Három órát álltunk az M7-esen. Rosszabb is lehetett volna - sütött a nap, szinte már piknikhangulat volt, a vadkerítésen belül voltak akkora bokrok, amiket ki lehetett nevezni vécének, egyszóval senki sem panaszkodott és idegeskedett. Időnként jött egy rendőrautó a leállósávban és tájékoztatták az embereket, hogy még egy óra biztosan lesz, aztán hogy még egy óra, aztán megint hogy még egy óra, meg hogy motoros baleset.
Akkor végül is jól tippeltem, amikor a mentőhelikoptert látva azt mondtam, motoros lesz az, mert ha autópályán motoros baleset van, mindig felszáll a mentőhelikopter: sztrádán a motoros baleset csak súlyos lehet.
És hát természetesen biztos valami kamikaze volt a motoros, hát igen, ez sajnos benne volt a pakliban. Három óra elteltével egy fehér Vito csorgott végig elakadásjelzővel a leállósávon, mint utóbb kiderült, az hozta a koporsót. Lassan megindult a forgalom. Gurultunk vagy két kilométert, ennyi várakozás után az ember valóságos Armageddont várna, hiszen két tűzoltóautó is volt, ők meg roncsokból szoktak embereket kivagdosni, de roncs egyáltalán nem volt. Egy alig horpadt sötét Volvo kombi, meg igen, ott a motor, épp a trélerre tolják fel: egy boxer túraenduró BMW.
Na, akkor ez a sztori nem áll össze, a BMW boxere gyenge, mint a harmat, kamikaze-tevékenységre alkalmatlan, nem is olyan emberek szoktak vele motorozni, hanem nyugis túrázók, akik inkább mennek sokat, mint gyorsan. Akkor hát mi történhetett? Hát ez.
Mentek a barmok egymás seggében, az egyik fékezett, a hátsónak meg későn jutott eszébe, hogy követési távolság is létezik a világon, viszont a koccanást meg kell úszni, és jobbra rántotta a kormányt. Anélkül, hogy fogalma lett volna, van-e valaki a külső sávban. Az igazán rossz döntést persze nem akkor hozta, amikor elrántotta a kormányt és megölte a szabályosan közlekedő motorost. Akkor hibázott az autós, amikor rámászott az előtte haladóra, de gondolom, szerinte meg az a hibás, hiszen az anyjának fékezget.
Mivel nem sokkal, csak mondjuk 1-2 kilométerrel mentünk a baleset mögött, és eléggé tele volt a sztráda, nem lehet nagyon eltéveszteni, mennyi lehetett a tempójuk: olyan 120 körül. Csak ugye a belső sávban ilyenkor erősen felgyűlnek a hülyék, akik azt hiszik, ha levillogják, vagy seggbe mászással leterrorizálják az előttük menőt, a következő 400 autón már csak átverekszik magukat, és hazáig spórolnak két percet. Lehet persze, hogy túlbecsülöm a belső sávos vonatozókat, mert semmi ilyesmin nem gondolkoznak, csak idegesek, hogy nem mehetnek gyorsabban.
Tehát hülyék, de senki sem születik okosnak, és a gondoskodó állam az adófizetők pénzéből finanszíroz olyan dolgokat, melyekkel az emberek kedvezőbb irányba mozdulhatnak el a hülyeség-tengelyen. Ilyen például a közoktatás. Meg a felvilágosító kampányok. Meg az adminisztratív intézkedések. Na most, ha lenne 15 napom, és ki bírnám várni, míg a Miniszterelnöki Hivatal sajtóosztálya pokoli kínok között megszüli a közérdekű adatot, megtudhatnám, mennyit költött például a Kondorosi kormánybiztos vezette titkárság azokra az óriásplakátokra, melyek büszkén hirdették, hogy az objektív felelősség bevezetése, meg a vad trafipaxolás miatt csökkent a halálos balesetek száma.
A rendőrség trafipaxol, pedig sokkal összetettebb lenne a dolga. Rengeteg olyan szituáció van egy autópályán, amikor biztonságos egy 150 km/órás utazósebesség. Kis forgalom, jó látási viszonyok, kábé ennyi. Aztán persze felőlem büntetgessenek a 141 és feles tempóért, nem bánom, az viszont gondatlanságból elkövetett emberölés, hogy ha már van sebességmérős kamerájuk, nem a veszélyesen közlekedő autósokat veszik fel és szedegetik ki a forgalomból. Igen, az egymás seggében reflektorozókat, a telefonálgatókat, meg a többi felelőtlen alkalmatlant. Mert a jelenlegi speed kills-filozófia egy ordas nagy hazugság, mert a sebesség már csak olyan, mint a gyógyszer: nem mindegy, ki mikor hogyan mennyit.
Most meghalt egy motoros, aki nem ment gyorsan, gyilkosa egy autós, aki nem ment gyorsan. Ideje lehasadni az agyatlan sebességméregetésről, és rendbe rakni a rendőri vezetést, hogy a testület működésre alkalmas legyen.