Swiftes konzekvenciák

2009.06.29. 17:55
254 hozzászólás


Robertó és a Swift. A Swift és Robertó. Lassacskán visszatér minden a régi kerékvágásba, ülepszik az Autót Robertónak - mozgalom tömege által felvert por, lassan érlelődnek az első benyomások, születnek a tapasztalatok. Megkértem, írjon egy pár sort arról, milyen swiftesnek lenni.

Egy hetes Swiftezés után rájön az ember, hogy nem ez a tökéletes autó.
Valóban zörög minden műanyag, mint egy tejfölösdobozban. Valóban nem megy autópályán, illetve menne, ha bátor lennék, de én nem vagyok olyan bátor. Valóban nem lehet felhúzni az ablakot rendesen, ezért olyan, mint ha mindig kabrióznál, már ami a szélzajt illeti. Valóban behorpad az oldala, ha hozzádőlsz.
Viszont nem fogyaszt, szinte semennyit. Ez nálam hat és fél liter, de az eddigi autóimmal nem jutottam tíz alá. Édesapám alatt viszont 5,4-et tud az egyhármas Swift, nem is tudom hogy. Lehet, hogy bennem van a hiba? Az emberek egy Swifttel kedvesen beengednek, megadják az elsőbbséget. Nem tudom, hogy csak félelemből, mert az övék többet ér, vagy mert mindenki azt hiszi, hogy egy suzukis nem tud vezetni és ezért fél, vagy előjön az anyasági komplexus, hogy a kicsiket védeni kell. Attól tartottam a legjobban, hogy észre se veszik majd, de ez alaptalan volt.
A legnagyobb előnye: az ember megtanulja újra a vezetés alapjait. Kíméli a gumit, hogy parkolásnál, álló helyzetben nem tekergeti a kormányt, mert nem tudja. Csak menet közben, kicsit gurulva. Aztán megtanul körültekintően vezetni, mert rossz lenne, ha egy jobbos utcán belém állnának, hiszen az autónak valójában nincs oldala. Megtanul korán fékezni, hiszen nem erős a fék, nincs ABS, kicsi a súly, nagy a fékút. És megtanul előzni, nem csak úgy hülyegyerek módra visszakettő-padlógáz stílusban. Ja, és élőzéshez újra használni kezdi a szemmértékét, hisz nem fér be mindenhova.
Szóval ajánlanám minden évben két hétre mindenkinek, kötelező jelleggel.
A vezetés mégiscsak egy technikai sport, és nem a tömegközlekedés kényelmesebb megoldása.

Persze volt mit csinálni rajta, szerencsére Prokee jóvoltából lett alkatrész és a Swiftek minden gondját-baját balhátsóból megoldó guru is. Az átvizsgálás utáni tételes lista így nézett ki: légszűrő, olajszűrő, olaj (Castrol Magnatec), féltengelycsukló, hátsó kerékcsapágy, jobb lengőkar, vízpumpa, görgő, vezérműszíj, fagyálló, váltóolaj.
Ez így együtt 52 152 forint volt, ez már tartalmazza a 15 000-es munkadíjat is.

Egyébként pedig az autó fogyasztása 5,5 liter egy hétszáz kilométeres úton, félig autópályán. Mit is mondhatnék? Elégedett vagyok.