-hosszú évek óta küszködik, tántorog, mint a behemót, akinek kihúzták lába alól a talajt. Most – ha még igaz – a Renault basáskodik Togliattiban (a GM-Avtovaz más tészta), talán sikerül valami Logan-féle sikert összelapátolniuk. Pedig egy utcai Kalina Super 1600 elférne valahol, csak olcsóbb legyen, mint a konkurencia. Kósza álom.
Helyette itt a Priora (idézem) mikroprocesszoros gyújtási rendszerrel, fűthető első ülésekkel, első-hátsó sárfogókkal, központizár távkapcsolóval, 2 690 000 forintért. Ejnye, megint olyan semmilyen lett, sajnálom. Pedig van kupé is, kicsit hunyorítva háromajtós Xsara, kicsit Daewoo Lanos.
Az EURO NCAP még ugyan nem, de az orosz autoreview.ru már össze is törte, méghozzá az NCAP követelményei szerint. Így:
Nézzék meg figyelmesen még egyszer. Nem akarok rosszat, nem akarok rosszat – mantrázom magamban, de a légzsákról lecsúszó fej, a térd és úgy az egész tető összerogyása magáért beszél. Végezetül az orosz kollégák levonták a következtetést.
Lol. Mindkét szemüket behunyták és még hátat is fordítottak. Segítsen már a Ladának végre valaki, így egyszerűen nem lehet 2009-ben új autót eladni, n-e-m l-e-h-e-t. Mi marad? Mi lesz? Csak az öreg ezerkecskék, ezeröcsik és a rali, a móka, vagy a teljes felújítás. Kár, a fene enné meg, az általam ismert ladások kivétel nélkül jó fejek, megérdemelnének már valami újat, amire ha nem is kéne okvetlen büszkének lenniük, legalább nem szemlesütve járnának. Mondjuk egy olcsó, rendesen összerakott, strapabíró járgányt, amit éppen emiatt szeretnének és vinnének.
De hogy ne csak döfködjük magunkba a kardot, itt egy kis klip, ami magáért beszél. Házon belüli odacsapás, Lada póver!